Ga direct naar:
In Europa, en ook zeker in Nederland, zijn Japanse automerken al lange tijd erg populair. Ze staan niet alleen bekend om hun betrouwbaarheid, maar ook om de uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. Als u om die reden een auto van het merk Mitsubishi heeft dan kunt u er vaak jaren mee vooruit. Als u echter schade heeft opgelopen en om die reden de achterruit wilt vervangen van uw Mitsubishi dan kan dit bij een merkdealer een dure aangelegenheid worden. Er is echter ook een eenvoudige en snelle manier om goedkoop de achterruit te vervangen van een Mitsubishi. U kunt bij ons een stuk voordeliger een after market autoruit bestellen. Hoe dit in zijn werk gaat kunt u in dit artikel lezen. We vertellen eerst meer over de bijzondere en fascinerende geschiedenis van Mitsubishi.
De naam Mitsubishi associëren we in Europa vaak direct met het automerk. In Japan kent men echter ook het oer-bedrijf de Mitsubishi Group. Dit conglomeraat werd al in 1870 opgericht in Japan. Tegenwoordig bestaat de Mitsubishi Group uit ongeveer veertig bedrijven die weliswaar onafhankelijk zijn, maar onderling aandelen in elkaars bedrijven bezitten. De bestuurders van de bedrijven komen regelmatig bijeen om onderlinge afspraken te maken en elkaar beter en sterker te maken. Met een gecombineerde geschatte omzet van maar liefst 540 miljard dollar is het één van de grootste samenwerkingen van bedrijven ter wereld. De bedrijven zijn onder andere actief in de mijnindustrie, scheepbouw, telecom, bankensector, olie- en gasindustrie en uiteraard de auto-industrie.
De auto-afdeling die bij deze groep is aangesloten heet Mitsubishi Motors en kent op zijn beurt weer een bijzondere ontstaansgeschiedenis. De oorsprong van het automerk Mitsubishi ligt in 1917 toen, aan de hand van de Fiat Tipo 3, het bedrijf zijn eerste auto op de markt bracht. Dit was echter geen succes en het automerk Mitsubishi had moeite om te concurreren met buitenlandse automakers. Het bedrijf ging daarom fuseren met Mitsubishi Aircraft en legde zich voorlopig toe op de vliegtuigindustrie en het vervaardigen van treinen.
Na de Tweede Wereldoorlog was het leven in Japan niet eenvoudig. Crisis op crisis volgde en bovendien was er sprake van een buitenlandse bezetting van het land. De grootste bedrijven van het land werden verplicht om zich op te splitsen in kleinere bedrijven. Dit zodat het minder eenvoudig zou zijn dat Japan zich snel weer aan een oorlog zou wagen. Het moederbedrijf van Mitsubishi Aircraft, Mitsubishi Heavy Industries, werd noodgedwongen in drie delen opgesplitst. Onafhankelijk van elkaar begonnen de drie bedrijven zich weer meer en meer op de automarkt te richten. Dit gebeurde onder meer door samenwerkingen met het Amerikaanse Willys en Kaiser Motors. In 1964 werden de drie bedrijven weer samengevoegd tot Mitsubishi Heavy Industries. En vanaf daar gaat het snel met de ontwikkeling van Mitsubishi Motors.
Geheel in de geest van de oorspronkelijke Mitsubishi Group was Mitsubishi Motors er niet direct op gebrand om zelf het wiel opnieuw uit te vinden. Door juist slim samen te werken met bestaande autobedrijven, en bijvoorbeeld rebatched versies van hun Mitsubishi Galant in Amerika te laten verkopen door Chrysler zoals de Dodge Colt, konden ze snel groeien. Interessant is dat deze hang naar samenwerking als een rode draad door de geschiedenis van het automerk Mitsubishi loopt. Zo werden er fabrieken gerund en auto-onderdelen of zelfs hele auto’s gemaakt in samenwerking met onder andere:
Dit wil overigens niet zeggen dat ze zelf geen goede auto’s konden ontwikkelen. Onder andere de Mitsubishi Colt is een iconische auto die al in 1962 werd geïntroduceerd en die inmiddels vele succesvolle generaties kent en bovendien nog steeds in productie is. Na de fusie van de drie bedrijven heeft Mitsubishi zich snel opgewerkt tot één van de grootste autobouwers ter wereld. De stijgende lijn die in de jaren zestig werd ingezet leidde al in 1980 tot het halen van de verkoopgrens van 1 miljoen auto’s wereldwijd. Deze verkoopcijfers halen ze vandaag de dag nog steeds.
