Voorruit vervangen Tesla Model S

Nu ook met werkplaatsen in België
Betaal vooraf of bij de monteur
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

Goedkoop de voorruit vervangen van uw Tesla S

Voorstanders en tegenstanders hebben nog nooit zo ver uiteen gestaan als bij de introductie van de Tesla Model S, het model van de Amerikaanse automaker die onder de vlag van Elon Musk beloofde elektrisch rijden voorgoed te veranderen. De Model S is een belangrijk model geworden voor Tesla, niet alleen omdat dit de grote sprong naar de wereldwijde markt was, maar ook omdat de Amerikanen veel hebben geleerd tijdens het ontwikkelen en verbeteren van het model. De Model S werd een redelijk succes in Nederland, maar zou het verliezen van de Model 3.

Heeft u een Tesla Model S en moet de voorruit vervangen worden? Dan vindt u bij ons goedkope voorruiten waarbij de kwaliteit identiek is aan de kwaliteit van de originele Tesla-voorruiten. Voordat we u vertellen hoe dit mogelijk is, kijken we eerst eens naar de stekkerauto die de wereld moest veranderen.

De Tesla Model S, niet het eerste model van Tesla

Vraagt u willekeurige mensen welk model de eerste auto van Tesla is, dan zullen de meeste mensen de Tesla Model S noemen, de auto waar Tesla wereldwijd mee doorgebroken is. De S is echter niet het eerste model dat de Amerikaanse autobouwer gemaakt heeft. De Roadster was de eerste Tesla en kwam in 2008 op de markt, maar werd lang niet zo’n enorm succes als de modellen die zouden volgen.

De Tesla Model S, de elektrische auto waar op gewacht werd

De Tesla Model S lag overigens al wel op de tekentafel toen de Roadster uitkwam. In 2007 begon het Tesla-team namelijk aan project ‘Whitestar’ dat uiteindelijk zou leiden tot de befaamde Model S. Het eerste prototype werd in maart 2009 getoond en de verwachtingen waren direct hooggespannen, mede vanwege de enorme beloftes van Elon Musk met betrekking tot volledig autonoom rijdende Tesla’s en accuprestaties die op dat moment nog ongekend waren. Zo zou de accu van de Tesla Model S tweemaal zoveel energie op kunnen slaan en de dubbele actieradius hebben van de Nissan Leaf.

Wie de markt van de elektrische auto’s bekijkt in 2012, het jaar dat de Tesla Model S daadwerkelijk bij de dealer zou komen te staan, moet – zelfs wanneer u geen fan bent van Musk of Tesla – toegeven dat de Model S een frisse wind in het modelaanbod betekende. En dat zorgde direct voor enorme leverproblemen, want Tesla kon het aantal bestellingen niet verwerken, waardoor lange wachtlijsten ontstonden, iets dat het succes van het model flinke schade berokkend heeft. Veel bestellingen werden namelijk geannuleerd toen bleek dat de wachttijden op konden lopen tot (meer dan) 6 maanden.

Van batterijwissel naar het laden van de accu

Een van de grootste uitsmijters van de Tesla Model S heeft overigens het daadwerkelijke model nooit gehaald. Tesla wilde namelijk aanvankelijk werken met batterijwissels, waarbij de volledige accu in slechts 90 seconden verwisseld kan worden voor een geladen accu bij een servicepunt (iets dat NIO
nu overigens aanbiedt wereldwijd).

Omdat er weinig tot geen animo was onder de consumenten, besloot Tesla om het roer om te gooien en investeerde in een enorm netwerk aan Tesla Superchargers (HP-chargers). Hiermee heeft Tesla al sinds jaren het sterkste en grootste laadnetwerk in Europa. Aangezien de Superchargers aanvankelijk exclusief voor Tesla-rijders waren, heeft dit het verkoopsucces van de Tesla Model S, Tesla Model Y en Tesla Model 3 ongelooflijk aangejaagd. Tegenwoordig kunnen de meeste Superchargers overigens ook gebruikt worden voor niet-Tesla’s.

