Voorruit vervangen Seat Ibiza

Loading...
Nu ook met werkplaatsen in België
Betaal vooraf of bij de monteur
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

Voordelig de voorruit vervangen van uw Seat Ibiza

Het best verkochte model van het van oorsprong Spaanse automerk Seat is de Seat Ibiza. Deze auto vloog alleen in Nederland al meer dan 140.000 keer over toonbank sinds de introductie van het model in 1984. Er zijn inmiddels vijf generaties van verschenen en elke keer blijft de consument geïnteresseerd in de Seat Ibiza. Het is daarom ook goed mogelijk dat u op zoek bent naar een manier om de Seat Ibiza voorruit te vervangen, wanneer deze om wat voor reden dan ook schade heeft opgelopen en de autoruit gebarsten is. De voorruit vervangen van de Seat Ibiza kan aardig in de papieren lopen wanneer u dit bij een merkdealer laat uitvoeren. Kies er daarom voor om de vervanging van de Seat Ibiza voorruit via ons te doen en zo eenvoudig voordeel te behalen. Wij vertellen u hier hoe we dit kunnen aanbieden, nadat we in zijn gegaan op de geschiedenis van Seat en in het bijzonder de Seat Ibiza.

Seat Spaanse automaker met Italiaanse basis

In tegenstelling tot veel andere Europese landen kende Spanje tot en met de oprichting van Seat in 1950 geen grote nationale autobedrijven. De automarkt was zeer beperkt door de matige economische omstandigheden in het land. De autobedrijven die wel actief waren in Spanje zaten voornamelijk in een duurder segment. Een aantal Spaanse banken wilde hier met samenwerking van de Spaanse overheid verandering in brengen en om dat doel te dienen werd Seat opgericht.

Vanwege het ontbreken van kennis in de auto-industrie werd gezocht naar een partner om het bedrijf van de grond te krijgen. Fiat won uiteindelijk het contract en troefde hiermee onder andere Volkswagen af. De samenwerking bleek al snel een groot succes. Veel rebadged Fiat-modellen werden een hit in Spanje, terwijl de fabrieken ook zorgden voor werkgelegenheid. In de loop van de tijd werd ook de productie van vrijwel alle onderdelen naar Spanje verschoven en kreeg Seat zijn eigen opleidingscentrum. Voor veel Spanjaarden was hun eerste auto een model van Seat en daarmee staat het merk symbool voor de economische wederopstanding van het Zuid-Europese land.

Duitsland neemt bij Seat het stokje over van Italië

Hoewel de samenwerking tussen Fiat en Seat lange tijd zonder noemenswaardige problemen verliep, kwam hier in de jaren ’80 verandering in. Seat wilde uitbreiden en ook de buitenlandse markt betreden, maar Fiat wilde niet meer investeren en niet meewerken aan de uitbreiding. Het contract werd ontbonden en de vroegere interesse van Volkswagen op die manier aangewakkerd. Het Duitse bedrijf hapte direct en al in 1983, een jaar na de ontbinding van het contract met Fiat, gingen Volkswagen en Seat met elkaar in zee.

Het succes van de samenwerking was al snel behoorlijk groot. Seat groeide niet alleen in eigen land maar ook in veel andere Europese landen. Volkswagen besloot daarom Seat in zijn geheel over te nemen en in 1990 kwam 99,9% van de aandelen van Seat in Duitse handen. Sindsdien heeft Seat de marktpositie nog een stuk weten te verbeteren. In de verkoopcijfers vanaf 1982 staat Seat in Nederland vrijwel elk jaar ruim in de top twintig van best verkochte automerken.  De samenwerking tussen Volkswagen en Seat zorgde bovendien voor een aantal uitstekende modellen, waar de Seat Ibiza de eerste van was.

De eerste twee generaties van de Seat Ibiza

Bijzonder aan de eerste generatie van de Seat Ibiza is dat deze in 1984 op de markt kwam. Dit wil zeggen dat de auto is bedacht en ontwikkeld rond de jaren van de switch tussen Fiat en Volkswagen als partners. De Seat Ibiza ziet men daarom ook wel als een auto met een Italiaanse styling en Duitse motor. Van beide landen is het beste gecombineerd in deze eerste generatie van de populaire hatchback. De motor is bovendien in samenwerking met Porsche gemaakt, terwijl deze auto ook veel overeenkomsten heeft met de Fiat Ritmo,
een model van de oude partner van Seat. Het formaat van de auto bleek bovendien uitstekend in de smaak te vallen bij een groot publiek. De eerste generatie Seat Ibiza is kleiner dan veel familieauto’s, zoals de Ford Escort en de Opel Kadett, maar juist groter dan de concurrerende Ford Fiesta en de Opel Corsa. Er zijn ruim 1,3 miljoen exemplaren van de eerste generatie Seat Ibiza verkocht.

