Voorruit vervangen Peugeot 205

Nu ook met werkplaatsen in België
Betaal vooraf of bij de monteur
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

Voorruit vervangen van uw Peugeot 205

De Peugeot 205 is de redder geweest van de Franse autofabrikant. In Europa is dit model nog steeds bijzonder populair. Moet de voorruit vervangen worden van de Peugeot 205 die u op het oog heeft? Of rijdt u op dit moment in een Peugeot 205 waarvan de voorruit eigenlijk vervangen moet worden? Dan is het goed om de weten dat u voor iets meer dan € 240 al een nieuwe voorruit voor uw Franse parel heeft.

Voordat we verder kijken naar de mogelijkheden van after market autoglas, kijken we naar het verkoopsucces van Peugeot waarbij een klassieker geschapen werd.

De problemen bij het verlieslijdende Peugeot

De wortels van Peugeot liggen in de tijd van Napoleon.
Het is een autofabrikant met veel ervaring en veel verschillende modellen, maar dat baatte niet in de jaren ’80. En dat had alles te maken met de keuzes die de autofabrikant in de jaren ’70 maakte.
 
Peugeot nam Citroën en Chrysler over om zo het huidige PSA
op te bouwen. Chrysler had op dat moment de merken Sunbeam
en Simca,
die direct door Peugeot samengevoegd werden tot Talbot.
Het gewenste effect bleef uit, Talbot bloedde geld en daardoor zou Peugeot zelf in financieel noodweer komen.
 
Het aanbod dat Peugeot op dat moment zelf had, stelde ook niet veel voor. De Peugeot 104 bleek niet in staat om de markt te veroveren (daarom kwam de Peugeot 105 er ook nooit) en de luxere modellen lagen buiten het bereik van de gemiddelde consument met de oliecrises. De Peugeot 305, Peugeot 505 en de Peugeot 604
konden het noodlijdende bedrijf met geen mogelijkheid boven water houden.

Naar de tekentafel voor de Peugeot 205!

Peugeot had een goedkope middenklasser nodig en vooral de prijs zou belangrijk zijn. Dit resulteerde in 1983 in de vijfdeurs Peugeot 205 die (weliswaar met enige moeite) ruimte bood aan vier inzittenden plus bagage. Al in 1984 werd de 205 ook als driedeurs uitgevoerd. De motoren die speciaal ontwikkeld zouden worden voor dit model, werden in 1982 al geïntroduceerd in de Citroën BX terwijl de Peugeot 205 nog op de tekentafel lag.

Het mag duidelijk zijn dat het niet aan de motor te danken is, maar het is bijzonder opvallend dat de Citroën BX een absoluut verkoopsucces zou worden in Nederland met 124.000 verkopen. De Peugeot 205 zou met dezelfde motoren óók een verkoopsucces worden met 142.000 verkopen, waarmee het op de tweede plek komt te staan voor Peugeot. Alleen de 206 deed het beter met 153.000 verkopen op Nederlandse bodem!

De Peugeot 205 GTi

Al in 1984 kwam de GTi-versie van de Peugeot 205 op de markt. Dit model zou ronduit legendarisch worden en is op dit moment in goede staat nog steeds veel geld waard. De speciale versie van de GTi, de Turbo 16 Rally vierwielaandrijving, werd een bijzonder verhaal. De auto werd ontwikkeld voor de rally, maar de klasse waarin dit model mee mocht rijden, werd geschrapt. Daarom besloot Peugeot Parijs-Dakar
te rijden met de Turbo 16 Rally 4WD.
Vooral deze versie van de Peugeot 205 GTi is erg gewild.

En opnieuw een flinke lijst aan speciale versies

Op het moment dat Peugeot een verkoopsucces heeft, kiest het ervoor om verschillende varianten op de markt te brengen. Daarom is de Peugeot 205 verkrijgbaar met uiteenlopend extensies in de naam. Denk bijvoorbeeld aan Roland Garros, Lacoste, Forever en de Color Line.

