Ga direct naar:
De achterruit vervangen van een Toyota is nodig wanneer deze door een ongeluk of bijvoorbeeld vandalisme is gesneuveld. De achterruiten van auto’s zijn namelijk vrijwel altijd gemaakt van gehard glas, dat bij een botsing of een andere harde impact in duizenden kleine stukjes uiteenvalt. Het vervangen van uw Toyota achterruit is dan aan te raden om weer veilig de weg op te kunnen met de auto. Gelukkig kan de achterruit tegen een scherpe prijs worden vervangen als u via ons een bestelling plaatst. Daarnaast is het ook mogelijk om bij een ruitbreuk zelf de autoruit te vervangen met onze producten. Hier vertellen we u verderop in dit artikel meer over. Eerst gaan we in op het ontstaan van Toyota en de explosieve groei die het Japanse bedrijf door de jaren heen heeft meegemaakt. Het bedrijf is nog altijd in handen van dezelfde familie die in 1937 aan de basis stond van de oprichting. Waarom deze familie Toyoda hun eigen naam net wat heeft aangepast in de bedrijfsnaam, vertellen we hieronder ook.
De groeicurve van Toyota is behoorlijk steil te noemen. Het bedrijf begon uiteraard alleen met de verkoop in Japan. Door onder andere de Tweede Wereldoorlog en de lange nasleep hiervan in de Japanse economie, duurde het even voor Toyota goed voet aan de grond kreeg. In eigen land waren, en zijn, kleine en handige auto’s erg populair. Net als bijvoorbeeld Daihatsu, Mitsubishi en Suzuki begon Toyota met het maken van relatief kleine auto’s. Onder de naam Toyopet werden deze compacte auto’s verkocht. In 1957 werden deze modellen ook de eerste van Toyota die in Amerika verkrijgbaar waren. Mede door de expansie naar andere landen ging de totale productie van Toyota van ongeveer 100.000 exemplaren in 1959 naar meer dan een miljoen auto’s in 1968.
Deze groei is onder meer te verklaren door de standvastigheid van Toyota en de degelijke kwaliteit van de auto’s. Al vanaf het begin doet Toyota niet mee aan trends, maar maken ze voor een goede prijs auto’s die het lang volhouden en doen wat ze beloven. Ten tijde van de eerste oliecrisis in de jaren ’70 kregen veel Amerikaanse autobouwers het deksel op de neus, omdat hun grote auto’s te veel verbruikten om nog aantrekkelijk te zijn voor veel klanten. Toyota kon in die periode de groei doorzetten omdat ze door de jaren heen ook vasthielden aan de compacte modellen, hoewel er niet per se veel werden verkocht in Amerika. Bovendien zorgt Toyota er altijd voor dat ze in meerdere categorieën goede voertuigen beschikbaar hebben. Dit zijn bijvoorbeeld modellen zoals:
De laatste paar jaar is Toyota na het Duitse Volkswagen de grootste autoproducent van de wereld. In 2017 was het Japanse bedrijf bovendien het zesde grootste bedrijf ter wereld qua omzet. In 2010 werd Toyota het eerste autobedrijf ooit dat meer dan tien miljoen auto’s in één jaar wist te verkopen. Knap is ook dat de totale productie van ruim vijf miljoen voertuigen in 1998 binnen twintig jaar dubbel zo groot is geworden. De laatste jaren stagneert de groei ietwat, maar door innovaties in onder meer elektrisch rijden, hybride rijden en rijden op waterstof zal Toyota ook de komende jaren nog een belangrijke rol houden op de wereldmarkt.
Bij een merkdealer zal de prijs voor het vervangen van de achterruit van een Toyota flink in de papieren lopen. Dit komt voornamelijk door het feit dat alleen merkdealers autoruiten mogen verkopen waar een merklogo opstaat. Voor andere aanbieders van autoruiten is dit vanwege het merkenrecht verboden. Effectief resulteert dit erin dat de merkdealers van merken als Toyota geen concurrentie hebben op dit gebied. Ze kunnen daardoor hogere prijzen vragen dan eigenlijk nodig is, gezien de kostprijs van de autoruiten en de manuren die nodig zijn om de achterruit van de Toyota te vervangen.
After market autoruiten komen vaak uit exact dezelfde fabriek als de autoruiten met een merklogo. Ze zijn uiteraard van dezelfde hoge kwaliteit en voldoen aan alle eisen en gestelde normen. Het enige daadwerkelijke verschil is dat er geen merklogo op de autoruiten staat. Hierdoor is het ook voor andere aanbieders mogelijk om deze producten te verkopen. Dit zorgt er natuurlijk voor dat er meer concurrentie is en dat de prijs voor u als klant een stuk lager uitvalt. Eenvoudig besparen op de achterruit vervangen van een Toyota kunt u daarom doen door te kiezen voor after market autoruiten. Wij krijgen daarnaast vaak de vraag ‘wat kost een autoruit?’, maar daar is geen eenduidig antwoord op mogelijk. Het hangt bijvoorbeeld af van de soort autoruit, het merk en model en eventuele extra opties zoals ruitverwarming of UV-filters en ingebouwde sensoren. De exacte prijs verschilt dus per merk, model en soort, maar is hoe dan ook lager dan bij een merkdealer.
Er zijn niet veel plekken waar u eenvoudigweg de benodigde autoruiten kunt bestellen en deze vervolgens zelf kunt gaan vervangen. Via ons is dit wel degelijk een optie. Wij leveren snel de door u bestelde producten tegen een zeer scherp tarief, waarna u zelf aan de slag kunt om de achterruit te vervangen van uw Toyota. Wanneer u deze kennis niet in huis heeft staan onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners voor u klaar. Zijn komen graag op locatie de achterruit van de auto vervangen. Ook in dat geval is de prijs erg gunstig. Bestel daarom vandaag nog uw Toyota achterruit, zodat u snel weer veilig de weg op kunt met uw auto.