Voorruit vervangen Peugeot Boxer

Loading...
Nu ook met werkplaatsen in België
Betaal vooraf of bij de monteur
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

Voorruit vervangen van uw Peugeot Boxer

In 1994 werd de Peugeot Boxer op de markt gebracht, als opvolger van de Peugeot J5. Samen met de zustermodellen werd het een verkoopsucces voor PSA. Alleen in Nederland werden al meer dan 1.000 exemplaren van dit model verkocht. Moet de voorruit vervangen worden van uw Peugeot Boxer, dan vindt u al voor € 269 een nieuwe voorruit voor dit model op de after market. Deze is identiek aan de voorruit voor de Fiat Ducato en Citroën Jumper.

Voordat we verder ingaan op de mogelijkheden rond autoruiten online bestellen tegen aantrekkelijke prijzen, duiken we eerst de geschiedenis van dit veelzijdige model in.

De eerste generatie van de Peugeot Boxer

De Peugeot Boxer is de vervanger van de Peugeot J5, een model dat slechts matig succes neer wist te zetten voor PSA.
Net als de J5 werd ook de Boxer ontwikkeld in samenwerking met Citroën en Fiat. En helaas is ook hier sprake geweest van badge engineering.
De zustermodellen zijn nagenoeg identiek, op de logo’s na uiteraard.

Het succes van de Peugeot Boxer van de eerste generatie is vooral te vinden in de veelzijdigheid van het model. Dit type kwam niet alleen als bestelauto op de markt, maar ook als ingerichte auto voor personenvervoer en een pick-upmodel met veel laadruimte. Het is daarnaast de grootste auto in de categorie transportwagens voor Peugeot.

Gezien de veelzijdigheid is het niet verrassend dat de Peugeot Boxer vooral door bedrijven ingezet is. Overheden (waaronder de Franse politiedienst) waren daarnaast ook grote afnemers van de Peugeot Boxer en in Zweden wordt de Boxer nog door veel gemeentes als vaste waarde ingezet op dagelijkse basis.

De Boxer heeft één facelift gehad voordat er in 2006 een nieuwe generatie van het model op de markt gebracht werd.

De tweede generatie van de Peugeot Boxer

In 2006 kwam de tweede generatie van de Peugeot Boxer op de markt, op het X250-platform met weer een aantal zustermodellen:

Veel veranderde er echter niet. De veelzijdigheid van het aanbod bleef het speerpunt van deze modellen, waarbij nu het motoraanbod ook uitgebreid werd.

De derde generatie van de Peugeot Boxer vanaf 2014

In 2014 komt de derde generatie van de Peugeot Boxer op de markt. PSA wil het marktaandeel versterken door dieper in de stof te duiken en meer features toe te voegen aan de modellen. Maar Peugeot maakt een vervelend foutje. Er wordt besloten géén automaat op de markt te zetten, waar de Mercedes-Benz Sprinter en de Volkswagen Crafter dit wel hebben. Ook is het verschil met de Renault Traffic en Opel Vivaro zo klein dat Peugeot moeite heeft met een onderscheidende factor te vinden. En, niet onbelangrijk om te vermelden: de airbag voor de passagier is niet standaard bij de Boxer. Dit is als ‘optie’ beschikbaar, een lelijke misser op de markt van de bedrijfsauto’s.

Daarom zet PSA in op de lange weg die het gemaakt heeft om de auto op de markt te brengen. Een kleine greep uit de lange lijst:

  1. De auto’s van de derde generatie hebben vier miljoen kilometer afgelegd voordat zij op de markt gebracht werden
  2. De deuren zijn 500.000 keer open en dicht gedaan als test bij temperaturen van minus 30 tot en met plus 80 graden Celsius
  3. 1000 keer is de auto door een zoutoplossing van 10 centimeter diep gereden, zonder de auto te wassen
  4. 1000 keer is de auto door waterplassen met een diepte van minstens 10 centimeter gereden

De relevantie? De eerste en tweede generatie van de Peugeot Boxer kregen het verwijt dat het leuke auto’s waren, maar dat zij niet robuust genoeg waren om een echte bedrijfsauto te zijn voor de mensen die bijvoorbeeld in de bouw werken. Misschien dat PSA er daarom voor gekozen heeft om deze generatie uitsluitend uit te voeren met de HDi-dieselmotoren (2,2 of 3.0 liter met 110 tot 180 pk).

Uiteraard kwam dit ook terug in de reclame voor de nieuwe Boxer:

Werd de derde generatie ook een succes?

