Voorruit vervangen Seat Alhambra

Loading...
Nu ook met werkplaatsen in België
Betaal vooraf of bij de monteur
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

Wilt u goedkoop de voorruit vervangen van een Seat Alhambra?

De grootste auto die het van oorsprong Spaanse automerk Seat verkoopt, is de Seat Alhambra. Dit zogenoemde multi-purpose vehicle kan met gemak een groot gezin vervoeren en is mede daardoor bijzonder functioneel. Wanneer u in het bezit bent van deze auto kan het helaas wel nodig zijn om de voorruit te vervangen van de Seat Alhambra, wanneer er bijvoorbeeld een ongeluk heeft plaatsgevonden. Door onder andere steenslag, een botsing of vandalisme kan de Seat Alhambra voorruit vervangen een noodzakelijkheid worden. Wanneer het om meer dan een sterretje gaat is het vervangen van de voorruit iets wat snel moet gebeuren als u weer met optimale bescherming de weg op wilt. Veel mensen denken dat deze ingreep altijd een dure aangelegenheid is. Wij zorgen er echter voor dat de prijzen zo laag mogelijk zijn. U leest er hier meer over nadat we zijn ingegaan op de geschiedenis van Seat en het bijzondere model Seat Alhambra.

Seat opgericht in 1950

Hoewel Seat tegenwoordig voornamelijk in Europa een gerenommeerd merk is, bestaat het nog niet zo lang als veel van de andere autobedrijven. Rond de vorige eeuwwisseling kwamen namelijk automerken als Peugeot, Volkswagen, Mercedes en Opel al opzetten. Pas in 1950 werd in Spanje de Sociedad Espanola de Automoviles de Turismo, oftewel SEAT, in het leven geroepen. Bijzonder is dat de staat nauw betrokken was bij de oprichting. In veel landen zou dit momenteel niet meer mogelijk of wenselijk zijn, maar in die jaren was dat in Spanje een veelgebruikte methode om de economie uit het slop te trekken.

Het probleem in Spanje in die jaren was namelijk dat zowel de burgeroorlog als de Tweede Wereldoorlog het land zo goed als plat hadden gelegd. Het originele idee om een nieuw nationaal autobedrijf op te richten stamde reeds uit 1940, maar door diverse interne strubbelingen ging dit in eerste instantie niet door. Doordat zes verschillende banken instapten en een alliantie werd aangegaan met het Italiaanse Fiat, werd het uiteindelijk in 1950 mogelijk om Seat officieel op te richten. De alliantie was een noodzakelijk kwaad voor de Spaanse oprichters, die het liefst alles in Spaanse handen wilden houden. De technologische achterstand in Spanje en het gebrek aan ervaring in de autobranche zorgden er echter voor dat een externe partner onvermijdelijk was.

Eerste auto’s en het succes van de Seat 600

In 1953 rolde in Barcelona de eerste auto van Seat van de band. Deze Seat 1400
was weliswaar een mooie auto, maar eigenlijk iets te luxe en duur voor het doel van het autobedrijf. Dit was namelijk om de grote interne markt te voorzien van betaalbare, betrouwbare en bovenal in Spanje geproduceerde auto’s. Dit doel, het stimuleren van de Spaanse economie, werd ook onder andere gepoogd te bewerkstelligen door alle onderdelen van de Seat auto’s in een Spaanse fabriek te maken.
 
Alle auto’s die tot 1975 werden geproduceerd, waren door de technologische achterstand van Seat rebadged modellen van partner Fiat. Een belangrijke mijlpaal in de geschiedenis van Seat is de Seat 600
die van 1957 tot en met 1973 werd gemaakt. Deze auto was uiteraard een rebadged versie van de Fiat 600. Doordat de auto betaalbaar was en in die periode de Spaanse economie begon aan te trekken, werd het een gigantisch succes en zelfs een symbool voor de economische wederopstanding van het land. Voor zeer veel mensen was het hun eerste auto ooit en het betekende een verbeterde mobiliteit, wat weer leidde tot meer economische groei. De productie van met name deze auto zorgde er bovendien voor dat Seat al in 1967, slechts veertien jaar nadat ze hun eerste auto produceerden, marktleider werd in Spanje.

Afscheiding van Fiat en overname door Volkswagen

Rond 1980 had Seat behoefte aan veel investeringen. Partner Fiat bleek niet bereid of niet in staat om dit te doen. Na veel gesprekken werd besloten de samenwerking te beëindigen in 1982. De samenwerking van meer dan dertig jaar had beide bedrijven veel voordelen gebracht, maar bleek uiteindelijk niet meer wenselijk. Bijzonder is dat toen vrij snel het Duitse Volkswagen-concern instapte bij Seat. Dit is bijzonder omdat dit ook de grootste concurrent van Fiat was om in eerste instantie de partner te worden van Seat. In die beginjaren werd door de Spanjaarden gekozen voor het Italiaanse bedrijf, maar dit had evengoed Volkswagen kunnen worden.

