Ga direct naar:
Als u de MPV Opel Sintra in uw bezit heeft en bijvoorbeeld een ongeluk heeft gehad, dan kan het eens nodig zijn om de voorruit te vervangen. De Opel Sintra was slechts drie jaar in productie, tussen 1996 en 1999, en was geen doorslaand succes in Europa. Het kan daarom lastig zijn om de juiste onderdelen te vinden voor deze grote auto. Bij ons is dit echter geen probleem en kunt u gemakkelijk onder meer de voorruit vervangen van uw Opel Sintra. Bovendien hanteren hanteren we aanzienlijk scherpere tarieven dan merkdealers. Wanneer u de autoruit dient te vervangen en hoe dit via ons kunt regelen, leest u in dit artikel. Daarnaast vertellen we meer over de geschiedenis van Opel en de Opel Sintra.
Opel groeide als automaker gestaag in de eerste decennia van de 20e eeuw. Dankzij de vroege introductie van massaproductiemethoden zoals een productielijn, kregen ze een voorsprong op andere automakers in Duitsland. Daarnaast werden auto’s steeds normaler en kwamen er meer mensen die zich een voertuig konden veroorloven. Het succes van Opel is ook terug te zien in het marktaandeel: maar liefst 37,5 procent van de verkochte auto’s in Duitsland in 1928 was gemaakt door Opel.
Aangetrokken door het succes van Opel besloot het Amerikaanse General Motors een groot gedeelte van de aandelen aan te schaffen. In 1929 werd 80 procent van het bedrijf gekocht, waarna in 1931 de resterende twintig procent volgde. De familie Opel verdiende hier meer dan 33 miljoen dollar mee, wat in die tijd bijzonder veel geld was. Het succes van Opel werd onder Amerikaanse leiding gecontinueerd. In 1935 werd Opel de eerste Duitse autobouwer met een productie van meer dan 100.000 exemplaren per jaar. De fabriek in Rüsselsheim am Main, de geboorteplaats van Adam Opel, werd bovendien de meest productieve autofabriek van Europa.
General Motors bezat al snel veel verschillende automerken die over de hele wereld werden verkocht. Hierdoor was het mogelijk om veel onderdelen en zelfs complete auto’s bij meerdere modellen te gebruiken en zo kosten te besparen. Dit is ook het geval bij de Opel Sintra die in 1996 werd geïntroduceerd. General Motors werkte veel met universele platforms voor hun auto’s. Door deze basis hetzelfde te houden hoefde er veel minder te worden ontworpen.
De Opel Sintra werd gemaakt met het GM U-platform als basis. Dit platform werd in 1990 voor het eerst gebruikt en heeft meerdere generaties. Onder andere de volgende auto’s zijn hierop gebaseerd:
In Europa werd vanaf 1990 het model van Pontiac aangeboden. Dit werd geen succes omdat deze MPV een te futuristische uitstraling had en logger was dan veel concurrerende modellen. De later geïntroduceerde Opel en Vauxhall Sintra zijn daarom aanzienlijk slanker. De verkoopcijfers van dit model vielen echter tegen. Dit wordt met name toegeschreven aan het feit dat de Opel Sintra qua interieur niet aan dezelfde hoge standaard voldeed als andere modellen van Opel. De Opel Sintra werd in 1999 al uit productie gehaald en opgevolgd door de wél succesvolle Opel Zafira. In totaal zijn er rond de 45.000 exemplaren van de Opel Sintra verkocht in Europa.
Wanneer uw Opel Sintra een enkelvoudige barst in de voorruit heeft die uit het directe zicht van de bestuurder zit, kunt u er in principe nog mee doorrijden. De voorruit vervangen van uw Opel Sintra is wél snel nodig wanneer er een meervoudige barst in de voorruit zit of een barst in het directe zicht van de bestuurder is ontstaan. Dit komt onder andere omdat zonlicht en licht van tegenliggers via de barst kunnen reflecteren en voor verblinding kunnen zorgen. Daarnaast is een belangrijk gedeelte van de stijfheid van de auto afhankelijk van de voorruit. Dit zorgt ervoor dat inzittenden een zo goed mogelijke bescherming hebben bij een ongeluk. Een barst zorgt voor verminderde stijfheid en dus voor meer gevaar op lichamelijk letsel.
De voorruit vervangen van uw Opel Sintra is nodig als een reparatie van een barst niet mogelijk is. Bij een merkdealer is de auto voorruit vervangen vaak een prijzige aangelegenheid. Dit komt omdat merkdealers het alleenrecht hebben op het verkopen van autoruiten met een merklogo. Door dit alleenrecht hanteren merkdealers hogere prijzen voor de voorruit vervangen van een Opel Sintra dan strikt noodzakelijk is. De autoruiten die u via ons kunt aanschaffen zijn speciaal geproduceerd voor de after market. Deze autoruiten zijn van exact dezelfde hoge kwaliteit en komen uit dezelfde fabriek. Het ontbreken van een merklogo zorgt er echter voor dat ook niet-merkdealers ze mogen verkopen. De prijs die wij hanteren voor de voorruit vervangen van een Opel Sintra is door de vrijemarktwerking aanzienlijk lager.
€ 669,00 | |
€ 50,00 | |
Eventuele montage op locatie | € 100,00 (NL) - € 130,00 (BE) |
Zelf van uw Opel Sintra de voorruit vervangen is via ons zeker mogelijk. Veel andere aanbieders bieden deze optie niet. Als u zelf de kennis in huis heeft om de voorruit te vervangen van uw Opel Sintra, dan kunt u eenvoudig een bestelling plaatsen en ook de benodigde rubbers en lijsten aanschaffen. De bezorging regelen we snel. Het is eveneens mogelijk om de autoruit af te halen bij één van onze partners in Nederland.
Indien u de autoruit vervangen liever wilt uitbesteden, staan onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners met enthousiasme voor u klaar. Ze komen op locatie de voorruit vervangen van uw Opel Sintra tegen een zeer aantrekkelijk tarief. Of u nu zelf uw autoruit vervangt, of dit aan ons uitbesteed, in alle gevallen bent u aanzienlijk goedkoper uit dan bij een merkdealer. Om snel weer de weg op te kunnen met uw Opel Sintra kunt u altijd op onze producten en diensten rekenen!