Voorruit vervangen Saab 9-7X

Nu ook met werkplaatsen in België
Betaal vooraf of bij de monteur
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

Tegen lage kosten voorruit vervangen Saab 9-7X

Het Zweedse autobedrijf Saab maakt helaas sinds 2012 geen nieuwe auto’s meer. Er rijden gelukkig nog wel steeds heel wat voertuigen van Saab rond in ons land. Meerdere modellen zijn succesvol geweest en onder andere in Nederland waren de verkoopcijfers lange tijd prima. Eén van de laatste auto’s die Saab heeft gemaakt is de Saab 9-7X. Wanneer u deze auto in uw bezit heeft en bijvoorbeeld een ongeluk heeft gehad, of het slachtoffer bent geworden van vandalisme, dan kan de voorruit vervangen van uw Saab 9-7X noodzakelijk zijn. Er zijn echter verschillende soorten ruitschade en de voorruit laten vervangen is niet altijd direct nodig. Het is belangrijk om te weten wat u wanneer moet doen en hoe de voorruit vervangen van een Saab 9-7X tegen lage kosten kan gebeuren. We nemen u eerst mee in de geschiedenis van het inmiddels inactieve autobedrijf Saab.

Saab opgericht na de Tweede Wereldoorlog

De naam Saab is eigenlijk merkwaardig voor een autobedrijf. Dit staat namelijk voor Svenska Aeroplan AB. Hier is een eenvoudige verklaring voor te vinden als men kijkt naar de geschiedenis van Saab. Het bedrijf werd oorspronkelijk opgericht in 1937 voor de ontwikkeling en productie van gevechtsvliegtuigen en aanverwante militaire producten. Toen de vraag naar dit soort materialen sterk daalde nadat de Tweede Wereldoorlog in 1945 ten einde kwam, moest het bedrijf zich gaan richten op een andere markt. Dit werd de autobranche en zodoende werd in 1945 Saab Automotive in het leven geroepen.

Het Zweedse autobedrijf was er dus relatief laat bij. Veel belangrijke automerken in Europa en Amerika zijn begonnen met het maken van auto’s aan het begin van de 20e eeuw. Door deze achterstand kon Saab echter ook veel voordelen behalen. Zeker omdat het neutraal gebleven Zweden in die naoorlogse jaren veel minder hoefde te verwerken dan andere Europese landen. Door het wiel niet opnieuw uit te vinden, maar slim nieuwe technieken uit bijvoorbeeld de luchtvaarindustrie toe te passen en zich niet te laten beperken door hoe standaard auto’s werden gemaakt, wist Saab veel nieuwe snufjes in de auto’s toe te passen.

Opkomst en groei van Saab

Door de hoge kwaliteit van de auto’s en door de vele innovaties die werden geïntroduceerd in de modellen van Saab werd het automerk al snel een hit in eigen land. De eerste auto, de Saab 92,
 werd in 1949 op de markt gebracht en de verkoopcijfers waren zeer goed voor het eerste model van een nieuw merk. Na de Saab 92 volgden de Saab 93,
Saab 94,
Saab 95
en in 1960 de Saab 96.
Met name dit model is belangrijk in de geschiedenis van het Zweedse automerk. Met meer dan 550 duizend verkochte exemplaren was het de eerste auto van Saab die ook buiten het eigen land een succes werd. Bijzondere innovaties in de Saab 96 waren onder andere de gordels voorin, de voorwielaandrijving en de mogelijkheid om te freewheelen.

Het succes van Saab zorgde ervoor dat Scania in 1969 een samenwerking aanging met de automaker. In 1973 werd vervolgens de miljoenste Saab gemaakt en verkocht. Daarna zorgde onder meer een samenwerking met het Italiaanse Fiat ervoor dat de verkoopcijfers bleven stijgen. De Saab 600, Saab 900 en Saab 9000 zijn modellen die in die jaren op de markt werden gebracht en, zij het met wisselende verkoopcijfers, een grote impact hebben gehad op de ontwikkeling van het bedrijf. Belangrijk is ook het jaar 1989. Toen werd General Motors namelijk voor 50% eigenaar van Saab. Door de inmenging van het Amerikaanse bedrijf konden veel synergievoordelen worden behaald. Nieuwe modellen van Saab die na dit jaar zijn geproduceerd zijn vrijwel allemaal op een General Motors platform gemaakt.

