Ga direct naar:
In 1994 nam BMW Rover Group over van British Aerospace, waarmee het ook Mini in handen kreeg. Praktisch, want het Duitse automerk was op zoek naar manieren om meer SUV’s en compacte auto’s op de markt te zetten, om zo in te spelen op de actuele vraag op de automarkt. Heeft u een van de Mini-modellen die in samenwerking met BMW gemaakt zijn en moet de voorruit vervangen worden? Dan bent u bij ons aan het juiste adres. Wij hebben Mini-voorruiten vanaf € 249.
Voordat we ingaan op onze lage prijzen voor de voorruiten voor de Mini, kijken we eerst naar de manier waarop BMW een marktaandeel wist te vergroten zonder zelf modellen te ontwikkelen.
De oorspronkelijke Mini is een tweedeurs, compacte auto die van 1959 tot 2000 geproduceerd werd. Het werd ontwikkeld door de British Motor Corporation en werd gezien als de Engelse tegenhanger van de Duitse Volkswagen Kever en was een groot succes.
BMW was in de jaren ’90 van de 20ste eeuw op zoek naar manieren om het marktaandeel te vergroten. De vraag naar grote, sportieve auto’s (in de Gran Tourer/Turismo stijl van de Duitsers) nam af, waarbij de vraag naar compacte auto’s en SUV’s juist steeg. BMW had op dat moment al een aantal conceptauto’s klaarstaan, waaronder een elektrisch model. Toen BMW Mini overnam, stond het erop dat de karakteristieken van de BMW-modellen (vooral de achterwielaandrijving) in de overgenomen merken doorgezet zou worden. Hier had Mini geen trek in. Het gevolg was dat BMW zelf de plannen doorzette in de BMW 1-Series en er een separate mid-range Mini op de markt gebracht werd onder het eigen label.
Sinds 2001 zien we drie uitrustingsniveaus terug in de Mini-modellen; de One (instapmodel), de Cooper, de sportievere Cooper-S en het toplevel John Cooper Works (ook wel JCW). Het eerste model na overname door BMW was de Mini Hatch of Hardtop, gevolgd door de Mini Convertible en Cabrio in 2005. In 2008 volgde de Mini Clubman, waarna ook de Mini Countryman aan het aanbod toegevoegd zou worden in 2011. In hetzelfde jaar werd de Mini Coupé aangekondigd die een jaar later in de verkoop zou gaan. De Mini Roadster, die in hetzelfde jaar op de markt gezet werd, is de cabrio-uitvoering van de Coupé. De Paceman zou in 2013 het zevende model van het merk worden, dat een driedeurs cross-over zou zijn.
De verkoopcijfers van de originele Mini zijn onverslaanbaar. Zelfs in Nederland werd het type meer dan 60.000 keer verkocht. BMW lijkt echter wel de juiste wel ingeslagen te zijn, zeker met de nieuwere modellen. Sinds 2015 heeft Mini namelijk zes jaar op rij meer dan 1% marktaandeel weten te pakken op Nederlandse bodem, met respectabele verkoopcijfers. Dit heeft niet alleen te maken met de automodellen zelf, ook de marketing zit gewoon goed in elkaar. De speelsheid in onderstaande video samen met de boodschap (Mini als dé stadsauto) is niet te missen;
Er zijn tal van manieren waarop de voorruit van de Mini beschadigd kan raken. Denk aan opspattende steentjes en schade door vallende voorwerpen. In de meeste gevallen is voorruitschade geen reden voor paniek. De voorruit moet alleen vervangen worden van de Mini wanneer er sprake is van schade aan de voorruit in het zichtveld van de bestuurder en het gaat om;
Bovenstaande ruitschade is afkeur bij de apk. Heeft u een ster of scheur buiten het zichtveld van de bestuurder, dan hoeft de ruit niet vervangen te worden. Wel is het verstandig om de ruitschade in de gaten te houden; een beschadigde ruit kan namelijk verder scheuren.
Bij ons vindt u al nieuwe Mini-voorruiten voor € 249. In het overzicht op deze pagina selecteert u eenvoudig de voorruit die u nodig heeft, waarna u direct kunt selecteren of u bezorging en/of montage direct wilt laten regelen.
De getoonde prijs verspringt bij elke keuze die u maakt, zodat u altijd direct kunt zien wat de exacte prijs is.
Bij uw merkdealer zijn de autoglasprijzen vele malen hoger dan bij ons het geval is. Dat heeft te maken met de merklogo’s die verwerkt zijn in de autoruiten bij uw dealer. Het exclusieve karakter zorgt voor een hogere prijs, terwijl het logo eigenlijk niets voor de ruit zelf doet. Onze after market autoruiten zijn niet voorzien van een merklogo, maar worden wel in dezelfde fabrieken gemaakt als de merkruiten, waarmee u altijd kunt rekenen op dezelfde kwaliteit.
Het prijsverschil is ondanks de gelijke kwaliteit zo groot dat onze nieuwe Mini-voorruiten vaak nog goedkoper zijn dan de tweedehands, originele voorruiten van Mini.
Wanneer u niet zeker weet of u zelf de voorruit kunt vervangen van de Mini, dan is het antwoord nee. Het vervangen van voorruiten (in tegenstelling tot bijvoorbeeld zijruiten) is een nauwkeurige klus die u het beste aan een expert overlaten. Kiest u voor onze voorruiten, dan plaatsen onze gecertificeerde montagepartners de nieuwe ruit ook op locatie in heel Nederland en België. Op die manier heeft u nergens omkijken naar en kunt u altijd rekenen op een lange levensduur voor uw voorruit.
Heeft u een Mini met voorruitschade en wilt u de voorruit laten vervangen? Bij ons bestelt u makkelijk een nieuwe Mini-voorruit inclusief montage op locatie, zodat u altijd kunt rekenen op een aantrekkelijke prijs en optimaal gemak. Kunt u de juiste voorruit voor uw Mini niet op onze website vinden of heeft u vragen over een van onze producten of werkwijze? Neem contact met ons op en we helpen u graag persoonlijk verder, zodat u ook binnenkort weer optimaal zicht heeft in uw Mini.