Achterruit vervangen Volvo

Nu ook met werkplaatsen in België
Betaal vooraf of bij de monteur
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

Kapotte achterruit van uw Volvo vervangen?

De achterruit vervangen van uw Volvo kan helaas soms nodig zijn. Dit komt mede omdat deze autoruiten niet kunnen worden gerepareerd, zoals soms bij voorruiten nog wel het geval is. Bij schade is de achterruit vaak direct in duizenden stukken uiteen gevallen. Hierdoor is het vervangen van de achterruit van de Volvo onvermijdelijk. Gelukkig zijn er van veel modellen van dit Zweedse merk via ons gloednieuwe achterruiten te bestellen. De kosten zijn, doordat het om after market autoruiten gaat, aanzienlijk lager dan wat u bij een merkdealer zult moeten betalen. We vertellen u hier meer over de kosten voor een achterruit vervangen. Daarvoor bespreken we enkele belangrijke aspecten uit de geschiedenis van Volvo, zoals bijvoorbeeld de recente overname van een opkomende naam in de auto-industrie. Daarnaast kunt u lezen waarom Volvo op het gebied van autoglas in het verleden erg belangrijk is geweest.

Volvo in 1927 opgericht in Zweden

Volvo bestaat weliswaar niet zo lang als veel andere Europese autobedrijven, maar heeft toch een aardig lange geschiedenis. Deze begint eigenlijk al in 1907 toen het bedrijf SKF
werd opgericht in Gotenburg. Dit bedrijf maakte onder meer kogellagers. In 1915 liet SKF de naam Volvo vastleggen zodat ze het in de toekomst konden gebruiken om onder deze naam een bepaald soort kogellagers in Amerika te verkopen. Volvo is Latijn voor ‘ik rol’ en dus uitermate goed van toepassing op soepel werkende kogellagers. In 1927 besloot SKF echter een apart bedrijf op te richten om auto’s te gaan maken. Aangezien de naam Volvo nog niet was gebruikt maar al wel door het bedrijf was ‘gereserveerd’, kreeg de autodivisie deze naam.

De eerste auto’s van Volvo werden ook direct in 1927 al uitgebracht. Vanaf de beginjaren stond veiligheid voorop. Hier vertellen we verderop in dit artikel meer over. Toch werd het nieuwe bedrijf niet meteen een succes. Mede door de Tweede Wereldoorlog bleef de productie steken op enkele duizenden modellen per jaar. Dit veranderde na de oorlog snel. Met name de Volvo PV444
was hierin belangrijk. Dit model werd vanaf 1947 geproduceerd en het was de eerste Volvo die in Amerika werd verkocht. Dit bleek een gouden zet, want tot op de dag van vandaag is Amerika, samen met Noord-Europa, de belangrijkste afzetmarkt voor Volvo.

Samenwerking met onder meer DAF en later de overname door Ford en Geely

Pehr Gyllenhammar was maar liefst twaalf jaar lang CEO van Volvo en hij erkende al snel dat het bedrijf het op eigen benen op den duur niet zou redden. Veel andere autobedrijven begonnen in die periode, vanaf de jaren ’70, te fuseren en grote machtsblokken werden gevormd. Volvo zocht onder meer toenadering tot Saab, maar van een grootschalige samenwerking of fusie kwam het niet. Wel kocht Volvo de noodlijdende auto tak van het Nederlandse DAF in 1973. De kleine modellen van DAF werden als Volvo-auto’s verkocht. Met name de in Nederland gemaakte Volvo 340 werd een groot succes in Engeland en andere landen in Europa.

 
In 1999 besloot de leiding van Volvo dat het zo niet langer door kon gaan. Onder meer door de opkomst van Japanse automerken als Acura,
Lexus en Subaru, die een groot gedeelte van de Amerikaanse automarkt overnamen van Volvo, was het bedrijf niet meer rendabel. De divisie met commerciële voertuigen, hierna Volvo Group, werd gesplitst van het onderdeel dat personenauto’s maakte. Dit werd Volvo Cars.
De Volvo Group is nog altijd in Zweedse handen en behoorlijk succesvol in de verkoop van bijvoorbeeld bussen en vrachtauto’s. Voor Volvo Cars volgde een andere route.

