Ga direct naar:
Voordat we hier verder naar kijken, blikken we eerst kort terug op dit model van Renault Trucks dat van groot belang was voor de vrachtwagenfabrikant.
Tijd om naar de tekentafel te gaan voor de Fransen. Renault ontwikkelde de Midlum als een lichtgewicht tussen de concurrenten, met een totaal beladen gewicht tussen de 7,5 en 19 ton. De vrachtwagens zijn vooral ontwikkeld voor distributie naar stedelijke omgevingen en lokaal transport. De Midlum kwam op de markt in 2000 en in 2010 rolde het 100.000ste model uit de fabriek, waarmee duidelijk bleek dat Renault en Volvo een sterk model ontwikkeld hadden. Uiteindelijk zou de productie pas in 2013 gestaakt worden, nadat de Midlum wereldwijd goede verkoopcijfers had laten zien. In dat jaar werd de Renault Midlum vervangen door de Renault Trucks D.
De inspanningen van Renault (en Volvo) waren erop gericht om een betere naam te krijgen in het segment en marktaandeel te claimen. Daarom werden de eerste modellen al snel uitgebreid met nóg betere alternatieven. Dit gold voor de Midlum en de Renault Premium Distribution lijn. Voor de Midlum betekende dit het ontwikkelen van de 18-tonner en het ontwikkelen van twee motoren in het aanbod (5 en 7 liter) die vooral zuiniger waren in verbruik. De nieuwe motoren (sinds 2006) voldeden daarnaast wél aan de Euro-4-norm en sommige modellen werden zelfs alvast voorbereid voor de Euro-5-norm.
Qua interieur verloor Renault de stempel ‘spartaans’ met de Midlum. De modellen waren goed ontworpen, met aandacht voor het comfort van de chauffeur en een modernere uitstraling, waarmee de Midlum het verkoopsucces kon worden dat Renault nodig had. En het stoffige imago was eindelijk van de Franse schouders geschud!
Voorruitschade is vervelend, zeker wanneer een beroepschauffeur lange dagen maakt achter het stuur van de Midlum. Technisch gezien moet de voorruit van de Renault Midlum in slechts twee gevallen vervangen worden. Hierbij gaat het om ruitschade in het zichtveld van de bestuurder waarbij sprake is van een ster met een diameter van minstens 20 millimeter, of een vertakte scheur.
Andere ruitschade is vaak geen reden voor directe afkeur. Wel is het verstandig om de schade in de vrachtwagen voorruit in de gaten te houden. Enerzijds omdat een beschadigde ruit verder kan scheuren. Anderzijds omdat het gaat om een vrachtwagen die beroepsmatig (en zwaar beladen) veel uren op de weg is. Elke vorm van afleiding voor de chauffeur is een risico.
Het vervangen van een voorruit is een klus die u beter over kunt laten aan de expert. Wanneer de voorruit niet goed gemonteerd wordt, kan deze namelijk gaan lekken, of losschieten bij abrupt remmen. We raden altijd aan om de voorruiten te laten vervangen door onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners, die dit gewoon bij u op het werk kunnen doen of ergens anders in Nederland of België. Bij ons is de vrachtwagen- of autoruit vervangen op locatie altijd een mogelijkheid.
Voorruit Renault Midlum zonder opties | € 399,00 |
Voorruit Renault Midlum met zonneband | € 399,00 |
Voorruit Renault Midlum met camera | € 399,00 |
Voorruitrubber Renault Midlum | € 30,00 |
U heeft al een nieuwe voorruit voor de Renault Midlum vanaf € 339. Dat is een prijs die veel lager uitvalt dan de prijs die uw Renault Trucks dealer u voorrekent. Dit heeft te maken met het merklogo dat aanwezig is in de voorruiten van Renault zelf. Het logo doet zelf niets, maar zorgt er wel voor dat de vrachtwagenvoorruiten een exclusief karakter krijgen. Die exclusiviteit betaalt u.
After market voorruiten zijn niet voorzien van een merklogo. Daardoor is de prijs veel lager. De kwaliteit is overigens identiek; onze Renault Midlum voorruiten worden in dezelfde fabriek gemaakt als de voorruiten die door uw Renaultdealer voorgesteld worden. Wilt u zowel hoge kwaliteit als voordelig autoglas, dan is de after market de juiste plek voor u.
Heeft u een Renault Midlum en moet de voorruit vervangen worden? Dan bent u bij ons aan het juiste adres. U selecteert eenvoudig de juiste voorruit voor uw Midlum en kiest daarna voor bezorging en montage op locatie.
Bent u garagehouder of heeft u iemand binnen uw bedrijf die de voorruit kan vervangen van de vrachtwagen? Dan kunt u de nieuwe voorruit ook gewoon zonder montage bestellen. Indien gewenst kunt u de nieuwe voorruit zelfs bij ons ophalen, bijvoorbeeld wanneer een van uw chauffeurs toch in de buurt is.
Kunt u niet vinden wat u zoekt of heeft u vragen over onze producten of diensten? Neem dan contact met ons op zodat we u persoonlijk verder kunnen helpen.