Voorruit vervangen Toyota Carina

Nu ook met werkplaatsen in België
Betaal vooraf of bij de monteur
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

Goedkoop de voorruit vervangen van uw Toyota Carina

Er zijn weinig modellen die zo lang in productie zijn geweest als de Toyota Carina. Dit model is meer dan 30 jaar uit de fabriek gerold en heeft veel geleend van talloze modellen en platformen en is de basis geweest van veel nieuwe Toyota-modellen. Heeft u een Toyota Carina met ruitschade of heeft u een occasion gevonden waarvan de voorruit vervangen moet worden? Dan vindt u bij ons de beste nieuwe voorruiten tegen de beste prijs.

Voordat we u verrassen met de scherpe prijzen van onze vervangende autoruiten, kijken we eerst naar dit bijzondere Japanse model dat de wereld wist te veroveren.

30 jaar productie over 7 verschillende generaties

De eerste Toyota Carina kwam al eind 1970 op de markt en zou in productie blijven tot en met 2001, al zouden de laatste modellen nooit buiten de Japanse markt aangeboden worden. De eerste generatie deelde het platform met de sport coupé-uitvoering van de Toyota Celica en kreeg dezelfde afmetingen als de Toyota Corona.

Toyota had grootse plannen met de Carina, maar kreeg direct een flink probleem voor de kiezen. De markt in de Verenigde Staten leek namelijk zeer aantrekkelijk voor dit model, maar de 10% importheffing zorgde ervoor dat de verkopen sterk tegenvielen. Daarom verliet de Carina al na twee jaar de Amerikaanse markt en zouden de Japanners meer aandacht maken voor de Europese markt. Uiteindelijk zou Toyota ervoor kiezen om modellen in de Verenigde Staten zelf te maken, om zo de importkosten te ontlopen.

Twee jaar na de facelift voor de eerste generatie, kwam in 1977 de tweede generatie op de markt (in Nederland beschikbaar vanaf 1978). Veel veranderde er niet, zelfs het platform bleef hetzelfde, maar het motoraanbod werd wel uitgebreid (met 74 pk vermogen), om het model aantrekkelijker te maken. Niet veel later werden de modellen uitgerust met vijf versnellingen en in 1979 kreeg de Carina een nieuwe voorkant, nu met vier koplampen.

De productie van de Toyota Carina zou doorlopen tot en met 2001, maar de modellen na 1996 werden niet meer buiten Japan aangeboden. De zevende generatie (T210) was namelijk een beperkt aantal sedans die uitsluitend in Japan bij de dealers zouden komen te staan. Dit model had wat weg van de Corona Premio die ook uitsluitend in Azië aangeboden werd.

In 2001 zou het doek volledig vallen voor de Toyota Carina, na maar liefst 31 jaar productie. Dit model werd opgevolgd door de Toyota Avensis in Europa. In Japan zou de Toyota Allion de Carina vervangen.

De Toyota Carina II

De Toyota Carina II is het model dat in 1988 op de markt kwam te staan, gebaseerd op de Carina T170 (Japanse markt). Het model had veel gemeen met de Toyota Corona en wist een groot succes te worden vanwege de betrouwbaar van de auto. Uit testen van de ADAC bleek dat de Carina tot tweemaal zo betrouwbaar was als de Opel Vectra. De Toyota Carina II is vooral een succes geworden in Scandinavië en het Verenigd Koninkrijk.

De Toyota Carina E

De Toyota Carina E is de opvolger van de Toyota Carina II, dus wederom een model voor de Europese markt. De modellen voor de Japanse markt kregen een compleet andere carrosserie. Opvallend was dat de Carina E (vooral in het Verenigd Koninkrijk) in veel verschillende uitvoeringen beschikbaar was, met vooral veel uiteenlopende motoren. Dit model zou de hekkensluiter worden voor de Toyota Carina-serie in Europa.

Het succes van de Toyota Carina uitgedrukt in verkoopcijfers

In alle jaren is de Toyota Carina zo’n 70.000 keer verkocht in Nederland,
waarmee het hoog in de toplijsten van Toyota voor de Nederlandse markt staat. Uiteraard moet het modellen als de Toyota Yaris, de Toyota Aygo en de immens populaire Toyota Corolla voor zich dulden, maar voor een model dat vooral gebouwd is om goedkoop te zijn (in productie en aanschaf), is dit een groot succes.