In 1982 sloten VW en Seat een akkoord. Dit zorgde er niet alleen voor dat er flinke investeringen werden gedaan, maar ook dat er modellen van Volkswagen werden gemaakt in de Spaanse fabrieken van Seat. Voor beide partijen leverde het veel voordelen op. In 1986 koos VW er bovendien voor 51% van de aandelen van Seat over te nemen. In december 1990 kreeg Volkswagen uiteindelijk 99,9% van de aandelen in handen en sindsdien is het Spaanse automerk volledig in Duitse handen.

De Seat Alhambra

Een direct resultaat van de overname van Seat door Volkswagen is de ontwikkeling en productie van de Seat Alhambra. Deze grote MPV is namelijk voor een zeer groot gedeelte hetzelfde als de Volkswagen Sharan en de Ford Galaxy. De Sharan en Galaxy werden in 1995 op de markt gebracht, een jaar eerder dan de Seat Alhambra. De Seat heeft echter een stuk meer opties dan de andere twee modellen. Zo heeft de auto zeven stoelen die in verschillende configuraties kunnen worden gebruikt. Doordat er veel onderdelen worden gedeeld is bijvoorbeeld de voorruit van een Seat Alhambra vervangen ook mogelijk met de autoruiten van deze andere modellen.

Het eerste model van de Seat Alhambra werd van 1996 tot en met 2010 gemaakt. Omdat in dezelfde fabriek in Portugal ook de Volkswagen Sharan en de Ford Galaxy werden gemaakt en deze auto’s zo veel op elkaar lijken, staan ze ook wel bekend onder de samengevoegde naam ‘Shalambraxy’. Vanaf 2010 tot heden ten dage is de tweede generatie van de Seat Alhambra verkrijgbaar. Het maakt overigens niet uit welke generatie u in uw bezit heeft. Het vervangen van uw Seat Alhambra voorruit en ook de achterruit vervangen van uw Seat kan in alle gevallen tegen lagen kosten via ons.

Lage prijzen voor voorruit vervangen van uw Seat Alhambra

De prijzen die wij onze klanten bieden zijn aanzienlijk lager dan wat een merkdealer vraagt voor de autoruit vervanging. Dit komt omdat de merkdealers geen concurrentie hebben op dit gebied. Alleen zij mogen in eerste instantie autoruiten verkopen met een merklogo erop. Door dit monopolie vragen merkdealers hogere prijzen dan eigenlijk nodig is.

Via ons kunt u de Seat Alhambra voorruit voor een lagere prijs vervangen, dankzij de after market autoruiten die we aanbieden. Deze autoruiten zijn van exact dezelfde hoge kwaliteit en komen uit dezelfde fabriek als autoglas met een merklogo. Door het ontbreken van dit logo mogen ze echter ook door niet-merkdealers worden verkocht. Hierdoor is het mogelijk om de voorruit van uw Seat Alhambra goedkoper te vervangen.

Wij krijgen vaak de vraag ‘wat kost een autoruit’? Het is helaas lastig om hier een antwoord op te geven. Dit komt omdat het zowel per merk als per model behoorlijk kan verschillen. De aan- of afwezigheid van diverse opties bepalen onder andere de prijs. Dit zijn bijvoorbeeld camera’s, getinte ruiten of verwarmingen en sensoren in de autoruiten. In alle gevallen gaat echter op dat u hier lagere prijzen zult vinden dan bij een merkdealer. Een paar voorbeelden:

Voor de Seat Alhambra vanaf bouwjaar 2010 is een voorruit zonder opties leverbaar voor € 499, een voorruit met verwarming en regensensor kost € 499 en een voorruit met camera en regensensor kost € 499. Is de Seat Alhambra geproduceerd van 2000 tot 2006, dan is er al een voorruit zonder opties voor € 399.

Voorruit voor:

Opties:

Prijs:

Seat Alhambra, bouwjaar 2000 tot 2006

geen opties

€ 399,00

Seat Alhambra, bouwjaar 2010 tot 2020

geen opties

€ 499,00

Seat Alhambra, bouwjaar 2010 tot 2020

verwarming en regensensor

€ 499,00

Seat Alhambra, bouwjaar vanaf 2010 tot 2020

camera en regensensor

€ 499,00

Voorruit vervangen Seat Alhambra zelf uitvoeren of liever uitbesteden?

In tegenstelling tot veel andere aanbieders van autoglas geven wij de mogelijkheid om zelf de voorruit te vervangen van uw Seat Alhambra. Bestel eenvoudig de autoruiten die u nodig heeft en voeg de bijbehorende rubbers en lijsten toe. Door de snelle bezorging kunt u snel aan de slag om ervoor te zorgen dat u weer veilig de weg op kunt.

Het is natuurlijk ook mogelijk om onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners in te schakelen. Zij komen zelfs op locatie uw Seat Alhambra voorruit vervangen en doen dit eveneens tegen een zeer aantrekkelijk tarief. In beide gevallen kun u rekenen op onze lage prijzen, dus bestel vandaag nog de voorruit voor uw Seat Alhambra.