Voorruit vervangen Fiat Palio

Nu ook met werkplaatsen in België
Betaal vooraf of bij de monteur
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

Goedkoop de voorruit vervangen van de Fiat Palio

De Fiat Palio is een bijzonder model dat ooit begon als een trim van een bestaand model en uitgroeide tot een type voor de wereldwijde markt met extra aandacht voor ontwikkelingsgebieden. Het enorme project van Fiat zorgde ervoor dat dit model in tal van verschillende landen geproduceerd en verkocht is en daarmee een aanzienlijk succes voor de autobouwer geworden is. Heeft u een Fiat Palio met ruitschade en wilt u weten wanneer de voorruit vervangen moet worden en waar u goedkoop autoglas kunt vinden zonder in te leveren op kwaliteit? Dan bent u aan het juiste adres. Voordat we u hier alles over vertellen, kijken we eerst naar de Palio die de wereld moest veroveren voor Fiat.

De wereldauto met 4 fases en twee generaties

De Fiat Palio is in productie geweest van 1996 tot en met 2020, al geldt dit niet voor alle uitvoeringen en alle markten. Hoewel Fiat graag een uniform model wilde maken voor de globale markt, liep het toch iets anders. Al met al is de levensloop van de Palio op te delen in twee generaties, waarbij de eerste generatie vier verschillende fases had. De vier fases worden bepaald door de facelift-uitvoeringen die in de verschillende jaren gemaakt zijn, waarbij Fiat constant aanpassingen gedaan heeft in de periode tussen 1996 en 2011, zonder enorme veranderingen door te voeren. Die kwamen namelijk pas in 2011 toen de tweede generatie van dit model op de markt gezet werd.

De eerste generatie van de Fiat Palio in 1996

De oorsprong van de Fiat Palio ligt in een trim van de tweede generatie van de Fiat 127,
dat een luxer interieur had, metallic kleuren en aluminium velgen. Deze trim-eigenschappen zouden behouden blijven in de jaren ’80 en ’90, totdat deze trim uit zou groeien tot een zelfstandig model in 1996. De Palio werd eerst in Brazilië op de markt gezet, een belangrijke markt voor Fiat dat juist in deze jaren steeds meer succes kreeg in Zuid-Amerika. Mede daarom werd besloten om de Palio wereldwijd op de markt te zetten, waarbij de auto’s in fabrieken in uiteenlopende landen gebouwd zouden worden.

Voor de basis van de nieuwe Palio werd de Fiat Uno gebruikt en bijna heel het chassis werd zonder aanpassingen overgenomen voor het nieuwe model. Ook werden tal van motoren uit andere modellen gehaald (waaronder de Fiat Punto en Fiat Bravo) om deze in de Palio te plaatsen en daarmee de kosten te verlagen.

 
De Fiat Palio was beschikbaar als een hatchback, sedan, pick-up en stationwagon. Uiteindelijk zou zelfs de Fiat Strada
(een pick-up-versie) uit de Fiat Palio voortkomen.
 

Fase 2

De eerste facelift kwam in 2001 waarbij de voorkant volledig herzien werd en ook het interieur volledig vernieuwd werd. Dit is ook het moment waarop het model eigen motoren kreeg, waaronder de Fire 16-klepper 1.0 en 1.2 liter. De grootste verrassing was echter dat de fase 2 uitvoering van de Fiat Palio de eerste Fiat zou zijn die in China gemaakt zou worden.

 

Fase 3

De tweede facelift (en daarmee fase 3 van het model) kwam in 2004, waarbij de Braziliaanse uitvoering vier airbags kreeg en de voorzijde van het model voor de Europese markt aangepast werd. Hier is duidelijk te zien dat ‘één model voor de hele markt’ niet langer op zou gaan voor de Palio. Zeker niet toen de Brazilianen ook nog een de Fiat Palio 1.8R sportuitvoering kregen, die voorzien werd van een 1.8 liter motor van General Motors.

 

Fase 4

In 2007 kwam de laatste facelift voor de Palio, waarbij afgekeken werd van de Fiat Grande Punto, opvallend genoeg een model dat vervolgens in 2008 óók op de Braziliaanse markt zou komen. Het chassis bleef hetzelfde, maar de voorzijde, achterkant en zijkanten werden compleet aangepast.

2011: de Fiat Palio krijgt een tweede generatie

Op 4 november 2011 kwam de tweede generatie van de Fiat Palio op de markt in Brazilië. In 2017 zou de productie van de Palio gestaakt worden in Argentinië, want daar werden de fabrieken ingericht op de productie van de Fiat Cronos.