Het enorme succes van de Tesla Model S en de grootste concurrent

Al in 2018 waren er meer dan een kwart miljoen exemplaren van de Tesla Model S verkocht, wat mede te danken was aan de 8 jaar of 200.000 kilometer garantie op de 60 kWh accu en de acht jaar garantie (zonder kilometerbegrenzing) van de 85 kWh accu. De constante ontwikkelingen en het feit dat Musk wekelijks in het nieuws is (zowel positief als negatief), hebben uiteraard ook sterk bijgedragen aan het succes van het model. Het succes van de Model S werd echter sterk geremd in 2017. Ironisch genoeg werd de grootste concurrent van de Model S de Tesla Model 3, dat het succes niet alleen evenaarde, maar eveneens verpletterde.

 
Ook in Nederland is dit goed zichtbaar. De pioniersrol van de Model S is namelijk terug te zien in de verkoopcijfers. De Model S is op het moment van schrijven zo’n 15.000 keer verkocht in Nederland,
waar de Tesla Model Y bijna tweemaal zo vaak verkocht
is en de Model 3 al op 50.000 exemplaren
staat.

Wie gewend is aan de promotiefilmpjes en advertenties uit Amerika, zoals van Ford, die zou verwachten dat Tesla met verbluffend materiaal op de proppen zou komen om de revolutionaire Model S aan te kondigen en te promoten. Verder zeggen we niets, we laten het oordeel aan u over:

Wanneer moet de voorruit van uw Tesla Model S vervangen worden?

De regels rond ruitschade zijn identiek voor elektrische auto’s. Dat betekent dat u gewoon door kunt blijven rijden met een ster of barst in de voorruit, zolang de schade niet in het zichtveld van de bestuurder zit. Zit de schade wel in het zichtveld, dan geldt het volgende: is de diameter van de ster 20 millimeter of meer of is het een vertakte scheur? Dan moet de voorruit vervangen worden, omdat de auto niet door de volgende apk komt.

Wat kost een nieuwe Tesla S voorruit?

U heeft al een nieuwe voorruit voor uw Tesla Model S voor € 599. Deze prijs is inclusief btw en exclusief montage en/of bezorging. Wanneer u uw voorkeuren aangeeft op de pagina, wordt de prijs direct aangepast zodat u de pagina niet hoeft te verversen om uw totaalprijs te zien.

Onze voorruiten zijn aanzienlijk goedkoper dan de originele voorruiten voor uw Tesla, terwijl de kwaliteit identiek is. Het grote verschil zit in het merklogo. Dit logo doet niets voor de kwaliteit of functies van uw voorruit, maar zorgt wel voor een onnodig exclusief karakter dat u betaalt. Onze voorruiten hebben geen merklogootjes, wat betekent dat zij aanzienlijk goedkoper zijn. Zoekt u goedkoop autoglas met de beste kwaliteit, dan komt u altijd terecht bij onze vervangende autoruiten.

Voorruitvervanging op locatie voor uw Tesla Model S

Zelf de voorruit vervangen van uw Tesla Model S is geen goed idee. Sleutelen aan een elektrische auto is per definitie lastiger en riskanter dan zelf reparaties uitvoeren of aanpassingen doen aan een auto met verbrandingsmotor, en bij het vervangen van een voorruit komt nog meer kijken dan bij een kleine reparatie waarbij vervangende onderdelen gemonteerd moeten worden. Om u te ontzorgen, werken wij samen met gecertificeerde montagepartners die autoglas op locatie vervangen in heel Nederland en België. Dat betekent dat u zonder enige moeite binnen de kortste keren weer veilig met uw Tesla de straat op kunt, met een intacte en schone voorruit.

Bent u expert op het gebied van ruitvervanging of kent u iemand die de voorruit van uw Tesla Model S kan vervangen voor u? Dan kunt u bij ons de nieuwe voorruit ook gewoon zonder montage bestellen.

Regelt u vandaag nog een nieuwe Tesla Model S voorruit?

Moet de voorruit van uw Tesla Model S vervangen worden en wilt u zeker weten dat u de beste voorruit kiest tegen de laagste prijs, met optimaal gemak? Dan kiest u voor ons. Wij bieden voorruiten aan met de beste prijs-kwaliteitgarantie, optimaal betaalgemak én ruitvervanging op locatie. Kunt u de juiste voorruit niet vinden of heeft u vragen over een van onze producten of werkwijze? Stuur ons een bericht en we helpen u zo snel mogelijk persoonlijk verder.