De tweede generatie Seat Ibiza verscheen in 1993 en is veel meer Duits dan Italiaans. Dit model is gebaseerd op de derde generatie Volkswagen Golf en werd vooral in Spanje een zeer groot succes. De veiligheid werd flink verbeterd met een gelijmde voorruit, waar zijn voorganger nog beschikte over een ruit in rubber. In 1999 kreeg de tweede generatie een facelift en vanaf toen is er binnen Volkswagen gekozen om Seat meer neer te zetten als sportief automerk dat vooral op jongeren een grote aantrekkingskracht moet hebben. De Seat modellen waren altijd al verkrijgbaar met relatief pittige motoren en deze lijn is vanaf toen doorgezet. Dat het succes had blijkt wel uit de verkoopcijfers: ruim 1,5 miljoen exemplaren van 1993 tot de introductie van de derde generatie in 2002.

De nieuwste versies van de Seat Ibiza

Van 2002 tot en met 2008 werd de derde generatie van Seat Ibiza verkocht. Deze versie is gebaseerd op de Volkswagen Polo Mk4. Veel mensen zien deze generatie als wellicht de beste van de vijf. De auto won meerdere prijzen, met name door de uitstekende styling en de prima prestaties van de motoren. De auto werd ook luxer aangekleed met onder meer een regensensor in de voorruit. Bovendien passen er vijf volwassenen in en is de prijs-kwaliteit zeer goed. Deze auto werd niet voor niks gebruikt door zowel de politie als door rallyrijders. Ook de van 2008 tot en met 2017 verkochte Seat Ibiza Mk4 was een commercieel succes. Het belangrijkste kenmerk van deze versie is het geüpdatete design dat breekt met het zeer simpele eerdere ontwerp en iets meer luxe en gestileerd lijkt.

Vanaf 2017 is de nieuwste Seat Ibiza te koop. Deze vijfde generatie is een stukje korter en breder dan zijn voorganger, maar verder qua styling vrijwel hetzelfde. Het is nog even afwachten of ook dit model het succes van de eerste versies gaat evenaren. De verwachting is dat de Seat Ibiza nog lange tijd een bestseller blijft in het hatchback-segment in vele Europese landen.

Hoeveel kost een nieuwe voorruit voor een Seat Ibiza?

Tussen € 299 en € 399, afhankelijk van het bouwjaar en de opties. Een voorruit met regensensor voor een Seat Ibiza van 2008 tot 2017 kost € 299, een voorruit voor bouwjaar 2002 tot 2008 kost € 299, een voorruit voor bouwjaar 1999 tot 2002 kost € 299 en een voorruit bouwjaar 1985 tot 1993 kost € 299.

Voorruit Seat Ibiza, bouwjaar 1985 tot 1993

€ 299,00

Voorruit Seat Ibiza, bouwjaar 1999 tot 2002

€ 299,00

Voorruit Seat Ibiza, bouwjaar 2002 tot 2008

€ 299,00

Voorruit Seat Ibiza met regensensor, bouwjaar 2008 tot 2017

€ 299,00

De voorruit van uw Seat Ibiza vervangen hoeft niet de hoofdprijs te kosten. Dit is bij een merkdealer vaak wel het geval, omdat zij in eerste instantie als enige autoruiten met een merklogo mogen verkopen. Door de monopoliepositie ontbreekt concurrentie en zijn bij autoruit vervangen kosten hoger dan nodig. Via ons kunt u eenvoudig en snel de voorruit vervangen van de Seat Ibiza met after market autoruiten. Deze komen uit dezelfde fabriek en zijn van dezelfde hoge kwaliteit. Het enige verschil is het ontbreken van het merklogo. Hierdoor mogen ook niet-merkdealers de autoruiten verkopen en is de prijs voor u als autobezitter aanzienlijk voordeliger. De autoruit vervangen zonder eigen risico is wanneer u een verzekering voor ruitschade heeft ook zeker mogelijk via ons.

Voorruit Seat Ibiza zelf vervangen of dit uitbesteden

Bijzonder is dat de voorruit van de Seat Ibiza zelf vervangen kan worden als u via ons een nieuwe autoruit aanschaft. Veel andere aanbieders van autoglas geven deze optie niet. Bestel er bovendien gelijk de eventuele bijhorende clipjes of ruitrubber bij, zodat u eenvoudig de Seat Ibiza voorruit kunt vervangen. Wanneer u deze kennis niet in huis heeft kunt u uiteraard rekenen op onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners. Een afspraak maken om de voorruit van de Seat Ibiza te laten vervangen op locatie is altijd mogelijk. Blijf niet onnodig lang rondrijden met een barst of grote ster in uw voorruit, maar bestel direct een vervangende voorruit voor uw Seat Ibiza zodat u snel weer veilig de weg op kunt met uw auto.