Voorruit vervangen Ford Probe

Nu ook met werkplaatsen in België
Betaal vooraf of bij de monteur
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

Goedkoop de voorruit vervangen van uw Ford Probe

De Ford Probe is een bijzonder model met een opvallende, unieke geschiedenis, wat een van de redenen is waarom het model zo moeilijk te vinden is in Nederland en andere landen. Heeft u een Ford Probe of heeft u een model op het oog waarvan de voorruit vervangen moet worden? Dan vindt u bij ons goedkope, kwalitatieve autoruiten voor uw Probe. Voordat we naar ons betaalbare autoglas kijken, maken we eerst ruimte voor het verrassende en opvallende verhaal van dit model van Ford.

Een bijzondere, bizarre start voor de Ford Probe

Hoewel het eerste model pas in 1988 de fabriek uitrolde, begint de geschiedenis van de Probe al aan het einde van de jaren ’70 van de 21ste eeuw. Ford ging (in samenwerking met Ghia) op zoek naar futuristische ontwerpen om een breder publiek aan te spreken en de auto’s ‘moderner’ te maken. De Probe 1 werd in 1979 getoond en was buitensporig, waarna de Probe II kwam die veel meer op een traditionele hatchback leek. Veel van de designelementen van de Ford Taurus en Ford Sierra waren in het nieuwe ontwerp verwerkt, maar Ford was nog niet gelukkig en werkte door aan de Probe IV en Probe V, twee zeer radicale modellen waarvan direct duidelijk was dat deze de productie nooit zouden halen (wat vaker het geval is bij ontwerpen).

Uit al deze ontwikkelingen kwam de Probe overigens niet voort. Het verhaal wordt nog vreemder. De oliecrisis in ’79 zorgde ervoor dat Ford en veel andere autofabrikanten met de handen in het haar kwamen te zitten. Voor Ford was het een serieus probleem, want het meest succesvolle model op dat moment was de Ford Mustang, die sterk afhankelijk was van de aanwezigheid van tankstations.

Om dit op te pakken, besloot Ford een nieuw model te ontwikkelen, in samenwerking met Mazda (ook wel AutoAllience International genoemd), waar ook de Mazda MX-6 voort zou komen. Het model met Ford-label kreeg de codenaam ST-16 en zou één van de meest opspraak wekkende modellen van Ford worden, omdat de ST-16 eigenlijk bedoeld was als opvolger van… de Mustang. Maar dan zonder een V8-motor, met een Japans uiterlijk en platform, en voorwielaandrijving. Ford kreeg direct boze brieven van Mustang-liefhebbers over heel de wereld en gaf hier (gelukkig) gehoor aan.   

1988 tot 1992, de eerste generatie van de Probe

De ST-16 werd niet de nieuwe Ford Mustang, maar de Ford Probe en stond in 1988 voor het eerst bij de dealers. Ford moest de Probe wel lanceren, want inmiddels zaten er enorme bedragen in de ontwikkeling én de Amerikanen moesten de concurrentie aangaan op het gebied van sportieve coupés, waar Ford niet vertegenwoordigd was. De Probe zou het echter nauwelijks op kunnen nemen tegen modellen als de Honda Prelude en de Toyota Celica, net als de Mitsibushi Eclipse. Van de eerste generatie van de Ford Probe werden nog geen 400.000 exemplaren gemaakt.

1993 tot 1997, de tweede en laatste generatie van de Ford Probe

In 1993 kwamen Ford en Mazda weer bij elkaar om de tweede generatie van de Probe te ontwerpen. De tweede generatie zou voornamelijk door Mazda gebouwd worden, al is de naam Mimi Vandermolen een van de belangrijkste namen voor dit model. Zij (inderdaad, een vrouw én Nederlands) wilde er vooral voor zorgen dat de nieuwe Probe vrouwvriendelijker zou worden.

