Voorruit vervangen Renault Master

Loading...
Nu ook met werkplaatsen in België
Betaal vooraf of bij de monteur
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

Goedkoop de voorruit vervangen van uw Renault Master

De Renault Master wordt met recht een bijzonder model genoemd. De Master is verkocht in meer dan 50 landen, heeft ruim 350 (!) uitvoeringen en werd meer dan 2.5 miljoen keer verkocht wereldwijd. Dat zijn prestaties waar Renault trots op mag zijn, zeker omdat de Renault Trafic op een vergelijkbare markt geplaatst werd en soortgelijke successen liet zien.

Heeft u voorruitschade in uw Renault Master? Dan moet in het ergste geval de voorruit vervangen worden. Dit kan tegen zeker aantrekkelijke prijzen op de after market, zelfs wanneer dit binnen twee werkdagen geregeld moet worden. Voordat we ingaan op de voordelen van after market voorruiten voor uw Renault Master, kijken we eerst terug op dit succesnummer uit Frankrijk. Hoe heeft dit model de markt weten te veroveren?

De eerste generatie van de Renault Master

De Renault Master is de directe opvolger van de Renault Estafette. Al tijdens de introductie was duidelijk dat Renault zich volledig zou richten op de markt van de bedrijfsauto’s. De grote bestelauto werd namelijk in hetzelfde jaar naar de dealers verscheept als de Renault Trafic, een kleiner alternatief om zo direct een model voor elk bedrijf aan te kunnen bieden.

De Renault Masters van de eerste generatie werden standaard voorzien van een Fiatdieselmotor. De benzinemotoren van Renault zelf werden zelden in de nieuwe modellen geplaatst. In 1990 werd de 2445cc Fiat-Sofirm dieselmotor vervangen door de 2499cc, opnieuw van Fiat dus. Alle modellen werden overigens wel gewoon in Frankrijk (Batilly) geproduceerd.

De tweede generatie en tal van samenwerkingen

In november 1997 zag de tweede generatie van de Renault Master het daglicht. Hoewel dit model grotendeels door Renault zelf ontworpen was, waren er veel gelijkenissen met de Opel Movano en de Nissan Interstar. Dankzij de samenwerking tussen Iveco en Renault, zagen we ook veel van de ontwerpelementen terug in de derde generatie van de Iveco Daily.

De tweede generatie van de Master werd voorzien van de Renault S-type motoren, G-type motoren en de YD-motoren van Nissan. In 2003 kreeg dit model een facelift, waarbij vooral aandacht besteed werd aan de achterlichten en het dashboard, waarmee de kloof tussen de Renault Trafic en Renault Master aanzienlijk kleiner werd op het gebied van design. Bij de facelift werd ook de 3.0 ZD3-motor van Nissan in het motoraanbod geplaatst. In 2007 volgde opnieuw een facelift, maar hierbij werd alleen de grille aangepast.

De Renault Mascott

In 1999 werd de Mascott ontwikkeld vanuit de Renault Master, een type dat vooral opgezet was om het zwaardere werk te verrichten. Wilt u meer over dit type weten, lees dan het artikel over de Renault Mascott dat volledig aan dit model gewijd is.

De derde generatie van de Renault Master: ingericht met oog op comfort

In 2010 kwam de derde generatie van de Renault Master op de markt (badge-engineering
leidde tot de Opel Movano en de Nissan NV400). De nieuwe Master heeft een nieuwe voorkant en het interieur is aangepast. Chroomdetails, nieuwe bekleding en een bestuurdersomgeving met een mobiel kantoor om de bestuurder optimaal gemak te kunnen bieden tijdens het rijden en werken. De motoren werden sterker gemaakt (2.3 dCi-motoren met meer koppel), plus twee extra ADAS-systemen en een volledig elektrische uitvoering: de Master Z.E..

Opvallend is de doelstelling van Renault: de autofabrikant wilde de Master het comfort geven van een personenauto. Bijvoorbeeld door hoogkwalitatief materiaal in de cabine te gebruiken, maar ook meer aandacht te besteden aan het design van de cabine. Hierbij kunt u onder andere denken aan een nieuw dashboard, meer opslagruimte in de cabine, een geïntegreerd navigatiesysteem en een moderne versnellingspook, voorzien van chroom.

Het succes van de Renault Master

De Renault Master en Trafic zijn samen meer dan 4 miljoen keer verkocht wereldwijd. Het aandeel voor de Renault Master is groot; meer dan 2.5 miljoen exemplaren rolden van de Franse productiebanden, waarmee het zonder enige twijfel een succesnummer geworden is voor Renault. En de samenwerkingspartners, want ook hun modellen vonden gretig aftrek als werkpaarden in bedrijven over heel de wereld.

Wanneer moet de voorruit van de Renault Master vervangen worden?

Ruitschade is altijd vervelend. Wanneer het om een bedrijfsauto gaat, is het vaak nog veel vervelender, omdat deze veel meer op de weg is dan een gemiddelde personenauto. Ruitschade is lang niet altijd reden voor paniek. Wanneer moet een autoruit vervangen worden? In slechts twee gevallen: het gaat hier om ruitschade in het zichtveld van de bestuurder waarbij sprake is van:

  • Een ster met een diameter groter dan 20 millimeter
  • Een vertakte scheur

In alle andere gevallen is rijden met een barst in de voorruit gewoon toegestaan. Het is wel verstandig om de ruitschade in de gaten te houden; een beschadigde voorruit kan namelijk verder scheuren.

Kan ik zelf de voorruit vervangen van mijn Renault Master?

Wanneer dit een vraag is voor u, dan is het antwoord nee. Het vervangen van voorruiten is werk voor ervaren specialisten. Wanneer een voorruit niet correct geplaatst wordt, kan deze lekken of losschieten bij abrupt remmen. Moet een andere autoruit vervangen worden, zoals een zijruit? Dan kunt u dit vaak wél zelf wanneer u technisch aangelegd bent.

Bent u garagemonteur of heeft u veel ervaring met het vervangen van voorruiten? Dan kunt u bij ons al het autoglas ook zonder montage bestellen.

Goedkoop de voorruit laten vervangen van uw Renault Master

U heeft al een nieuwe voorruit voor de Renault Master voor € 299. Deze voorruit is overigens ook geschikt voor de Opel Movano en de Nissan NV400, met dank aan de badge-engineering. Dit is veel goedkoper dan de prijs van de voorruiten voor de Master die uw Renaultdealer hanteert en dat heeft een reden: een merklogo. De voorruiten bij uw Renaultdealer zijn voorzien van een merklogo, waardoor deze exclusief zijn. After market autoruiten hebben geen logootje (mede omdat dit niets voor de voorruit doet). Hierdoor vallen de prijzen veel lager uit. Verder zijn de voorruiten identiek; zij worden in dezelfde fabrieken gemaakt.

Wat kost de voorruit laten vervangen van mijn Renault Master?

Moet de voorruit van uw Renault Master vervangen worden binnen Nederland en kiest u voor bezorging en montage op locatie door onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners? Dan betaalt u € 399 wanneer u voor onze voorruiten kiest. Moet de voorruit binnen twee werkdagen geplaatst worden? Dan rekenen we een toeslag van € 50 en kunt u binnen de kortste keren weer veilig de weg op. Gaat het om een bedrijfsauto? Geen zorgen; wij zorgen er altijd voor dat u een factuur krijgt die u direct in uw boekhouding op kunt nemen.

Heeft u vragen over onze producten of werkwijze, of kunt u de juiste voorruit niet vinden voor uw Renault Master? Neem dan vooral contact met ons op; wij helpen u graag persoonlijk verder.