Voorruit vervangen Peugeot Bipper

Nu ook met werkplaatsen in België
Betaal vooraf of bij de monteur
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

Voorruit vervangen van uw Peugeot Bipper

’Klein en tegelijkertijd groot’. De slogan van de Peugeot Bipper is niet de meest inspirerende slogan voor de autoliefhebber, maar dit veelbesproken model heeft de weg naar de wagenparken zonder twijfel gevonden. Moet de voorruit vervangen worden van de Peugeot Bipper, dan kunt u goed op de after market terecht. Al voor € 239 heef u een nieuwe Peugeot Bipper voorruit, die ook geschikt is voor de Fiat Fiorino en de Citroën Nemo.

Voordat we verder ingaan op de mogelijkheden op de after market, kijken we naar dit bijzondere model waarbij de voor- en nadelen een grote factor gespeeld hebben.

De Peugeot Bipper, opnieuw badge engineering

PSA
heeft het niet makkelijk gehad in het huidige millennium. Veel kosten en een afnemend marktaandeel hebben ervoor gezorgd dat nieuwe oplossingen gezocht moesten worden. De oplossing: badge engineering.
Concreet is dit niet veel meer dan het opzetten van één model en de logo’s veranderen om er een ander model van te maken, al dan niet binnen samenwerkingen met andere autofabrikanten.

Dat is ook het geval geweest bij de Peugeot Bipper. In dit geval gaat het om een samenwerking tussen PSA en Fiat, waar drie modellen uit geboren werden. De Peugeot Bipper, de Citroën Nemo en de Fiat Fiorino. Alle modellen zijn in verschillende varianten uitgebracht, maar het idee is altijd gelijk gebleven. Een kleine auto met veel laadruimte. En in het geval van Peugeot vooral een lage prijs, waardoor grandioos ingeleverd is op het comfort en de prestaties.

Een populaire markt, maar een te matige uitwerking van PSA

Kleine bestelauto’s waren sterk in de mode op het moment dat deze modellen geïntroduceerd werden. Bedrijven stonden te springen om kleinere bestelauto’s, die makkelijker in de steden ingezet konden worden. Maar er mocht natuurlijk niet ingeleverd worden op de lastruimte, want dat is het belangrijkste punt bij deze modellen.

Dát heeft PSA wel goed opgepakt. De lastruimte is slechts 152 centimeter lang, maar de passagiersstoel kan weggevouwen worden waardoor er meer ruimte is voor langere last. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een extra bagageluik in de afscheidingsmuur achter de stoelen. Let wel op, dit is optioneel en is niet beschikbaar in de standaarduitvoering van de Peugeot Bipper. Het blijft wel PSA natuurlijk.

Vanaf dat punt komen we terecht in een stroom van opvallende missers. Zo is de stoel van de bestuurder in de standaarduitvoering niet in hoogte verstelbaar. En het stuur ook al niet. De inrichting is door veel critici beschreven als hoogstens Spartaans en ook daarin herkennen we de naam van Peugeot. Uiteraard is dit ook een van de modellen van Peugeot waarbij de airbag van de passagier extra kost, net als bij de modellen zoals de Peugeot Boxer.

Riante ruimte voor bagage is een groot voordeel, maar omdat PSA koos voor een kleiner model, is het maximaal laadgewicht met 600 kilo buitengewoon beperkt. Ook is dit type prima te gebruiken in de stad, maar is de wegligging en het comfort minder dan matig buiten de steden, zeker wanneer de wegen niet volledig vlak zijn.

De Peugeot Bipper Tepee

De Peugeot Bipper Tepee moest het tij keren voor Peugeot. Vooral door géén bedrijfsauto, maar een familieauto te zijn:

Dit model is uitgebracht onder twee namen: Peugeot Bipper Tepee en Peugeot Bipper Kombi. Ook hier gaat het om een kleinere auto met veel ruimte voor de inzittenden. De schuifdeuren zijn behouden gebleven om in- en uitstappen ook mogelijk te maken op krappe parkeerplaatsen. Met vijf stoelen is er nog altijd 356 liter bagageruimte. Met de stoelen omlaag wordt dit een riante 884 liter. Dit type is nog steeds goed te gebruiken als stadsauto dankzij de beperkte omvang en de draaicirkel die onder de tien meter gebleven is.

Dit type is beschikbaar met twee verschillende motoren. De eerste optie is de 1.4-liter benzine met 75 pk, de tweede is de 1.4 liter HDi-diesel met 70 pk. Beide motoren zijn milieuvriendelijke opties met een lagere uitstoot dan gemiddeld.

