Autoruit vervangen Rotterdam


Nu ook met werkplaatsen in België
Betaal vooraf of bij de monteur
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

Autoruit laten vervangen in Rotterdam

De rijke geschiedenis van de stad Rotterdam heeft gezorgd voor veel pagina’s in de geschiedenisboeken. Van grootste Nederlandse stad op het gebied van slavenhandel tot de stad die platgelegd werd tijdens de Tweede Wereldoorlog omdat de Duitsers het geduld verloren. Maar ook pagina’s over de strijd tegen het water (Rotterdam betekent niets meer dan de ‘dam’ aan de rivier de Rotte) en de stad die buiten proporties groeide en dankzij de Hoekse en Kabeljauwse twisten uitgroeide tot de belangrijkste stad in Holland.

Wie nu Rotterdam bezoekt, vindt hier een smeltkroes aan monumentale gebouwen en nieuwe architectuur, winkelgelegenheden totdat u erbij neervalt, horecazaakjes tot aan de horizon en uiteraard de haven die nog steeds de grootste en belangrijkste haven van Europa is (al zijn Antwerpenaren het daar vast niet mee eens).

Wat mag u niet missen wanneer u Rotterdam bezoekt en wat doet u wanneer uw autoruit vervangen moet worden in Rotterdam?

Rotterdam; u kunt er een geschiedenisboek over schrijven

Rotterdam is absoluut niet de oudste stad in Nederland. Integendeel, pas in de 9de eeuw werd Rotterdam een plek met betekenis, wat ongeveer 1000 jaar later is dan de eerste steden/nederzettingen in Nederland. De roerige geschiedenis heeft er echter wel voor gezorgd dat u geschiedenisboeken vol kunt schrijven over de stad. Aangezien anderen dat al gedaan hebben, doen wij dit hier niet. Een aantal belangrijke momenten uit de geschiedenis van de stad omdat zij bepalend geweest zijn voor de ontwikkeling van Rotterdam:

  • 13de eeuw: na overstromingen werd het gebied onbewoonbaar. De bouw van een dam langs de Rotte zorgde ervoor dat het gebied weer bewoonbaar werd én de naam Rotterdam was geboren
  • Frans van Brederode speelde een grote rol tijdens de Hoekse en Kabeljauwse twisten in de 15de eeuw, wat de positie van Rotterdam ongelooflijk versterkte, waarna het de belangrijkste stad in Holland werd
  • 18de eeuw: de stad groeide bijzonder hard, maar er werd voor gekozen om niet uit te breiden. Toen dit in 1825 wel gedaan werd, zorgde dit voor een explosieve toename van het inwoneraantal
  • 19de eeuw: de haven van Rotterdam wordt een van de belangrijkste verbindingen tussen Europa en de zeewegen, waarmee de rol van zowel Rotterdam als Nederland zelf aanzienlijk belangrijker wordt op Europees toneel
  • Eerste Wereldoorlog: Rotterdam wordt de Europese spionnenstad waarbij bijzonder veel Nederlanders betrokken waren (een interessante en redelijk onbekende geschiedenispagina van Nederland)

De Tweede Wereldoorlog en de immense schade aan de stad

Op 14 mei 1940 was de Tweede Wereldoorlog al vijf dagen gaande in Nederland. Rotterdam-Zuid was grotendeels in Duitse handen, net als het Noordereiland. De Maasoever en bruggen over de Maas werden echter dermate onder schot gehouden dat de Duitsers Rotterdam zelf niet in konden nemen. Vroeg op de ochtend arriveerde een Duitse onderhandelaar om te praten over capitulatie. Een paar uur later kwam de luchtmacht die binnen een tijdsbestek van nog geen 15 minuten 24.000 woningen platlegden, een enorme vlammenzee teweegbrachten en honderden mensen lieten het leven. Toen de Duitsers dreigden om hetzelfde met Utrecht te doen, gaf Nederland zich over.

Daarmee was de kous niet af. De geallieerden legden eind maart ’43 de Delfshaven grotendeels plat door een vergissing. De Hongerwinter in ’44-’45 zorgde ook voor een groot aantal slachtoffers.

