Ga direct naar:
De Peugeot 605 is een van de weinige Peugeotmodellen die compleet geflopt is. Alle problemen met de modellen voor de facelift hebben een flinke deuk geslagen in het imago van PSA. Moet de voorruit vervangen worden van uw Peugeot 605? Dan zijn de beperkte verkoopaantallen geen probleem, want u kunt gewoon terecht op de after market. Bij ons heeft u al een nieuwe Peugeot 605 voorruit voor slechts € 299.
De Peugeot 605 werd in de herfst van 1989 getoond tijdens de Frankfurt Motor Show. De eerste modellen zouden echter pas in 1990 op de markt komen. De 605 is de directe opvolger van de Peugeot 604 en is gebouwd op hetzelfde platform (gelijk aan die van de Citroën XM), maar met een kleine aanpassing. De Peugeot 604 had namelijk achterwielaandrijving. Voor de Peugeot 605 besloot PSA voorwielaandrijving te kiezen. De Peugeot 605 is uitsluitend als 4-deurs sedan op de markt gebracht. Andere modellen heeft PSA nooit gemaakt van de 605.
Ten tijde van de introductie was de Peugeot 605 het grootste model in het portfolio van PSA. Maar liefst 4765 millimeter lang, 1800 millimeter breed en 1410 millimeter hoog. Dit had zo zijn nadelen. De draaicirkel van dit ‘schip’ kwam uit op een royale 12 meter. Dit heeft alles te maken met de grote wielbasis van de auto (2800 millimeter) die opzettelijk gekozen was. Dit zorgde namelijk voor een comfortabele rit, ook op minder geschikte wegen. Ook was de achterbank in hoogte verstelbaar, zodat langere passagiers ook welkom waren op de achterbank van dit model.
Het exterieur van de 605 wordt met regelmaat geroemd. Dit vlaggenschip is opnieuw vormgegeven door Pininfarina en is uitsluitend voorzien van gegalvaniseerd ijzer om roest tegen te gaan.
Tot zover lijkt dit model een van de beste modellen van de Franse autofabrikant, maar schijn bedriegt. De standaarduitvoeringen van de Peugeot 605 waren niet voorzien van ABS en ook waren airbags niet iets waar u automatisch op kon rekenen.
En dat was niet alle kritiek die PSA te slikken kreeg voor de Peugeot 605. Dit model kreeg ook veel te verduren op het gebied van interieur en kwaliteit. Zo leek de styling aan de binnenkant bijzonder veel op het interieur van de Peugeot 405 en hadden de modellen uit de eerste productiejaren constant kleine problemen, die ervoor zorgden dat de Peugeot 605 gemeden werd door de consument.
In 1995 besloot PSA de kritiek op te pakken en bracht een complete facelift voor de Peugeot 605. Nieuwe motoren, meer veiligheid op het gebied van airbags en ABS, rondere spiegels en een andere achterklep met geïntegreerde spoiler. Deze modellen waren veel betrouwbaarder en zijn op dit moment zelfs nog op de weg te vinden.
Voor een verkoopsucces was het te laat. De Peugeot 605 zou krap meer dan 10.000 keer verkopen in Nederland en is daarmee een van de slechtst verkochte modellen van het Franse automerk. In 1999 werd het model opgevolgd door de Peugeot 607. Van dit model zouden nog minder exemplaren in Nederland verkocht worden.
Heeft u een Peugeot 605 op het oog die geproduceerd is na 1995 of heeft u een Peugeot 605 thuis staan met autoruitschade? Het is niet altijd nodig om direct de voorruit te vervangen bij ruitschade aan uw Peugeot 605.
De voorruit van uw Peugeot moet vervangen worden wanneer er ruitschade in het zichtveld van de bestuurder zit en deze:
Bij overige ruitschade is het direct vervangen van de Peugeot 605 voorruit niet nodig volgens de richtlijnen van de RDW. Het is echter wel verstandig om de omvang in de gaten te houden. Ruiten kunnen verder scheuren bij grote temperatuurverschillen en trillingen.
Bij goedkoop denkt u al snel aan een tweedehands autoruit, maar het kan nóg goedkoper. Kiest u voor after market autoglas, dan heeft u een nieuwe voorruit voor uw Peugeot 605 voor slechts € 299. Dit is goedkoper dan de meeste tweedehands autoruiten en dat heeft een reden. De voorruiten die tweedehands verkocht worden, komen in de meeste gevallen van de originele modellen en bevatten een merklogo. Dit merklogo maakt de ruiten exclusief, want nieuwe voorruiten met merklogo mogen alleen door de dealer verkocht worden. Aangezien de tweedehandsprijs van de autoruiten bepaald wordt aan de hand van de nieuwprijs, ligt de prijs van gebruikt autoglas alsnog onnodig hoog. Kijk maar eens wat een nieuwe voorruit voor de after market kost.
€ 299,00 | |
€ 299,00 | |
Eventuele montage op locatie | € 100,00 (NL) - € 130,00 (BE) |
Kiest u voor after market autoruiten, dan heeft dit verschillende voordelen:
Wilt u zelf de voorruit vervangen van uw Peugeot 605 en bent u automonteur of heeft u veel ervaring met autoruiten vervangen? Dan kunt u bij ons al het autoglas zonder montage bestellen. Dit is makkelijk aan te geven tijdens het besteltraject. Bent u geen automonteur of garagehouder, dan raden we het zelf plaatsen van een voorruit ten zeerste af.
Het vervangen van een Peugeot 605 zijruit is aanzienlijk makkelijker en dit kunt u vaak zelf doen. Het monteren van een voorruit is vele malen ingewikkelder. De autoruit is veel groter en moet nauwkeurig gemonteerd worden om losschieten of lekkage te voorkomen.
Onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners kunnen in de meeste gevallen binnen drie werkdagen de voorruit vervangen binnen Nederland en België. Heeft u meer haast, dan kunnen we tegen een extra vergoeding een gespecialiseerde monteur met voorruit op locatie krijgen binnen 24 uur.
Moet de voorruit vervangen worden van uw Peugeot 605 of heeft u een occasion op het oog met ruitschade? Voor slechts € 299 heeft u een splinternieuwe voorruit voor uw Peugeot 605.
Kunt u de juiste voorruit voor uw Peugeot niet vinden of heeft u vragen over after market autoglas? Spreek ons dan vooral aan via de live chat of bel ons even zodat we u persoonlijk verder kunnen helpen.