Ga direct naar:
De Citroën C3 Picasso is één van die bijzondere modellen die bijzonder veel kritiek en problemen heeft gekend en die tegelijkertijd tal van prijzen heeft mogen ontvangen. Hoewel dit model geen doorslaand succes geworden is, zijn er meer dan 5.000 exemplaren in Nederland verkocht en kunnen we ook internationaal absoluut niet spreken van een flop. Heeft u een Citroën C3 Picasso en moet de voorruit vervangen worden? Dan vindt u bij ons kwalitatieve nieuwe voorruiten tegen verbluffend lage prijzen. Voordat we hier verder op ingaan, moeten we eerst eens kijken naar dit opvallende model uit Frankrijk.
De Citroën C3 Picasso kwam in 2008 op de markt als mini MPV en is gebaseerd op de Citroën C3, zoals de naam al deed vermoeden. Het is onderdeel van een groot badge-programma en staat naast de Opel Meriva, de Ford Fusion, de Nissan Note en de Renault Modus. Tegelijkertijd is dit de opvolger van de Citroën Xsara Picasso en in 2009 zouden de eerste modellen daadwerkelijk bij de dealer komen te staan.
De grootste aantrekkingskracht van de C3 Picasso zat in het aantal verschillende uitvoeringen, waarbij de Exclusive in alle markten de duurste, meest luxueuze variant zou zijn. Daarnaast koos Citroën ervoor om ook bij de C3 Picasso te gaan voor de LX- en de SX-uitvoeringen. Groot-Brittannië kreeg hier nog een speciale uitvoering bij voor de 90ste verjaardag van Citroën en ook de Blackcherry (gebaseerd op de VTR+ met een HDi-motor) kwam naar Engeland.
Een aantal andere uitvoeringen:
De speciale uitvoeringen hierboven zijn niet exclusief voor de C3 Picasso. Zij kwamen ook naar de Citroën Berlingo, de Citroën C4 Aircross, Citroën C1, Citroën C4 en andere modellen.
Na een facelift in 2012 waarbij een nieuw navigatiesysteem geïntroduceerd werd en ledlampen toegevoegd werden, zou het doek vallen voor de Picasso. In 2017 werd de volledige modellijn vervangen door de Citroën C3 Aircross. Dit model was zelf overigens niet nieuw, want de eerste generatie van de Citroën C3 Aircross kwam in 2010 op de markt in Brazilië.
Er zijn weinig modellen die zoveel in opspraak zijn geweest als de C3 Picasso. In negatieve zin vanwege het karige, wat Spartaanse interieur en de zwakke benzinemotoren. Maar ook in positieve zin vanwege de riante ruimte in de auto en de sterke dieselmotoren.
Het feit dat 600 modellen teruggeroepen moesten worden vanwege verkeerd geplaatste brandstofleidingen die lekkage konden veroorzaken, was pas het begin van de echte problemen. Een jaar later moesten namelijk bijna 25.000 modellen in Groot-Brittannië terug naar de fabrieken, omdat er problemen waren met remmen die vanaf de passagiersstoel geactiveerd konden worden. Dit had te maken met het feit dat de auto’s niet volledig aangepast waren van een stuur aan de linkerzijde naar een stuur aan de rechterzijde.
Tegelijkertijd werd de C3 Picasso genomineerd voor de award voor Europese Auto van het Jaar in 2010, maar zou het vervolgens op de laatste plek eindigen. Wat vreemd, aangezien hetzelfde model in 2010 wél flink wat awards binnenhaalde, waaronder Schotse MPV van het Jaar, Beste Supermini MPV van het Jaar en Beste MPV (Top Gear Magazine).
Onderstaand filmpje is één van de reclames die Citroën uitgezonden heeft in Frankrijk. Voor de verandering zeggen we er verder eens niets over en laten we het oordeel volledig aan u.
Ruitschade is vervelend en lelijk, maar in lang niet alle gevallen moet de voorruit van uw auto vervangen worden. De Citroën C3 Picasso voorruit moet vervangen worden wanneer de ruitschade in het zichtveld van de bestuurder zit en het gaat om een ster met een diameter van minstens 20 millimeter of een vertakte scheur. In deze gevallen komt de C3 Picasso namelijk (net als alle andere auto’s) niet meer door de apk heen. De ruitschade levert te veel risico’s op en leidt te sterk af tijdens het rijden, wat concreet betekent dat we u aanraden om de voorruit zo snel mogelijk te laten vervangen.
Is de ruitschade minder omvangrijk, zit deze niet in het zichtveld van de bestuurder en/of leidt de schade in de voorruit niet of nauwelijks af tijdens het rijden? Dan kunt u gewoon door blijven rijden met de schade in uw voorruit.
Wanneer u kiest voor onze vervangende autoruiten, dan heeft u al een nieuwe Citroën C3 Picasso voorruit voor € 399. Dat is aanzienlijk minder dan dat u zou betalen bij uw Citroën-dealer en eigenlijk is dat vreemd. De kwaliteit van het autoglas is namelijk identiek. Meestal worden de ruiten zelfs op dezelfde plek gemaakt. Het verschil in prijs zit in een merklogo dat de originele voorruiten voor de Citroën C3 Picasso exclusief maakt en dat drijft de prijs flink op. Wij doen daar niet aan mee. Bij ons vindt u after market autoruiten tegen scherpe prijzen, zonder dat u in hoeft te leveren op de kwaliteit.
Weet u niet zeker of u zelf de voorruit kunt vervangen van uw Citroën C3 Picasso? Dan is dit een klus waar u absoluut niet aan wilt of kunt beginnen. Voorruitvervanging is werk voor de expert, waarbij nauwkeurig gewerkt moet worden om schade aan de auto, de ruit en uzelf te voorkomen. Om het u makkelijker te maken, werken wij samen met montagepartners die autoruiten op locatie vervangen. U heeft hier geen enkel omkijken naar en kunt binnen korte tijd weer met een intacte, schone voorruit de weg op met uw C3 Picasso.
Bent of kent u iemand die een expert is op het gebied van ruitvervanging en wilt u de autoruit(en) graag exclusief montage bestellen? Dat is uiteraard ook gewoon mogelijk. U kunt er zelfs voor kiezen om uw bestelling op te halen (alleen mogelijk op afspraak). Aangezien de website de prijs op de pagina direct aanpast bij elke keuze die u maakt, weet u altijd wat de mogelijkheden én prijzen zijn.
Heeft u een Citroën C3 Picasso en moet de voorruit vervangen worden, maar wilt u niet te veel betalen voor een nieuwe autoruit? Dan vindt u bij ons kwalitatieve nieuwe Citroën C3 Picasso voorruiten tegen scherpe prijzen, met de mogelijkheid om direct ruitvervanging op locatie te regelen. Kunt u niet vinden wat u zoekt of wilt u dat één van onze experts even met u meekijkt? Neemt u dan vooral contact met ons op, want op die manier stelt u ons in staat om u persoonlijk te assisteren.