Er is veel kritiek geweest op de derde generatie van de Peugeot Boxer. Maar de voordelen mogen niet ondergesneeuwd raken, want PSA heeft wel degelijk goed nagedacht voordat dit model op de markt gezet werd. Zo kunt u zelf in hoge mate bepalen hoe de nieuwe Boxer eruit komt te zien, is er ESP toegevoegd aan het aanbod en is de auto voorzien van start-stopsysteem plus heuvelassistentie. Daarmee is de bestelauto wel populair geworden, maar had het succes veel groter kunnen zijn wanneer Peugeot eerst naar de concurrenten gekeken zou hebben.

Wanneer moet de voorruit vervangen worden van de Peugeot Boxer?

Heeft u een Peugeot Boxer in uw wagenpark en is er sprake van ruitschade? Dan gaat het om de omvang en de plek van de autoruitschade voordat bepaald kan worden of de voorruit van de Peugeot Boxer vervangen moet worden. Zit de ruitschade in het zicht van de bestuurder en is dit een ster met een diameter van meer dan 20 millimeter? Dan moet de voorruit vervangen worden. Dit is ook het geval wanneer het gaat om een vertakte scheur in het zichtveld van de bestuurder.

U kunt gewoon kiezen voor goedkope autoruiten, maar daarvoor kunt u niet bij uw Peugeotdealer terecht.

Wat kost een nieuwe voorruit voor de Peugeot Boxer?

Er is al een nieuwe voorruit voor de Peugeot Boxer tot en met bouwjaar 2006 voor € 269. De prijs van een nieuwe voorruit voor de Peugeot Boxer met bouwjaar van 2006 tot 2014 begint bij € 299. Dit zijn niet de prijzen van de Peugeotdealer, maar de prijzen op de after market. Deze autoruiten worden op dezelfde plek gemaakt als de merkruiten, maar er zit geen merklogo in het autoglas. Hierdoor vallen de kosten direct veel lager uit.

Geschikt voor:

Bouwjaar:

Opties:

Prijs:

Voorruit voor de Peugeot Boxer

2006-2014

Zonder opties

€ 299,00

Voorruit voor de Peugeot Boxer

2006-2014

Met zonneband

€ 299,00

Voorruit voor de Peugeot Boxer

2006-2014

Met regensensor

€ 369,00

Voorruit voor de Peugeot Boxer

van 1994 tot 2006

Groen getint

€ 269,00

Voorruit voor de Peugeot Boxer

van 1994 tot 2006

Helder, niet getint

€ 269,00

Voorruit voor de Peugeot Boxer

van 1994 tot 2006

Groen getint met zonneband

€ 269,00

Kan ik de voorruit van een Peugeot Boxer zelf vervangen?

Ruitvervanging is een klus voor de specialisten wanneer het gaat om de voorruit. Deze moet namelijk op de juiste manier gemonteerd worden om risico en problemen te voorkomen. Wordt de voorruit van de Peugeot Boxer niet correct geplaatst, dan kan deze lekken of losschieten bij abrupt remmen.

Bent u automonteur of garagehouder? Dan kunt u alle voorruiten gewoon zonder montage bestellen. U kunt er zelfs voor kiezen om deze bij ons op te halen om zo nog meer op de kosten te besparen.

De voorruit moet vervangen worden, maar ik kan niet zonder mijn Peugeot Boxer

De Peugeot Boxer wordt meestal ingezet als bedrijfsauto. Wij begrijpen dat u eigenlijk niet zonder de auto kunt. U kunt ook gewoon bij ons terecht wanneer u de auto eigenlijk tegelijkertijd nodig heeft. Onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners vervangen de voorruit namelijk ook op locatie. Dat kan op de parkeerplaats van uw bedrijf zijn, maar ook een bouwterrein ergens in Nederland of België.

Heeft u meer haast bij het vervangen van de Peugeot Boxer voorruit? Dan kunt u een spoedbestelling plaatsen. Wij zorgen er dan voor dat de voorruit vervangen wordt binnen 24 uur, ongeacht waar u zich bevindt in Nederland of België.

Direct de voorruit laten vervangen van uw Peugeot Boxer

Moet de voorruit van uw Peugeot Boxer vervangen worden, dan vindt u de beste prijs-kwaliteitverhouding op de after market. Onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners vervangen de voorruit van uw Peugeot Boxer op professionele wijze, uiteraard met alle garanties, zodat u direct weer gebruik kunt maken van uw trouwe arbeidskracht.

Kunt u de juiste voorruit niet vinden of wilt u dat we met u meekijken naar de opties? Neem dan even contact met ons op zodat we u persoonlijk kunnen assisteren.