Voorruit vervangen Audi A8

Loading...
Nu ook met werkplaatsen in België
Betaal vooraf of bij de monteur
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

Kosten voorruit vervangen van uw Audi A8

De Audi A8 is al sinds 1994 in productie en er zijn duizenden exemplaren in Nederland verkocht. Moet de voorruit vervangen worden van uw Audi A8, dan zijn er verschillende mogelijkheden. Kiezen voor after market glas is zonder twijfel de goedkoopste oplossing zonder in te leveren op de kwaliteit. Maar voordat we hier verder naar kijken, nemen we eerst de Audi A8 onder de loep. Een speciaal model uit Duitsland waarbij veel verschillende primeurs te zien zijn en waarbij Audi uit moest kijken voor de Volkswagen Phaeton. Hoe is dat mogelijk geweest?

De eerste generatie van de Audi A8

De eerste generatie van de Audi A8 brengt ons direct bij een leuk Trivia-feitje. De auto is gebouwd op het D2-platform, het allereerst D-platform van de Volkswagengroep. Hoewel de Volkswagen Phaeton gebouwd is op het D1-platform, is het D2-platform ouder. Vreemde jongens, die oosterburen.

 
De Audi A8 werd in 1994 voorgesteld aan het publiek. Opvallend wapenfeit is dat deze ruime sedan een volledig aluminium carrosserie heeft. Het is de eerste keer dat Audi het eigen Audi Space Frame
-concept (ASF) gebruikt en ditmaal direct bij een auto met een volledig aluminium platform. De A8 werd ook uitgevoerd als extra lange editie (Audi A8L) waardoor er veel meer beenruimte is voor de mensen op de achterbank.

De eerste generatie van de Audi A8 kreeg in 1999 een facelift. Hierbij werden kleine dingen aangepast zoals de kleuren, veranderingen in het interieur en een grotere spiegel aan de passagierszijde.

De tweede generatie vanaf 2003

In 2003 kwam de tweede generatie van de Audi A8 op de markt. Er werd vooral ingezet op het ontwikkelen van een sportieve limousine, zonder dat dit direct een S-serie-model werd. Audi kon overigens niet anders. Volkswagengroep had met de Volkswagen Phaeton namelijk al een comfortabele limousine die goed in de markt lag. En aangezien Audi onderdeel is van dezelfde Volkswagengroep, kon ze niet concurreren met dit model.

Daarom zette Audi in op led-technologie bij de koplampen van de auto, FSI-inspuittechnologie in de benzinemotoren en common-rail-injectie voor de dieselmotoren om een sportief model neer te zetten. Aangezien de tweede generatie van de A8 groter is, is het niet verrassend dat ook de motoren net even iets meer vermogen kregen.

Ken ik de tweede generatie uit de Transporterfilms?

Dat kan heel goed: de Audi A8 W12 werd door Jason Stratham
gebruikt in Transporter 2 en 3.
De W12 staat voor de 12-cilinder onder de motorkap met 450 pk vermogen. Deze uitvoering van de Audi A8 wordt samen met de Audi S8 gezien als dé topmodellen van deze lijn, voornamelijk vanwege de paardenkracht van beide modellen.

De facelift uit 2007

De facelift uit 2007 stelde niet veel voor, op het gebied van de motoren na. De basismotor werd een 2.8-liter V6 FSIe. En het gaat vooral om de ‘e’. Audi moest aan het werk met de motoren, omdat er veel kritiek kwam op de onzuinige auto’s van het merk. Met de e-serie in het motoraanbod werden nu ook de Audi A8-modellen stukken zuiniger en werd de uitstoot gereduceerd.

De derde generatie op een nieuw platform

De derde generatie van de A8 is gebouwd op het MPL-platform, waarbij gebruik gemaakt is van de ASF-technologie om het gewicht zo laag mogelijk te houden. De wielbasis van dit monster is net geen 3 meter, waarmee de totale lengte ruim boven de vijf meter is gekomen. De derde generatie wordt standaard geleverd met vierwielaandrijving (quattro) met de bekende 40:60-verhouding.

Dit model is ook uitgevoerd als extra lange versie (Audi A8L) voor de Chinese markt, met compleet vernieuwde W12-motor die ervoor zorgt dat dit enorme beest binnen vijf seconden van 0 naar 100 komt. Daarnaast is het verbruik van de nieuwe motor meer dan tien procent lager dan de vorige versie van de W12-motor.