Introductie van de Saab 9-7X

In 2000 nam General Motors de resterende 50 procent van de aandelen van Saab over en werd zo in zijn geheel eigenaar van het Zweedse automerk. Hieruit kwamen enkele rebadged auto’s voort, zoals ook de Saab 9-7X. Deze mid-size SUV is gebaseerd op het GMT 360-platform welke ook voor onder andere de volgende auto’s werd gebruikt:

Hierdoor zijn meerdere onderdelen van al deze auto’s ook te gebruiken bij de modellen van de andere merken. Wanneer bijvoorbeeld de voorruit vervangen van uw Saab 9-7X of een andere reparatie nodig is, dan kan het lonen om ook te kijken bij de beschikbare onderdelen voor deze auto’s. Exact de juiste autoruit kopen is uiteraard wel belangrijk, omdat een niet perfect passende autoruit voor veel problemen kan zorgen.

Bijzonder aan de Saab 9-7X is dat het een van de weinige modellen van Saab is die nooit in Zweden is gemaakt. Bijna alle andere modellen van Saab zijn, in ieder geval gedeeltelijk, geproduceerd in Trollhättan, waar ook het hoofdkantoor van Saab zat. De Saab 9-7X werd door het gebruik van een afwijkende fabriek in Ohio met name in Amerika verkocht. De verkoopperiode was echter niet erg lang. De introductie van de Saab 9-7X was in 2005 en al in 2008 werd het model door tegenvallende verkoopcijfers en de crisis, die General Motors hard raakte, uit productie gehaald.

Voorruit vervangen van uw Saab 9-7X

Doordat de Saab 9-7X niet bijzonder veel is verkocht kan het, zeker in Nederland, lastig zijn om geschikte autoruiten te vinden voor deze auto. Gelukkig kunt u via ons eenvoudig en snel de juiste autoruiten in huis halen. Dit komt omdat wij van veel merken en modellen after market autoglas op voorraad hebben. Deze autoruiten zijn van precies dezelfde hoge kwaliteit als de autoruiten die merkdealers verkopen. Het enige verschil is dat er geen merklogo op dit after market autoglas zit en daarom mogen ze ook worden verkocht door niet-merkdealers. De prijs voor u als autobezitter is hierdoor aanzienlijk gunstiger.

De voorruit vervangen van de Saab 9-7X is niet direct nodig wanneer u schade heeft aan de autoruit. Zeker wanneer het om een sterretje gaat of een kleine barst die uit het zicht zit van de bestuurder, is uw Saab 9-7X voorruit vervangen geen klus die direct moet gebeuren. Dit is wel anders wanneer het om een grote barst gaat of wanneer deze barst in het zicht van de bestuurder zit. Dit komt omdat een grote barst zorgt voor een verminderde stijfheid van uw auto. Hierdoor hebben de inzittenden bij een eventueel ongeluk geen optimale bescherming. Bovendien is de voorruit vervangen van een Saab 9-7X nodig bij een barst in het zicht omdat zon- en lamplicht via de barst kan reflecteren en voor verblinding kan zorgen bij de bestuurder. Dit soort gevaarlijke situaties zorgen ervoor dat u snel op zoek moet naar een manier om tegen lage kosten uw Saab 9-7X voorruit te vervangen.

De voorruit (laten) vervangen van uw Saab 9-7X

Met onze goedkope autoruiten de voorruit vervangen van uw Saab 9-7X is bovendien ook mogelijk wanneer u dit zelf wilt doen. Bestel eenvoudig de autoruiten en bijvoorbeeld de rubbers en lijsten die u nodig heeft. Wij zorgen dat u de bestelling snel in huis heeft, zodat u tegen lage kosten zelf uw Saab 9-7X voorruit vervangen kunt.

Voorruit Saab 9-7X

€ 899,00

Voorruit Saab 9-7X met regensensor

€ 899,00

Eventuele montage op locatie

€ 100,00 (NL) - € 130,00 (BE)

Wanneer u dit liever overlaat aan professionals dan staan onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners graag voor u klaar. Ze komen zelfs op locatie de voorruit vervangen van uw Saab 9-7X. Ook in dat geval zijn de kosten voor een autoruit vervangen aanzienlijk lager dan bij andere aanbieders en merkdealers. De voorruit vervangen van een Saab 9-7X hoeft geen dure aangelegenheid te zijn wanneer u kiest voor de beste prijs-kwaliteitsverhouding en hier uw bestelling plaatst.