Aangezien hier ook weer sprake is van badge engineering, kwam de Peugeot Bipper Tepee samen met de varianten van de Citroën en Fiat op de markt.

Het succes van de Peugeot Bipper

Hoewel de Peugeot Bipper op een aantrekkelijke markt geplaatst werd, bleef het succes uit omdat de uitvoering van PSA simpelweg te zwak was. In Nederland werd de Bipper nog geen 600 keer verkocht. Hiermee werd dit overigens wel het beste model uit deze badge engineering op de Nederlandse markt. Zowel de Fiat als de Citroën scoorden nog slechter.

Wanneer moet de Peugeot Bipper voorruit vervangen worden?

Een barst in de voorruit is lang niet altijd reden om op zoek te gaan naar een nieuwe voorruit. Volgens de regels van de RDW zijn er twee situaties waarbij een kapotte voorruit vervangen moet worden. Het gaat om autoruitschade in het zichtveld van de bestuurder, waarbij:

  1. Dit een ster is met een diameter van meer dan 20 millimeter
  2. Dit een vertakte scheur is

Heeft u ruitschade in het zichtveld van de bestuurder maar is de omvang nog beperkt? Dan hoeft u niet acuut de voorruit te laten vervangen. Het is echter wel verstandig om de omvang van de ruitschade in de gaten te houden. Door grote temperatuurverschillen kan de ruit namelijk verder scheuren, waarna de voorruit wel vervangen moet worden.

Kan ik zelf de voorruit vervangen van mijn Peugeot Bipper?

Wanneer u dit niet zeker weet, is het antwoord per definitie een volmondig nee. Het vervangen van voorruiten is werk voor de experts. Heeft u geen ervaring met het vervangen van autoruiten, dan kunt u de voorruit van uw Peugeot Bipper niet vervangen op correcte wijze. De voorruit kan dan losschieten bij abrupt remmen en kan gaan lekken op bijzonder vervelende plekken.

Bent u echter automonteur of garagehouder en wilt u zelf de voorruit monteren in een Peugeot Bipper? Dan kunt u bij ons de nieuwe voorruiten gewoon zonder montage bestellen. Indien gewenst kunt u deze zelfs bij ons ophalen.

Wat kost een nieuwe voorruit voor de Peugeot Bipper?

Voor € 239 heeft u een nieuwe voorruit voor de Peugeot Bipper. Deze voorruiten zijn ook geschikt voor de Citroën Nemo en de Fiat Fiorino, aangezien het grootste verschil tussen alle modellen de logo’s zijn. Wilt u de voorruit bestellen inclusief bezorging en montage in Nederland, dan komen de totale kosten op slechts € 369 uit.

Geschikt voor:

Prijs:

Voorruit voor de Peugeot Bipper met zonneband

€ 269,00

Voorruit voor de Peugeot Bipper

€ 239,00

Voorruitrubber voor de Peugeot Bipper

€ 30,00

Eventuele montage op locatie

€ 100,00 (NL) - €130,00 (BE)

Dat is veel goedkoper dan de voorruiten bij uw Peugeotdealer en vaak zijn tweedehands autoruiten nog duurder dan onze after market autoruiten. Dat heeft te maken met het merklogo dat in merkglas verwerkt is, maar dat ontbreekt in after market autoglas. Omdat er geen merklogo gebruikt is – maar de kwaliteit identiek is aan merkruiten – is de prijs-kwaliteitverhouding van onze Peugeot Bipper voorruiten de beste die u online kunt vinden.

Waar kan ik mijn Peugeot Bipper voorruit laten vervangen?

Onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners monteren voorruiten door heel Nederland en België. De autoruit vervangen op locatie is geen enkel probleem, ook niet wanneer u de bedrijfsauto of Tepee eigenlijk die dag nodig heeft. U geeft aan op welke locatie de autoruit vervangen kan worden, onze partners doen de rest.

Direct de voorruit laten vervangen van uw Peugeot Bipper

Moet de voorruit van uw Peugeot Bipper vervangen worden, dan bent u bij ons aan het juiste adres. Wij zorgen ervoor dat u binnen drie werkdagen een nieuwe voorruit in uw Bipper heeft. Wanneer er meer haast bij geboden is, kunt u een spoedbestelling plaatsen. Tegen een kleine meerprijs wordt uw Peugeot Bipper voorruit dan binnen 24 uur vervangen.