 
Ford had besloten dat het in 1992 (jaar van ontwerp) tijd was om alles uit de kast te trekken, omdat de markt weer aantrok en sportievere auto’s in trek kwamen. De Probe had echter vrij weinig te bieden en viel weg tegen de enorme lijst met concurrenten, waaronder de Volkswagen Corrado, de Opel Calibra, Nissan Silvia
en de modellen die al tijdens de eerste generatie voor een concurrentiestrijd zorgden die Ford niet kon winnen.

Is de Ford Probe een succes geworden ondanks de slechte start?

Tijdens de tweede generatie wilde Ford minstens 20.000 exemplaren van de Probe per jaar verkopen in Groot-Brittannië (altijd al de focusmarkt in Europa geweest voor Ford), maar er werden nog geen 15.000 exemplaren verkocht in de eerste drie jaar, waarmee dit model duidelijk flopte. Dat wordt nog duidelijker wanneer u ziet dat er in 2016 nog maar 700 exemplaren in Groot-Brittannië te vinden waren. Ook in Nederland zijn zeer weinig modellen over.

We gaan hier niet afgeven op de marketingmachine van Ford, die doorgaans puik werk levert en spektakelstukjes neer weet te zetten, maar de kans is groot dat zelfs dit team na de vele jaren productie en overleg al klaar was met de Ford Probe voordat deze uitkwam. Wanneer u weet dat de Ford Probe de stempel ‘the Mustang replacement that never came’ kreeg, krijgt deze reclame namelijk ineens een heel andere lading:

Wanneer moet de voorruit van de Ford Probe vervangen worden?

De voorruit van uw Ford Probe moet vervangen worden wanneer er ruitschade in het zichtveld van de bestuurder zit en het gaat om een vertakte scheur of ster met diameter van minstens 20 millimeter. Uw auto komt met deze ruitschade niet door de apk.

Wat kost een nieuwe voorruit voor de Ford Probe?

U heeft al een nieuwe voorruit voor uw Ford Probe voor € 699. Dit is inclusief btw, maar exclusief bezorging en montage. Wanneer u uw voorkeuren aangeeft op de pagina, wordt de prijs direct aangepast zodat u altijd weet wat u betaalt wanneer u voor onze autoruiten kiest.

Onze voorruiten zijn veel goedkoper dan de voorruiten die uw Ford-dealer heeft, terwijl de kwaliteit identiek is. Het grote verschil is het merklogo dat de Ford-voorruiten exclusief en daarmee duurder maakt. Ons autoglas is niet voorzien van een exclusief logootje dat alleen gevolgen heeft voor de prijs. Dat betekent dat u bij ons altijd terecht kunt voor autoglas met de beste prijs-kwaliteitverhouding en dat onze nieuwe ruiten vaak nog goedkoper zijn dan de tweedehands autoruiten voor de Probe (en andere Ford-modellen).

Kunt u zelf de voorruit vervangen van uw Probe?

Wanneer u autoruitspecialist bent of iemand kent die uw voorruit voor u kan vervangen, kunt u bij ons ook terecht voor een nieuwe Ford Probe voorruit exclusief montage. In alle ander gevallen raden we u aan om vooral gebruik te maken van de service van onze gecertificeerde montagepartners. Zij hebben de ervaring en het gereedschap om de voorruit van uw Probe op de juiste manier te vervangen, zodat u weer veilig de weg op kunt met een intacte, schone voorruit. Onze partners vervangen autoglas op locatie in heel Nederland en België, dus ook op uw eigen oprit, de parkeerplaats van uw werk of een parkeervak bij het lokale winkelcentrum.

Regelt u vandaag nog een nieuwe voorruit voor uw Ford Probe?

Bent u op zoek naar een nieuwe Ford Probe voorruit en wilt u zeker weten dat u kiest voor de beste prijs-kwaliteitverhouding én optimaal gemak, zoals met ruitvervanging op locatie? Dan bent u bij ons aan het juiste adres. Uiteraard assisteren we u graag. Kunt u niet vinden wat u zoekt of heeft u vragen over onze producten of werkwijze? Stuur ons dan vooral een bericht, zodat wij u persoonlijk verder kunnen helpen.