Ga direct naar:
De Ford Puma is in gelimiteerde oplage geproduceerd voor de Europese markt en was een bijzonder model, vooral omdat het een nieuw ontwerp en sportief uiterlijk combineerde met een model dat we kennen van uiterste, saaie degelijkheid. Bent u een van de eigenaren van een Puma en moet de voorruit vervangen worden vanwege omvangrijke ruitschade? Dan kunt u bij ons een nieuwe voorruit vinden tegen een bijzonder scherpe prijs.
Voordat we kijken naar ons goedkope vervangende autoruiten voor de Puma van Ford, kijken we eerst naar dit opvallende model.
Hoewel de Ford Puma in 1997 op de markt kwam, werd al in 1993 begonnen met de ontwikkeling. Het idee was een coupé te ontwikkelen op basis van de Ford Fiesta en in 1996 werd het resultaat voor het eerst getoond aan het publiek, om een jaar later daadwerkelijk bij de dealer te komen.
De nieuwe Puma heeft inderdaad veel weg van de vierde generatie van de Fiesta, maar valt vooral op vanwege het sportieve, wat brutale design. De grote uitsmijter zit echter onder de motorkap, want de nieuwe motoren zijn in samenwerking met Yamaha gemaakt. Dat is overigens op een bijzonder vreemde manier gegaan, want de motoren werden vanuit Europa naar Japan gevlogen, waar Yamaha-monteurs zo’n 20 minuten per motor werk hadden en de motoren weer teruggevlogen konden worden naar Europa.
De Puma is gemaakt van 1997 tot en met 2001, maar Ford liet het model nog een jaar bij de dealer staan om de voorraad aan modellen te kunnen verkopen. Er zijn tal van speciale modellen gemaakt, die ook allemaal in beperkte oplage uit de fabriek zijn komen rollen, waaronder de Ford Racing Puma, die al bij introductie véél duurder zou zijn dan de Subaru Impreza.
Na de Ford Puma heeft Ford niet direct een nieuwe kleine coupé op de markt gezet. De Amerikaanse autobouwer besloot om een compleet nieuwe weg in te slaan met de Ford StreetKa, die overigens net als de Puma gebaseerd is op de Fiesta, om toch nog eens te proberen het succes van één van de meest verkochte modellen van Ford te evenaren (zonder succes trouwens).
In 2019 verraste Ford met een compleet nieuwe versie van de Puma, die als cross-over de tegenhanger van de Ford Fiesta (zevende generatie) moest worden. Deze versie is alleen naar Europa, Zuid-Afrika en Australië gekomen en Ford maakte al direct bekend dat in 2024 een volledig elektrische Puma bij de dealers zou komen te staan om betere aansluiting te vinden bij de vraag op de moderne markt.
De sub-compacte cross-over SUV van Ford werd een succes, vooral in Groot-Brittannië waar het de verkoopcijfers van de Fiesta wist te verslaan in 2021. Tegelijkertijd is er veel kritiek geweest op de nieuwe Puma in Europa, vooral omdat het model het op veel vlakken verloor van de concurrentie, vooral op het gebied van het gebruiksgemak bij bijvoorbeeld het infotainmentsysteem. Tegelijkertijd werd de Puma geprezen om de grotere achterruiten (ondanks de beperkte ruimte op de achterbank), omdat kleine kinderen hierdoor minder snel wagenziek zouden worden dan in bijvoorbeeld een Nissan Juke of Toyota C-HR.
Top Gear’s Jeremy Clarkson was een van de eersten die de Puma mocht testen en in onderstaand filmpje van 6,5 minuut ziet u hoe hij alle punten aanstipt die zoveel stof op deden waaien. Was de Puma niet gewoon een opgeleukte Fiesta met een andere motor en eigenlijk wat te lage prijs? Of is het succes van de Puma beperkt gebleven door de gelimiteerde oplage waarmee Ford het model iconisch heeft willen maken?
Het risico op ruitschade is constant aanwezig wanneer u uw auto gebruikt, maar lang niet alle gevallen van autoruitschade zijn reden voor paniek. In de meeste gevallen kunt u namelijk gewoon door blijven rijden met autoruitschade. In twee gevallen van voorruitschade komt de auto niet door de apk. Het gaat hier om schade in de voorruit in het zichtveld van de bestuurder waarbij sprake is van een vertakte scheur of een ster met een diameter van minstens 20 millimeter.
De voorruit van uw Ford Puma moet in die gevallen vervangen worden, omdat het niet veilig is om door te rijden. Niet alleen leidt de ruitschade af tijdens het rijden, het kan er ook nog eens voor zorgen dat binnenkomend licht (zoals de zon of koplampen van tegenliggers) op onvoorspelbare wijze weerkaatst kan worden.
U heeft al een nieuwe voorruit voor uw Ford Puma voor € 399 inclusief btw. Voor € 599 heeft u zelfs een voorruit met ruitverwarming voor uw auto. Dat is aanzienlijk goedkoper dan wat uw Ford-dealer u voorrekent en daar is een goede reden voor.
De Ford-dealer biedt uitsluitend voorruiten aan met een merklogo. Dit logo doet niets voor het autoglas, maar maakt de autoruiten wel exclusief en dat ziet u aan de prijs terug. Ons autoglas is identiek aan de voorruiten bij de dealer, op het logo na. Dat betekent dat onze vervangende voorruiten altijd de beste prijs-kwaliteitverhouding hebben en dat u bij ons altijd autoglas tegen de scherpste prijzen kunt vinden. Het prijsverschil is zo groot dat onze nieuwe voorruiten nagenoeg altijd zelfs goedkoper zijn dan tweedehands autoglas voor uw Ford Puma.
Zelf klussen of reparaties uitvoeren is in veel gevallen een prima manier om geld te besparen, maar niet wanneer het gaat om het vervangen van een voorruit. Het demonteren van de beschadigde voorruit en monteren van de nieuwe voorruit is een omvangrijke klus, zeker wanneer u hier nauwelijks of geen ervaring mee heeft. De kans is groot dat u de auto, de ruit of zelfs u zelf beschadigt tijdens de vervanging of de nieuwe voorruit niet goed monteert waardoor deze binnen korte tijd opnieuw vervangen moet worden.
Wij ontzorgen u graag en daarom kunt u bij ons direct ruitvervanging op locatie regelen wanneer u een nieuwe voorruit voor uw Ford Puma bestelt. Onze gecertificeerde montagepartners vervangen voorruiten in heel Nederland en België en u heeft hier geen enkel omkijken naar. Zolang onze partners bij uw auto kunnen komen, vervangen zij de voorruit op professionele wijze zodat u binnen korte tijd weer veilig de weg op kunt met uw Puma.
Zoekt u een nieuwe voorruit voor uw Ford Puma en wilt u zeker weten dat u kiest voor de beste prijs-kwaliteitverhouding? Dan kiest u voor after market autoglas. Bij ons kiest u zelf of u de nieuwe voorruit inclusief ruitvervanging bestelt of zelf aan de slag gaat. Autoglasvervangers en garagehouders kunnen op die manier ons autoglas nog goedkoper in huis halen om de voorruit van een eigen auto of auto van een klant te vervangen.
Kunt u de juiste voorruit niet vinden of heeft u vragen? Neemt u dan vooral contact met ons op zodat we u persoonlijk verder kunnen helpen.