De grootste factor achter het succes van dit model ligt echter heel ergens anders. Toyota kwam tal van uitdagingen tegen bij de productie en export en loste dit op door een deel van de productie te verplaatsen naar het Verenigd Koninkrijk, een geniale zet waarover u meer kunt horen in onderstaand Top Gear-filmpje uit 1993.

Wanneer moet de voorruit vervangen worden van uw Toyota Carina?

Autoschade is onvermijdelijk wanneer u de auto dagelijks gebruikt. Zeker wanneer het gaat om schade aan het autoglas, want ondanks alle innovaties en vooruitgang binnen de autobranche, blijven de ruiten gewoon glas en dat breekt relatief eenvoudig. Wanneer een steentje met hoge snelheid tegen de snelheid tikt, is het risico op een scheur of barst groot. Toch is dit in lang niet alle gevallen reden voor paniek. In de meeste gevallen kunt u gewoon door blijven rijden met voorruitschade.

Er zijn twee gevallen waarbij de voorruit wel vervangen moet worden. Dit is wanneer de schade in het zichtveld van de bestuurder zit en het gaat om een ster met een diameter van minstens 20 millimeter of wanneer het een vertakte scheur betreft. In deze gevallen is doorrijden gevaarlijk, omdat de ruitschade het zicht op de weg belemmert en binnenvallend licht op onvoorspelbare wijze weerkaatst kan worden. Daarnaast wordt uw auto met deze ruitschade afgekeurd bij de volgende apk.

Wat kost een nieuwe Toyota Carina voorruit?

U heeft al een nieuwe voorruit voor uw Toyota Carina voor € 299 (inclusief btw, exclusief ruitvervanging op locatie en exclusief bezorgkosten). Kijkt u wel vooral naar het modeljaar, want er zijn uiteenlopende voorruiten voor de Carina met verschillende afmetingen, wat niet heel verrassend is met een model dat meer dan 30 jaar in productie geweest is.

Ons autoglas is veel goedkoper dan de voorruiten bij uw Toyota-dealer. De verklaring zit in een minuscuul logo in het glas. Uw dealer heeft alleen voorruiten met een merklogo. Hoewel dit logo niets voor het glas doet, zorgt het wel voor een exclusief karakter wat in feite betekent dat u onnodig veel betaalt voor de nieuwe autoruit. Onze autoruiten worden in de meeste gevallen in dezelfde fabrieken gemaakt als de originele voorruiten, maar omdat er geen merklogo in het glas zit, zijn onze Toyota Carina-voorruiten aanzienlijk goedkoper en daarmee vindt u bij ons altijd autoglas met de beste prijs-kwaliteitverhouding.

Zelf de voorruit vervangen van de Toyota Carina: een goed idee?

Wanneer u niet zeker weet of u de voorruit van uw Toyota Carina zelf kunt vervangen, dan weet u in feite het antwoord zelf al. Het vervangen van een voorruit van een auto is een omvangrijke klus waarbij nauwkeurig gewerkt moet worden om schade tijdens én na de montage te voorkomen. Om het u aanzienlijk makkelijker te maken, werken wij samen met gecertificeerde montagepartners die uw autoruit op locatie vervangen. Niet alleen in Nederland, maar ook in België. U kunt de auto dus gewoon op de parkeerplaats laten staan wanneer u niet verder kunt of wilt rijden.

Heeft u veel ervaring met ruitvervanging bij auto’s of kent u iemand die de voorruit van uw Carina kan vervangen? Dan kunt u bij ons ook terecht voor voorruiten zonder vervanging. U kunt er uiteraard ook voor kiezen om uw bestelling op afspraak bij ons af te halen.

De beste Toyota Carina voorruiten tegen scherpe prijzen

Zoekt u een nieuwe voorruit voor uw Toyota Carina en wilt u tegelijkertijd genieten van optimaal bestelgemak en service en advies op maat? Dan kiest u voor ons. Wij zorgen ervoor dat uw voorruit door een professional vervangen wordt, hebben tal van betaalmogelijkheden en daarnaast kunt u ons op elk gewenst moment een bericht sturen, zodat één van onze specialisten u zo snel mogelijk persoonlijk verder kan helpen.