In 2018 stopte de productie van de hatchback wereldwijd. Twee jaar later volgde ook de station-uitvoering waarmee een einde kwam aan een lange, succesvolle productieperiode van de Fiat Palio.

Hoe succesvol is de Fiat Palio geworden?

Wanneer we kijken naar het succes van de Fiat Palio, is het vooral belangrijk dat we in de gaten houden dat dit een model was voor de wereldwijde markt. En dat is maar goed ook, want in Europa kwam dit model nauwelijks van de grond. Sterker nog, het topjaar in Europa was in 1999, waar iets meer dan 52.000 exemplaren verkocht werden en zelfs dat is ondermaats voor Fiat.

Kijken we echter naar de markten buiten Europa, dan zien we dat dit model een succes was in China, Argentinië, en vooral in Brazilië werd het model een hit. Hier waren de verkoopcijfers het hoogst in 2007, toen er meer dan 220.000 exemplaren van dit model verkocht werden. Dat betekent dat Fiat het uitstekend heeft gedaan, want in totaal zijn er miljoenen auto’s wereldwijd verkocht onder het Fiat Palio-label.

We zouden u hier een reclame kunnen laten zien van de Fiat Palio met Schumacher, maar er is een ander promotiefilmpje gemaakt dat aanzienlijk brutaler en grappiger is, al moet hierbij wel eerlijk toegegeven worden dat deze reclame letterlijk niets over het model laat zien.

Wanneer moet de voorruit van de Fiat Palio vervangen worden?

Schade aan de auto is altijd vervelend, maar voor een model als de Fiat Palio zijn genoeg vervangende onderdelen te vinden, zowel origineel als after market. Gaat het om ruitschade, dan is het altijd nog maar net de vraag of de voorruit vervangen moet worden. Er zijn twee gevallen waarbij u op zoek moet naar een nieuwe Fiat Palio voorruit omdat de auto niet meer door de apk komt. Dit is wanneer het gaat om een vertakte scheur of een ster met een diameter van minstens 2 centimeter, maar alleen wanneer deze ruitschade in het zichtveld van de bestuurder zit.

Wat kost een nieuwe Fiat Palio voorruit?

Wanneer u kiest voor onze producten, dan heeft u al een nieuwe Fiat Palio voorruit voor € 299. Daarmee zijn onze voorruiten aanzienlijk goedkoper dan de originele voorruiten voor dit model, terwijl de kwaliteit identiek is. Sterker nog, onze after market voorruit worden vaak zelfs in dezelfde fabrieken gemaakt als de voorruiten die Fiat zelf gebruikt. In originele voorruiten zit echter een merklogo verwerkt dat zorgt voor een exclusief karakter en dat karakter wordt verwerkt in de prijs.

Dat betekent dat u bij ons niet alleen goedkope autoruiten kunt vinden, maar dat u tegelijkertijd niet inlevert op de kwaliteit. En om het nog makkelijker te maken, kunt u bij ons zelfs direct ruitvervanging regelen door een professional, zonder dat u naar een werkplaats of garage hoeft te rijden.

Hoe kunt u zelf de Fiat Palio voorruit vervangen?

Het vervangen van een voorruit is namelijk niet iets dat u zelf kunt doen aan de hand van een handleiding of een filmpje op YouTube. Het is een omvangrijke klus waarbij u ervoor moet zorgen dat de nieuwe voorruit en de auto niet beschadigd raken. Daarom werken we samen met professionele montagepartners die autoruiten op locatie vervangen, zodat u nooit de straat op hoeft met een zwaar beschadigde voorruit. U regelt dit eenvoudig tijdens het bestellen van de nieuwe voorruit.

Bent u een professional of kent u iemand die de voorruit van uw Fiat Palio kan vervangen? Dan kunt u uiteraard ook nieuwe autoruiten bestellen zonder montage. U kunt er zelfs voor kiezen om uw bestelling bij ons af te halen, iets dat menig garagehouder al doet om zo nog goedkopere autoruiten aan te kunnen bieden aan hun klanten. Afhalen is uiteraard alleen mogelijk op afspraak.

Online een goedkope Fiat Palio voorruit bestellen

Zoekt u een nieuwe Fiat Palio voorruit met de beste prijs-kwaliteitverhouding, dan bent u bij ons aan het juiste adres. U kiest zelf of u ruitvervanging door een professional kiest en of u de nieuwe voorruit bezorgd wilt hebben of juist zelf op wilt halen. Kunt u de juiste voorruit niet vinden of heeft u vragen over één van onze producten of werkwijze? Neem dan vooral contact met ons op, want op die manier kunnen onze experts u binnen korte tijd persoonlijk verder helpen.