Na de Tweede Wereldoorlog werd in Rotterdam nauwelijks gekozen voor renovatie of herstel. De puinhopen werden opgeveegd en er werden nieuwe plannen uitgerold. Dit heeft ervoor gezorgd dat u in Rotterdam veel nieuwe, moderne architectuur ziet, waarbij de indeling duidelijk planologisch verlopen is en niet organisch zoals in steden als Amsterdam. Ook vindt u in Rotterdam een groot aantal wolkenkrabbers (hoogbouw) in de stad, wat nauwelijks in andere Nederlandse steden te vinden is. Rotterdam wordt daarom ook wel het Manhattan van Nederland genoemd, of Manhattan aan de Maas.

Wat kunt u zoal in Rotterdam vinden?

Rotterdam-Centrum heeft weinig historische panden, de wijken om het centrum heen (de vooroorlogse wijken) hebben aanzienlijk meer geschiedenis. Er is veel kunst in de openbare ruimte te vinden, waaronder veel monumenten (Johan van Oldenbarnevelt staat voor het stadhuis, Erasmus staat bij de Laurenskerk en Piet Hein vindt u in de Delfshaven). U kunt ook de haven bekijken, waar u vooral havenkranen en vrachtschepen kunt zien, en uiteraard bijzonder veel water.

In de Koopgoot en de Lijnbaan vindt u tal van verschillende winkeltjes en markten en ook de indrukwekkende Markthal is zeker een bezoekje waard. Naast alle winkelgelegenheden vindt u uiteraard ook tal van musea en maar liefst drie professionele voetbalclubs, waarvan Feijenoord de meest bekende naam is.

Met de auto naar Rotterdam; is dat verstandig?

Aangezien Rotterdam in het midden van tal van belangrijke steden ligt, kunt u de stad via zes verschillende snelwegen bezoeken; de A4, A13, A15, A16, A20 en A29. Hoewel u met de auto zeer dicht in de buurt van het centrum kunt komen, kan het u veel stress en ergernis besparen door te kiezen voor de parkeergelegenheden rond het centrum.

Parkeren op de P+R terreinen in Rotterdam is in veel gevalle gratis, zeker wanneer u ervoor kiest om het openbaar vervoer te gebruiken. Waar dit geldt en waar u gratis kunt parkeren, vindt u op de website van de gemeente Rotterdam zelf.  

Autoruitschade in Rotterdam; wat nu?

Rijdt u over een van de vele snelwegen rond Rotterdam, dan is de kans op een steentje op de voorruit groot. Ook kunt u ruitschade oplopen tijdens het parkeren op een van de vele terreinen of in een parkeergarage. In de meeste gevallen is ruitschade onschuldig: een kleine ster buiten uw zichtveld kunt u gewoon laten repareren op een later moment. Gaat het om een ster van meer dan 20 diameter of een vertakte scheur in het zichtveld van de bestuurder, dan moet de voorruit vervangen worden in Rotterdam. Gaat het om de zijruit of de achterruit, dan moet deze meestal direct vervangen worden omdat de ruit uiteenvalt bij ruitschade.

Moet uw autoruit vervangen worden in Rotterdam? Dan kiest u voor ons. Onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners vervangen elke autoruit voor u op locatie. Niet alleen in Rotterdam, maar ook in Utrecht, Groningen en de rest van Nederland en zelfs België. De autoruit laten vervangen in Den Haag is geen enkel probleem. Staat uw auto bij uw werk geparkeerd en moet de autoruit in Breda vervangen worden? Dan regelen wij dit uiteraard ook.

Aangezien wij prijsvechter zijn in autoglas, kunt u bij ons altijd rekenen op de beste prijs-kwaliteitverhouding. Onze autoruiten zijn goedkoper dan de ruiten bij de dealer terwijl de kwaliteit gelijk is. Onze after market autoruiten zijn vaak zelfs goedkoper dan de gemiddelde tweedehands autoruit en dat heeft alles te maken met het ontbreken van het merklogo (dat toch niets voor uw autoruit doet). Wilt u de laagste prijs, de hoogste kwaliteit en de beste service wanneer uw autoruit in Rotterdam vervangen moet worden, dan kiest u voor ons.

Heeft u vragen over de mogelijkheden of kunt u de juiste autoruit voor uw auto niet vinden op onze website? Neemt u dan contact met ons op. Wij helpen u graag persoonlijk verder, zodat uw autoruit binnen enkele dagen gewoon vervangen kan worden bij De Kuip, de Kralingse Zoom, Pernis of Slinge. Of waar uw auto ook maar staat in Rotterdam op het moment dat wij langskomen.

 

Nu ook met werkplaatsen in België
Betaal vooraf of bij de monteur
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie