Voorruit vervangen A7

Nu ook met werkplaatsen in België
Betaal vooraf of bij de monteur
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

Kosten voorruit vervangen van uw Audi A7

Is de voorruit beschadigd van uw Audi A7 en moet de voorruit vervangen worden? Dan is het interessant om naar after market glas te kijken, aangezien de kosten voor de nieuwe ruit dan veel lager liggen. U levert dan niet in op de kwaliteit, want de eisen zijn gelijk aan de eisen die aan merkglas gesteld worden.

Voordat we hier verder op ingaan, kijken we eerst naar dit bijzondere model van Audi. De Audi A7 Sportback werd gepresenteerd als de nieuwe weg die Audi in zou slaan. Tegelijkertijd kwamen de concurrenten al om de hoek kijken met de BMW 6-serie, de Mercedes-Benz CLS-klasse en de Lexus 500 LS Hybride. Alsof dat niet genoeg was, deed Volkswagen zelf ook nog een duit in het zakje met de Volkswagen Passat CC. Hoe overleefde de Audi A7 al dit geweld?

De eerste generatie vanaf 2010

In 2010 kwam de eerste Audi A7 op de markt. Een fris en nieuw model, maar niet zozeer verrassend. De Audi A7 Sportback is namelijk afgeleid van de Audi Sportback Concept Car die in 2009 al getoond werd aan het grote publiek. De Audi A7 is een coupé gebouwd op het MLB-platform (B8) van Volkswagen en heeft bijzonder veel elementen uit de Audi A6 overgenomen. Opvallend is dat het scherm van het MMI-systeem in de Audi A7 uitschuifbaar is, terwijl deze bij alle andere modellen van Audi standaard gemonteerd is in het dashboard zelf.

Audi besloot ook aan de slag te gaan met de toekomstvisie. De 3.0-liter TDI, een beetje de standaardmotor van Audi, werd aangepast zodat deze aan de emissienorm Euro 6 voldoet. De eerste generatie werd geleverd met een aantal technische snufjes die destijds hoogstaand en innovatief waren, waaronder de S-tronic versnellingsbak, een start-stopsysteem en een volledig automatische parkeerhulp.


Het vullen van een gat?

De Audi A7 werd op de markt gebracht om het gat te vullen tussen de Audi A6 en de Audi A8, met een coupé in het hogere segment van de markt. Ook Volkswagen is dit gat ingedoken, maar is nooit een directe concurrent geworden van de Audi A7 omdat de Volkswagen Passat CC (Comfort Coupé) in een veel lager segment geplaatst is, met motoren die aanzienlijk minder sterk zijn.

De Volkswagen Passat CC vulde het gat tussen de Volkswagen Passat en de Volkswagen Phaeton. Omdat Volkswagen met dit type nooit het hogere segment kon bedienen, werd Audi ingeschakeld. Volkswagen concurreert overigens niet of nauwelijks met Audi aangezien Audi simpelweg de luxere en duurder uitgevoerde modellen levert die Volkswagen zelf niet produceert.


Duitse spierballen in de S7 en RS7

Wanneer u Audi een beetje kent, zag u al aankomen dat Audi ook weer twee topmodellen zou maken van de Audi A7. De S7 en de RS7 zijn beide sportievere uitvoeringen van het model. De S7 kreeg aanvankelijk 420 pk (450 pk na de facelift) met de 4.0 TFSI V8-motor. De RS7 kreeg een weerzinwekkende 560 pk, met dezelfde V8-motor onder de motorkap.

De facelift van de Audi A7

In 2014 kreeg de Audi A7 een facelift. Zoals Audi redelijk standaard doet, werden de grille en bumpers aan de voorzijde eerst aangepakt zodat duidelijk is dat het om een ander model gaat. De echte veranderingen zijn te vinden op technisch gebied. Alle motoren werden aangepast, waarbij vooral meer vermogen de doelstelling van de Duitse autofabrikant was.

Tweede generatie – ‘milieuvriendelijke’ Audi’s

Hoewel de tweede generatie van de Audi A7 ook op het MLB-platform gebouwd is, is dit een kleiner model en leunt het zwaar op de Audi A8. Bij de tweede generatie van de Audi A7 is er echter wel aanzienlijk wat veranderd. Het interieur van de Audi A8 werd vertaald naar een nieuw interieur voor de Audi A7 en dit model is leverbaar met privacy glass vanuit de fabriek zelf. Ook kunt u dit model direct aanschaffen met akoestische zijruiten en een verwarmbare voorruit. Audi zou Audi niet zijn wanneer dit allemaal extra opties zijn.

En daar ligt ook het probleem van dit model. De tweede generatie is hét model van Audi waarin alles mogelijk is (digitale schermen, extra assistentie, speciale autoruiten en veel meer), maar waarin niets standaard is. Dat grapje kennen we van de autofabrikanten, maar een instapmodel rond de € 70.000 zonder alles waarvoor u de Audi A7 wilt hebben, dat is een flinke drempel geweest voor de mensen die zochten naar een nieuwe auto. En nog steeds overigens, de Audi A7 wordt namelijk nog steeds geproduceerd.

Audi heeft hierbij wél gedacht aan de nieuwe eisen rond het verbruik en de uitstoot. Nou ja, deels dan. De motoren in de Audi A7 zijn zelf niet bepaald milieuvriendelijk, maar dankzij de elektromotor aan boord, wordt de motor flink ontlast en kunnen lagere snelheden volledig overgenomen worden door de 48V-accu. In de tweede generatie van de Audi A7 Sportback zit deze accu overigens wel standaard.

 
Hieronder wordt de mild hybridetechnologie (MHEV)
van Audi uitgelegd aan de hand van de Audi Q8:

Is de Audi A7 een succes geworden voor Volkswagen?

De Volkswagengroep moest een gat dichten op de markt en heeft daarbij besloten om een compleet nieuwe weg in te slaan. Dat de Audi A7 zonder veel kritiek ontvangen is, maakt dit model al een succes. Zeker nu er nog steeds gewerkt wordt aan het verder ontwikkelen van de mogelijkheden die in de A7 gebruikt zijn in het verleden.

Kijken we naar de verkoopcijfers in Nederland, dan lijkt het succes tegen te vallen met ongeveer 1700 verkochte modellen tot en met 2019. Deden de concurrenten het dan beter? Niet echt: de Lexus LS Hybrid kwam in Nederland nauwelijks van de grond. De Mercedes-Benz CLS-klasse tikte nog niet de 700 exemplaren in Nederland aan en de BMW 6-serie verkocht net wat meer dan 1700 keer.

De 1700 verkochte exemplaren zijn dus heel prima, zeker voor een auto die zich in het hoogste segment van de markt bevindt.

Wanneer moet mijn Audi A7 voorruit vervangen worden?

De voorruit van uw Audi A7 moet vervangen worden bij ruitschade in het zichtveld van de bestuurder. De autoruit vervangen is dan verplicht, vooral omdat het bijzonder onveilig is om hiermee door te rijden. Onvoorspelbare weerkaatsing van licht in de barst kan immers zorgen voor verblinding tijdens het rijden. De autoruit laten maken kan in sommige gevallen nog, maar dit is vaak alleen bij een sterretje met een beperkte omvang. 

Kan ik zelf mijn Audi A7-voorruit vervangen?

U kunt uw Audi A7 voorruit niet zelf vervangen, tenzij u een automonteur bent met ervaring bij het vervangen van autoruiten. Bent u zelf monteur, dan kunt u de nieuwe Audi A7 voorruiten direct bij ons bestellen zonder montage tegen scherpe tarieven.

Bent u geen automonteur, dan kiest u bij het bestellen voor een nieuwe Audi A7 voorruit mét montage. Onze gecertificeerde montagepartners komen de nieuwe voorruit plaatsen binnen drie werkdagen.

Hoe bespaar ik op de kosten bij Autoglas Concurrent?

U wilt niet te veel betalen voor een nieuwe voorruit, maar u wilt wel kwaliteit omdat het om uw Audi gaat. Dat is de reden waarom wij de juiste aanbieder voor u zijn. Ons after market autoglas voldoet aan dezelfde eisen als het merkglas van uw Audidealer, maar omdat wij geen logo op het autoglas hebben staan, valt de prijs veel lager uit. Autoruit vervangen maar niet verzekerd? Met onze scherpe tarieven is een nieuwe Audi A7 voorruit aantrekkelijker dan u denkt.

Voorruit Audi A7:

€ 429,00

Voorruit Audi A7 met camera:

€ 499,00

Eventuele montage:

€ 100,00 (NL) - € 130,00 (BE)

Heeft u hulp nodig bij het vinden van de juiste voorruit voor uw A7 of wilt u weten wanneer uw Audi A7 voorruit vervangen kan worden? Neem dan vandaag nog contact met ons op.