Voorruit vervangen Renault Megane

Loading...
Producten loading...
Toon volgende 24 producten...
Nu ook met werkplaatsen in België
Betaal vooraf of bij de monteur
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

Goedkoop de voorruit vervangen van uw Renault Megane

Op Nederlandse bodem is de Renault Mégane het op één na grootste verkoopsucces van Renault geweest. De Mégane moet met meer dan 200.000 verkochte exemplaren alleen de Renault Clio voor zich dulden. De vele generaties van de Mégane, de uiteenlopende uitvoeringen (waaronder de spectaculaire RS-uitvoering), hebben de Renault Mégane een onvergetelijk type gemaakt.

Heeft u een Renault Mégane met ruitschade in de voorruit? In sommige gevallen moet de voorruit vervangen worden bij voorruitschade. U heeft al een nieuwe voorruit voor uw Renault Mégane voor € 299 op de after market. Maar voordat we naar de voorruiten kijken, nemen we eerst dit succesnummer van Renault onder de loep. Hoe kon dit model zo’n groot verkoopsucces worden voor Renault?

De eerste generatie van de Renault Mégane

De eerste generatie van de Renault Mégane kwam op de markt in 1995. De middenklasser was de opvolger van de Renault 19, die na 8 jaar productie het doek zag vallen. De Mégane had meer overeenkomsten dan verschillen met de voorganger overigens. Het grootste verschil was dat de wielbasis een aantal centimeter vergroot was. Renault koos ervoor om in hoog tempo verschillende carrosserievarianten uit de fabriek te stampen; de sedan, coupé en hatchback waren direct beschikbaar; de Renault Mégane Scénic (MPV) volgde al in 1996. Nog geen twee jaar later kwam ook de stationwagonvariant (Break) van de Mégane op de markt.

 
Toen de Renault Mégane in 1999 een facelift kreeg, werd de Mégane Scénic uit de lijn gehaald; vanaf dat moment was de Renault Scénic een zelfstandig model. De facelift had overigens gevolgen voor de Mégane; de volledige voorkant werd vervangen (deze was geleend van de Renault 16).
Ook werd de achterkant aangepast en kwamen er kleine aanpassingen in het interieur. Daarnaast werd het motoraanbod aangepast.

De tweede generatie van de Renault Mégane: een regelrechte schok

De eerste generatie van de Mégane had sterke overeenkomsten met de Renault 16 en 19. Het was de bekende Renaultlijn. Exact wat men kende. En daar zou abrupt een einde aan komen. De tweede generatie had namelijk weinig overeenkomsten met de voorgaande modellen.

 
Daarom besloot Renault verschillende conceptmodellen te tonen, waaronder de Renault Vel Satis
en de Renault Avantime, die voor de tweede generatie van de Mégane op de markt zouden komen. Een uitstekende achterkant, een achterruit die volledig rechtop staat en een veel meer futuristisch design.

Dat schrok de consumenten duidelijk af. Maar wat vooral opvallend was, was dat Renault duidelijk brutaal in durfde te zetten op het succes van de eerste generatie. Zoals onderstaande reclame, die op dat moment niet echt in de lijn van de Renaultmarketing paste:

Net als de eerste generatie werd ook deze generatie breed opgezet met vier uitvoeringen: de Authentique, Expression, Dynamique en de Privelège. Alle vier de uitvoeringen kwamen met de uitrustingspakketten basis, comfort en luxe. Toch zou de tweede generatie niet het succes van de voorgaande generatie weten te evenaren. Renault had echter een overloopmodel nodig naar het nieuwe design, dat kenmerkend zou worden voor de modellen die vanaf dat moment in productie kwamen.

Er was overigens één uitvoering die het wel ongelooflijk goed deed. De Renault Mégane RS uit de tweede generatie was het begin van een era. Slechts 6,5 seconde voor 100 kilometer per uur, een geweldig motorgeluid en stevige prestaties bij hoge snelheden, zoals u hieronder zelf kunt zien.

De tweede generatie kreeg in 2006 een facelift, en net als bij de Renault Laguna een jaar eerder ging het vooral om het oplossen van problemen met de elektronica. Tijdens de facelift – en als afscheidsknaller voor de tweede generatie – zette Renault de Mégane R.26R op. Een nog extremer model, zonder achterbank en met een 230 pk motor zodat dit model onder de 6 seconden de 100 kilometer per uur aan zou tikken.

De derde generatie; iets minder extreem

De derde generatie, op de markt vanaf 2008, is wat minder extreem qua design. De Renault Mégane Coupé en Mégane Estate (station) zijn een jaar later aan het aanbod toegevoegd. Het grootste verschil (naast het design) is de toevoeging van de TCe-turbobenzinemotoren onder de motorkap, en vijf verschillende dieselmotoren, uiteraard ook met turbo uitgerust.

