Voorruit vervangen BMW i3

Nu ook met werkplaatsen in België
Betaal vooraf of bij de monteur
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

Goedkoop de voorruit vervangen van uw BMW i3

De BMW i3 is een revolutionaire auto geweest in het elektrische autosegment. Niet alleen vanwege de technologie, maar zelfs vanwege de eigenlijke basis van de auto. In een speciale fabriek in Amerika wordt een speciale koolfibercarrosserie gemaakt die in Leipzig vervolgens verlijmd wordt met de aluminiumdelen van de carrosserie. De EV van BMW is een redelijk succes geworden, maar is vooral een sprong in het diepe geweest door de Duitsers. Bent u eigenaar van een BMW i3 en moet uw voorruit vervangen worden? Wij bieden nieuwe BMW i3 voorruiten aan vanaf € 599.

Voordat we kijken naar de after market voorruiten voor de BMW i3 gaan we eerst dieper in op dit speciale model van BMW dat ondanks de hogere instapprijs een geduchte concurrent moest worden van de Nissan Leaf.

September 2013; de BMW i3 komt bij de dealers te staan

BMW is lang bezig geweest met het ontwikkelen van de i3. Dat heeft mede te maken met het feit dat het hier niet om ‘zomaar’ een elektrische auto gaat; de i-lijn is een compleet nieuwe sub-lijn waarbij de CO2-uitstoot van de auto’s netto nul moet zijn. Hierbij is BMW overigens ver gegaan; u kunt denken aan het gebruik van olijfextract en hennep voor het interieur van de auto, samen met volledig duurzaam hout dat uitsluitend uit Europa komt. Niet alleen elektrisch dus, maar ook volledig duurzaam.

Er zijn verschillende uitvoeringen van de BMW i3 op de markt gebracht, waarbij het vooral om de accucapaciteit gaat. Zo heeft het standaardmodel een 60Ah accu, maar zijn er ook accupakketten van 94Ah en 120Ah te vinden in de modellen die vanaf 2017 gemaakt zijn. BMW heeft ook een versie op de markt gezet met een zogeheten range extender. Dit model heeft de typenaam REx en heeft een Kymco 647cc tweecilinder benzinemotor. Deze kan overigens uitsluitend gebruikt worden om de volgende bestemming te bereiken; u kunt geen lange afstanden rijden met de verbrandingsmotor (het is een noodoplossing). De accu’s in de BMW i3 REx-modellen zijn identiek aan de opties in de volledig elektrische modellen.

Het succes van de BMW i3

Op het moment van schrijven is de BMW i3 nog geen 10.000 keer verkocht
in Nederland. In oktober 2020 rolde echter al wel de 200.000ste BMW i3 uit de fabriek in Leipzig. Daarmee is het verkoopsucces van de BMW i3 meer dan redelijk. De vraag is alleen of BMW een verkoopstunt voor ogen had, of een nieuwe sub-lijn op wilde zetten die volledig klimaatneutraal is, om vervolgens verder te gaan ontwikkelen in de richting van de BMW i8.

Overigens lukte het BMW absoluut niet om de concurrentie aan te gaan met de Nissan Leaf of de modellen van Tesla. Dit heeft onder andere te maken met de beperkte actieradius en het idee van de consument dat een carrosserie van koolfiber minder sterk en veilig is. Een andere reden voor tegenvallende verkoopcijfers ondanks de grote belofte, is het feit dat de i3 geen aansluiting vond bij BMW-liefhebbers. Kent u de BMW-reclames met puik bochtenwerk, racecircuits, ‘deze auto kan van 0 naar 100 kilometer per uur binnen drie seconden’ en alle andere heftige prestaties van BMW-modellen? Zet dan deze advertentie daar eens naast en u weet direct waarom een BMW-rijder de reclame nooit tot het einde kijkt.

Welke laadkabel heb ik eigenlijk nodig?

De BMW i3 met een 22 kWh accu wordt geladen met een type 2 (Mennekes-aansluiting) laadkabel met 1 fase en 32A. Volledig laden van 0 naar 100% neemt 12 uur in beslag. Heeft u een nieuwere BMW i3 met een 33 kWh accu, dan kunt u ook een 3-fasige 16A laadkabel gebruiken. De laadtijd wordt dan gereduceerd tot 4 uur en een kwartier.

Wanneer moet de voorruit vervangen worden van de BMW i3?

Autoruitschade is altijd vervelend, maar niet elke schade aan de voorruit is reden voor afkeur voor de apk. Integendeel, in de meeste gevallen mag u gewoon doorrijden met een beschadigde voorruit. Voorruitschade is uitsluitend afkeur wanneer het gaat om een ster met een diameter van minstens 20 millimeter of een vertakte scheur in het zichtveld van de bestuurder.

Heeft u een kleinere ster, of een ster of scheur buiten het zichtveld van de bestuurder? Dan is er geen reden voor paniek. Het is wel verstandig om de ruitschade in de gaten te houden; een beschadigde voorruit kan namelijk verder scheuren.

Wat kost een nieuwe voorruit voor de BMW i3?

U heeft al een nieuwe BMW i3 voorruit voor slechts € 599 bij ons. Dat is veel lager dan de nieuwprijs bij uw BMW-dealer, terwijl het autoglas identiek is. Sterker nog, onze after market autoruiten worden in dezelfde fabrieken gemaakt als de ruiten van uw BMW-dealer.

De voorruiten van de dealer hebben echter een merklogo, waardoor deze alleen verkocht mogen worden door de dealer. Onze voorruiten zijn niet voorzien van een merklogo. Dat betekent automatisch dat de prijs-kwaliteitverhouding optimaal is. Onze nieuwe voorruiten zijn vaak goedkoper dan tweedehands originele BMW i3 voorruiten!

Kan ik de voorruit van mijn BMW i3 zelf vervangen?

U kunt de voorruit van uw BMW i3 zelf vervangen wanneer u veel ervaring heeft met het vervangen van autoruiten én wanneer u de instructies opvolgt voor het sleutelen aan een elektrische auto. Wanneer dit niet het geval is, kunt u bij ons een nieuwe BMW i3 voorruit bestellen inclusief montage. Onze gecertificeerde montagepartners plaatsen nieuwe voorruiten op locatie door heel Nederland en België, zodat we het u zo makkelijk mogelijk kunnen maken.

Zoekt u een nieuwe BMW i3 voorruit tegen de laagste prijs?

Heeft u een BMW i3 en moet de voorruit vervangen worden? Wanneer u een kwalitatieve voorruit wilt tegen een aantrekkelijke prijs, bent u bij ons aan het juiste adres. Kunt u de juiste voorruit niet vinden in het overzicht of heeft u vragen over onze producten? Neemt u dan contact met ons op, zodat we u persoonlijk verder kunnen helpen.