De vierde generatie van de Audi A8

De vierde generatie (2017) van de Audi A8 doet bijzonder futuristisch aan dankzij de inspiratie van de Audi A9 die duidelijk terug te zien is in de Audi A8 D5. Hoewel de nieuwste generatie groter is, is het gewicht lager dan het gewicht van de voorgangers. De grootste verschillen hebben vooral te maken met het uiterlijk en de technische hoogstandjes in de auto zelf. Zo wordt er gewerkt met twee touchscreens in de Audi A8 waarmee u de meeste functies kunt beheren.

 
Daarnaast is de Audi A8 een auto waarmee autonoom rijden op level 3 mogelijk is. Concreet betekent dit dat de auto zichzelf kan besturen tot snelheden van 60 kilometer per uur. Daarnaast is er altijd een Virtual Cockpit
aanwezig in de modellen vanaf de vierde generatie.

Maar Audi blijft Audi. U kunt de nieuwste Audi A8 voorzien van uiteenlopende opties, zoals een Bang & Olufsen audiosysteem (zo’n beetje het paradepaardje van Audi), speciaal leer op de stoelen en speciale comfortstoelen. Stuk voor stuk opties waarmee u de Audi A8 zo duur kunt maken als u zelf wilt.

Is de Audi A8 een succes?

De Audi A8 is pionier op veel gebieden en heeft Audi een platform geboden om te doen wat het graag doet: het maken van sterke, luxe en comfortabele auto’s. Dat hierbij de markt van de Volkswagen Phaeton vermeden moest worden, heeft ongetwijfeld gevolgen gehad voor de verkoopcijfers.

Desalniettemin werden er bijna 4000 exemplaren van de Audi A8 in Nederland verkocht, opvallend veel voor een auto in het hogere segment die nog steeds geproduceerd wordt. Zo oud is de vierde generatie immers nog niet.

Wanneer moet uw Audi A8 voorruit vervangen worden?

De voorruit van uw Audi A8 moet vervangen worden wanneer er ruitschade in het zichtveld van de bestuurder aanwezig is. Rijden met een barst in de voorruit is gevaarlijk omdat licht op een vreemde manier weerkaatst kan worden en dit leidt tot verblinding. Daarnaast is ruitschade bij een luxere auto zoals de Audi A8 gewoon een doorn in het oog.

Kan ik zelf de voorruit vervangen van mijn Audi A8?

Nee, tenzij u zelf specialist bent op het gebied van de autoruit vervangen van uw Audi. Bent u automonteur of kent u iemand die de nieuwe Audi A8 voorruit kan monteren, dan kunt u bij ons gewoon de nieuwe voorruit bestellen zonder montage.

In alle andere gevallen vervangen onze gecertificeerde experts de voorruit. Aangezien de autoruit vervangen aan huis gedaan kan worden, hoeft u niet speciaal naar een garage of andere locatie te rijden met ruitschade. Dat is praktisch wanneer u weinig tijd heeft of wanneer de ruitschade zo ernstig is dat u niet meer met de auto wilt rijden.

Besparen op de kosten bij de voorruit vervangen van uw Audi A8

Wilt u besparen op de kosten voor een nieuwe voorruit, maar wilt u niet inleveren op de kwaliteit? Dan bent u bij ons aan het juiste adres. Kiest u voor after market autoglas, dan kiest u voor autoruiten van de hoogste kwaliteit, maar tegelijkertijd tegen een lagere prijs omdat er geen merklogo op de ruit aanwezig is. Dat betekent ook dat deze ruit verkocht mag worden door onze specialisten, en niet alleen door de Audidealer zoals het geval is bij merkglas. En dit zorgt voor voordelige prijzen.

Voorruit Audi A8 1994-2002 vanaf:

€ 429,00

Voorruit Audi A8 2004-2010 vanaf:

€ 549,00

Voorruit Audi A8 2010-2017 vanaf:

€ 549,00

Eventuele montage:

€ 100,00 (NL) - € 130,00 (BE)

Kunt u de juiste voorruit voor uw Audi A8 niet vinden? Neem dan even contact met ons op zodat we u verder kunnen helpen.