 
Ook werd deze versie uitgebracht als bestelwagen
en besloot Peugeot om verschillende motoren aan te bieden voor de auto om zo nog meer verkopen te bewerkstelligen. Met succes, want alleen de 206 werd vaker verkocht in Nederland en zelfs op dit moment zoeken naar veel mensen naar een Peugeot 205 als hobbyproject.

In 1998 werd de 205 uit de verkoop gehaald na 15 succesvolle jaren.

De tweede generatie van de Peugeot 205

Wie Peugeot een beetje kent, weet dat er geen tweede generatie mogelijk is. Ook niet bij succesvolle modellen. Het derde getal in de naam van het type staat namelijk voor de generatie. In 1998 bracht Peugeot daarom de Peugeot 206 op de markt als opvolger. En dát zou het model worden waarmee Peugeot alle persoonlijke verkooprecords in Nederland zou breken.

Wanneer moet de voorruit vervangen worden van een Peugeot 205?

Bent u op zoek naar een Peugeot 205 GTi op de tweedehandsmarkt of heeft u zelf een Peugeot 205? Dan is het goed om te weten wanneer de voorruit vervangen moet worden, want dit is lang niet altijd het geval bij autoruitschade.

Kijken we naar de regels van de RDW, dan zien we dat de voorruit vervangen moet worden wanneer er een ster met een grootte van meer dan 20 millimeter aanwezig is óf bij een vertakte scheur in de voorruit. Een vertakte scheur is een plek waar meerdere scheuren samenkomen, ongeacht in welke laag van de ruit deze scheuren aanwezig zijn.

Moet de autoruit vervangen worden van een occasion? Dan is dit niet meteen reden om nee te zeggen. Direct uw auto verkopen wanneer de voorruit van uw Peugeot 205 vervangen moet worden is ook echt niet nodig. Nieuwe autoruiten zijn namelijk aantrekkelijk geprijsd wanneer u kiest voor after market autoglas.

Wat kost een nieuwe voorruit voor mijn Peugeot 205?

Voorruit Peugeot 205 helder

€ 249,00

Voorruit Peugeot 205 groen getint

€ 249,00

Voorruit Peugeot 205 brons getint

€ 249,00

Bovengenoemde prijzen zijn exclusief montage en exclusief bezorging. De groen getinte voorruit voor de Peugeot 205 inclusief nieuw voorruitrubber, bezorging en montage komt binnen Nederland uit op een totaalprijs van € 379.

Kan ik zelf de voorruit vervangen van mijn Peugeot 205?

Bent u automonteur of heeft u veel ervaring met het vervangen van voorruiten? Dan kunt u de nieuwe autoruiten online bestellen zonder montage. Dit geeft u gemakkelijk aan tijdens het bestelproces.

Bent u geen automonteur maar bent u wel erg technisch? Dan kunt u gemakkelijk de zijruiten vervangen van uw Peugeot 205. Het zelf vervangen van een Peugeot 205 voorruit raden we echter sterk af. Dit is werk voor de experts, omdat de voorruit professioneel vastgezet moet worden. Wordt de voorruit niet goed gemonteerd, dan kan deze losschieten tijdens heftig remmen of gaan lekken.

Waarom is after market glas voor een Peugeot 205 een verstandige keuze?

  1. Zelfde kwaliteit als de merkruiten van PSA
  2. Vaak gemaakt in exact dezelfde fabrieken als de Peugeot-voorruiten
  3. Aanzienlijk goedkoper door het ontbreken van het merklogo
  4. Direct online te bestellen en binnen drie werkdagen gemonteerd door een professional
  5. Ook zonder montage te bestellen wanneer u monteur of garagehouder bent

De voorruit vervangen van uw Peugeot 205 binnen drie werkdagen

Moet de voorruit vervangen worden van uw huidige Peugeot 205 of een topmodel dat u op het oog heeft? Dan bent u bij ons aan het juiste adres. De aantrekkelijke prijzen en de hoge kwaliteit van het autoglas zorgen altijd voor de beste prijs-kwaliteitverhouding. En met ons ruime aanbod grijpt u niet snel mis.

Kunt u niet direct de juiste voorruit vinden? Spreek ons dan aan op de live chat of bel ons, we kijken graag met u mee zodat u het juiste product vindt.