Na 1964 is het echter niet alleen maar goed gegaan met Mitsubishi. Geldgebrek en oplopende verliezen werden gecompenseerd door een groot gedeelte van de aandelen aan Chrysler te verkopen. Toen dit bedrijf op zijn beurt in zwaar weer terecht kwam en door de Daimler Groep werd ingelijfd, kreeg ook dit Duitse bedrijf een vinger in de pap. Tegenwoordig is Mitsubishi echter onderdeel van de Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance. Dit samenwerkingsverband tussen de drie automerken kwam tot stand nadat Nissan in 2016 34% van de aandelen van Mitsubishi overnam. Deze drie-eenheid staat echter wel garant voor een goede toekomst van de automerken en dus zal Mitsubishi ook van deze samenwerking zeker sterker worden.
Wanneer u een ongeluk of botsing heeft gehad of bijvoorbeeld het slachtoffer bent geworden van vandalisme, dan kan het zijn dat uw achterruit in duizenden stukken uiteen is gevallen. Dit komt omdat de achterruit van vrijwel alle auto’s is gemaakt van gehard glas. Dit glas is snel verhit en vervolgens snel afgekoeld. Hierdoor is het wel zeer sterk, maar kan het bij een harde klap in vele stukken uiteenvallen. Dit geharde glas gebruikt men in auto’s onder andere in de achterruit en de zijruiten. Dit komt omdat het veiliger is dan normaal glas. De vele kleine stukken kunnen aanzienlijk minder schade aanrichten dan bij grote scherven het geval zou zijn.
Als de achterruit kapot is dan is het echter wel zaak om snel de achterruit te vervangen van uw Mitsubishi. Als u de achterruit vervangen uitstelt dan loopt u namelijk risico op de volgende zaken:
De achterruit auto vervangen heeft een hoge prioriteit omdat deze direct helemaal ontbreekt. De voorruit van uw Mitsubishi is van gelaagd glas en zal daarom barsten in plaats van in duizenden stukken breken. Uw Mitsubishi voorruit vervangen heeft daarom vaak minder haast. De voorruit kunt u echter ook snel en voor een scherpe prijs via ons bestellen. Het maakt bovendien niet uit wat voor model Mitsubishi u heeft. De voor-, achter- of zijruit vervangen van uw Mitsubishi kan bij ons altijd op kort termijn. In ons grote aanbod met veel verschillende soorten autoruiten kunt u ook de juiste autoruiten voor uw Mitsubishi vinden. Dit zijn bijvoorbeeld de modellen:
De prijzen zijn bij ons aanzienlijk lager dan bij een merkdealer, dankzij de after market autoruiten die wij aanbieden. Deze autoruiten komen uit exact dezelfde fabriek en hebben dus dezelfde hoge kwaliteit als autoruiten die u bij een merkdealer zult vinden. Vanwege het ontbreken van een merklogo mogen deze autoruiten echter ook door niet-merkdealers worden verkocht. Door het ontbreken van het monopolie op de verkoop van after market ruiten kunt u bij ons rekenen op zeer aantrekkelijke prijzen, terwijl u dezelfde kwaliteit autoruiten krijgt.
Het is mogelijk om de achterruit vervangen van uw Mitsubishi zelf te doen. Bestel eenvoudig de autoruit die u nodig heeft en wij sturen deze naar u op zodat u zelf aan de slag kunt. Heeft u deze kennis niet in huis, dan kunt u altijd rekenen op onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners. Zij komen op locatie bij u langs en zorgen dat de achterruit vervangen van uw Mitsubishi u helemaal geen tijd en moeite kost. In alle gevallen kunt u rekenen op onze aantrekkelijke prijzen en uitstekende service zodat u snel weer veilig de weg op kunt.