In 1999 nam Ford Volvo Cars over en het bedrijf werd samen met onder andere Jaguar en Land Rover in de Premier Automotive Group
ondergebracht. Hoewel er enkele spraakmakende en relatief succesvolle modellen werden uitgebracht, zoals de Volvo XC90 en XC60 en de Volvo S60,  zorgde onder meer de economische crisis ervoor dat Ford Volvo Cars moest verkopen. In 2010 werd in de Chinese Geely Holding Group
een nieuwe investeerder gevonden. Dit blijkt tot nu toe een schot in de roos. Waar het aantal verkochte modellen van Volvo in 2009 niet boven de 350.000 uitkwam, gingen in 2017 meer dan 570.000 exemplaren over de toonbank. Onder andere deze vernieuwde en nieuwe modellen doen het goed:

Revolutionaire veiligheidsmaatregelen van Volvo

Volvo staat onder meer bekend om de hoge mate van veiligheid van de auto’s. Dit is bij Volvo bovendien niet alleen een aspect dat ze in orde moeten krijgen zodat de auto’s door de benodigde testen komen, want door de jaren heen hebben ze juist veel ontwikkelingen zelf gedaan terwijl ze nog niet nodig waren. Zo heeft Volvo al in de jaren ’50 als eerste de tweepuntsgordel en later de driepuntsgordel ontworpen en als standaarduitrusting in alle modellen geplaatst. Ze experimenteerden als eerste met het vergroten van de kreukelzone van een auto en met het plaatsen van airbags voor passagiers en in de zijkanten van de auto’s.

Bovendien kan Volvo als pionier worden gezien op het gebied van veilige autoruiten. De allereerste auto’s die rond 1900 in Europa werden gemaakt, hadden nog helemaal geen ruiten. Maar vooral toen de snelheid van de auto’s toenam bleek dit een handige toevoeging. Volvo was echter in 1944 pas de eerste die gelamineerde voorruiten in de auto’s plaatste. Hierdoor braken de ruiten bij autoruitschade minder snel in grote scherven en was het voor inzittenden dus een stuk veiliger bij een eventueel ongeluk. Deze innovatie kan worden gezien als de voorloper van de huidige gelaagde voorruiten, waarbij een laag PVB-folie tussen twee glaslagen zit. Door de hoge veiligheid van de auto’s van dit merk is het zeker noodzakelijk om de achterruit van uw Volvo te vervangen wanneer deze kapot is. Hoewel doorrijden hiermee niet verboden is kan het wel voor problemen zorgen.

Voordelig achterruit vervangen van uw Volvo

De achterruit vervangen van uw Volvo hoeft bovendien niet de hoofdprijs te kosten. Via ons kunt u namelijk after market autoruiten bestellen. Deze zijn van exact dezelfde hoge kwaliteit als de autoruiten die u bij een merkdealer zult aantreffen. Het verschil is dat de after market autoruiten niet over een merklogo beschikken, en daarom ook door andere partijen dan alleen merkdealers mogen worden verkocht. Door de mogelijkheid van concurrentie zijn de prijzen voor u aanzienlijk lager. De Volvo achterruit vervangen is daardoor gunstiger om via ons te doen dan via een merkdealer.

Het is daarnaast ook mogelijk om zelf de auto achterruit te vervangen. Bestel eenvoudig de achterruiten voor het model Volvo dat u in uw bezit heeft. Kies er desgewenst de bijbehorende rubbers en lijsten bij. Wij zorgen dat de bestelling binnen één tot drie werkdagen bij u thuis is. Wanneer u de kennis niet in huis heeft om zelf de Volvo achterruit te vervangen, dan kunt u op onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners rekenen. Zij komen op locatie de achterruit vervangen en doen dit eveneens tegen scherpe tarieven. Wanneer u niet de hoofdprijs wilt betalen voor de vervanging van een Volvo achterruit, plaats dan vandaag nog uw bestelling.