De vierde generatie; voortborduren op het succes van de Mégane

In 2015 werd de vierde generatie van de Renault Mégane aan het publiek getoond; een jaar later kwam het model ook daadwerkelijk op de markt. Aangezien de open cabrio en de 3-deurs Coupé bij derde generatie flopten, zijn deze niet meegekomen naar de vierde generatie.

De Mégane werd opnieuw groter en dat leverde vooral extra beenruimte op voor de passagiers op de achterbank. Wat vooral opviel, was een relatief rustig interieur, maar wel voorzien van Franse originaliteit, een compleet multimediasysteem (plus een reisspel om maar iets te noemen), achteruitrijcamera, en automatisch noodremsysteem, net als de Talisman en de Espace (gebouwd op hetzelfde platform).

Het succes van de Renault Mégane in Nederland

De Renault Mégane werd meer dan 200.000 keer in Nederland verkocht. Alleen de Renault Clio deed het beter. Het succes van de Renault is te danken aan een veelvoud van factoren. Zo was het een betrouwbare middenklasser met een aantrekkelijke prijs voor de instapmodellen. Een andere factor was de 1.5 dCi 110 Stop en Start motor in de derde generatie. Deze zorgde ervoor dat de koolstofdioxide-uitstoot op 95 gram per kilometer landde, waarmee de auto in de 14% bijtelling kwam voor zakelijke rijders. Tot 2014 wist Renault de Mégane in de 14%-categorie te houden, daarna daalde de auto een categorie naar de 20% bijtelling vanwege de strenge uitstooteisen waaraan de Fransen niet konden voldoen met de Mégane-uitvoeringen.

Wanneer moet de voorruit van de Renault Mégane vervangen worden?

Bent u bezitter van een van de vele Renault Mégane exemplaren, dan weet u waarschijnlijk dat er een ruime after market is voor deze modellen. Dat geldt ook voor autoglas. Heeft u voorruitschade, dan betekent dit echter lang niet altijd dat de voorruit van uw Renault Mégane vervangen moet worden. Sterker nog, in slechts twee gevallen moet de autoruit vervangen worden. Het gaat hierbij om een vertakte scheur of een ster met een diameter van minstens 20 millimeter. Bevindt één van deze soorten ruitschades zich in het zichtveld van de bestuurder? Dan moet de voorruit vervangen worden.

Heeft u minder omvangrijke ruitschade of zit de scheur of ster niet in het zichtveld van de bestuurder? Dan mag u door blijven rijden. Het is wel verstandig om de ruitschade in de gaten te houden. Een beschadigde ruit kan namelijk verder scheuren.

Kan ik zelf de voorruit vervangen van mijn Renault Mégane?

Nee, tenzij u een garagehouder of autoglas expert bent. Het vervangen van een voorruit is namelijk werk voor een specialist. Correcte montage van de voorruit voorkomt lekkage en losschieten bij abrupt remmen. Moet een zijruit vervangen worden? Dan kunt u dit wel zelf wanneer u technisch aangelegd bent en een plek heeft om droog te kunnen werken.

Wat kost een nieuwe Renault Mégane voorruit eigenlijk?

Slechts € 299. Tenminste, wanneer u kiest voor de Renault Mégane voorruiten op de after market. Deze voldoen aan dezelfde eisen en hebben identieke eigenschappen als de merkruiten bij uw Renaultdealer. Alleen hebben de after market autoruiten geen merklogo, waardoor deze veel goedkoper verkocht kunnen worden.

De voorruit voor de Renault Mégane van € 299 is geschikt voor de bouwjaren vanaf 2008 tot en met 2016, én de Renault Fluence. Dit is de prijs exclusief bezorging en montage. Moet de voorruit in Nederland geplaatst worden op locatie (u kunt kiezen voor de autoruit vervangen aan huis bijvoorbeeld), dan is de all-inclusive prijs € 399. Of € 449 wanneer het binnen twee werkdagen geregeld moet zijn, want ook dat is gewoon mogelijk.

Kiest u voor onze voorruiten en montage door onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners, dan is de voorruit vervangen zonder eigen risico een goede optie; onze montagepartners schelden u het eigen risico dan vaak kwijt wanneer het via de verzekering geregeld wordt.

Direct een afspraak maken voor het vervangen van uw Renault Mégane voorruit

Moet uw Renault Mégane voorruit vervangen worden en wilt u de beste prijs-kwaliteitverhouding? Dan bent u bij ons aan het juiste adres. U selecteert eenvoudig de juiste voorruit voor uw Renault Mégane, waarna u direct kunt kiezen of u ook montage en/of bezorging geregeld wilt hebben.

Heeft u vragen over onze producten of werkwijze, of kunt u de juiste Renault Mégane voorruit niet vinden? Neem dan contact met ons op, zodat we u direct persoonlijk verder kunnen helpen.