Voorruit vervangen Toyota Celica

Loading...
Nu ook met werkplaatsen in België
Betaal vooraf of bij de monteur
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

Goedkoop de voorruit vervangen van uw Toyota Celica

De Toyota Celica is meermalen vergeleken met de Ford Mustang en wie de twee modellen naast elkaar zet, ziet direct de gelijkenissen. De Celica is meer dan drie decennia in productie geweest en telt tal van verschillende modellen, generaties en uitvoeringen. Ook op de tweedehandsmarkt is de Toyota Celica nog altijd populair. Heeft u een model op het oog met voorruitschade of moet de voorruit vervangen worden van uw eigen Toyota Celica? Dan vindt u bij ons altijd de juiste voorruit voor uw auto tegen een bijzonder scherpe prijs.

Voordat we u vertellen hoe wij nieuwe Toyota Celica voorruiten aan kunnen bieden vanaf € 299, kijken we eerst even terug naar dit spectaculaire model uit Japan.

De Toyota Celica: een model dat 36 jaar in productie was

De Toyota Celica zag samen met de Toyota Carina het levenslicht in 1970. De Celica zou in productie blijven tot en met 2006, want in dat jaar viel na zeven generaties het doek voor de sportieve, stoere Celica. Tal van verschillende uitvoeringen zouden op dat moment de fabrieken al uitgerold zijn, met zeer diverse motoren en speciale modellen.

 
Aanvankelijk zou dit een model zijn dat de tegenhanger werd van de Toyota Carina als tweezitter, sterke gelijkenissen had met de Ford Mustang en in de markt werd geplaatst net iets boven de Toyota Corolla, vergelijkbaar met de Toyota Corona.
Toyota heeft niet stilgezeten wanneer het gaat om de Celica, want er zouden tweejaarlijkse updates komen voor de modellen op de eigen markt én faceliften voor de modellen die geëxporteerd werden.

Tussen 1977 en 1981 werd de tweede generatie van de Celica gemaakt, opnieuw een sportief model met stoere uitstraling ondanks de redelijk brede B-pilaar in het ontwerp. Vooral de hoeveelheid autoglas in het model nam toe (26 tot 35%, afhankelijk van het type). Van 1981 tot en met 1985 kwam de derde generatie bij de dealers te staan, waarbij nu zelfs grote verschillen waren tussen de Europese en Amerikaanse modellen. Net als de vierde generatie zou ook de vijfde generatie een korte levensduur kennen (1985-1989 en 1989-1993). In 1991 kreeg de Celica één van de grootste updates, waarbij zoveel aangepast werd dat sommige modellen bijna een nieuwe generatie genoemd kunnen worden.

Die nieuwe generatie kwam echter pas in 1993 en de zesde generatie zou zes jaar in productie blijven. Bij deze generatie lag de aandacht vooral bij de veiligheid en Toyota bleef verschillende uitvoeringen maken voor de uiteenlopende markten, wat het aantal verschillende modellen binnen dit type bijna eindeloos gemaakt heeft.

Van 1999 tot en met 2006 rolde de zevende en daarmee laatste generatie van de Toyota Celica uit de fabrieken, waarbij de Celica onderdeel werd van het Toyota Project Genesis (de geflopte poging om jongere Amerikanen warm te laten lopen voor het Japanse merk). De aandacht ging bij de zevende generatie vooral uit naar het verlagen van het gewicht en het reduceren van de kosten, om de auto zo goed en goedkoop mogelijk aan te kunnen bieden. En eerlijk is eerlijk, dat is Toyota best goed gelukt. Zelfs Richard Hammond, iemand die toch niet altijd even enthousiast is wanneer het om Japanse auto’s gaat, kon zich nauwelijks inhouden achter het stuur van de nieuwste generatie.

In het allerlaatste jaar van de Celica was het model alleen nog beschikbaar in Japan en Europa. Op alle andere markten was het model al niet meer bij de dealers te vinden in de laatste maanden.

Het succes van de Toyota Celica wereldwijd

Is de Toyota Celica een doorslaand succes geworden wereldwijd? Nee, maar dat was de verwachting ook niet, want dit is geen standaardauto voor een gemiddelde forens. Het was vooral een stoere auto die sterk op de Pony Car van Ford leek en die gemaakt was om een sportief en spannend model te zijn, onder andere om jongere kopers (uit buiten Amerika) aan te trekken.

 
Dat is ook terug te zien aan de verkoopcijfers. De Toyota Celica werd nog geen 10.000 keer in Nederland verkocht,
een vergelijkbaar aantal als voor illustere modellen zoals de Toyota Tercel en de Toyota Avensis Verso. Doorgaans plaatsten we hier een originele reclame voor het model van de autofabrikant zelf. Dat doen we ditmaal ook, maar we zeggen er verder niets over en laten het oordelen aan u.

Wat kost een nieuwe Toyota Celica voorruit?

Bij ons heeft u al een nieuwe Toyota Celica voorruit vanaf € 299. Dit is de prijs inclusief btw en exclusief ruitvervanging en/of bezorging. Houd er wel rekening mee dat er veel verschillende modellen en uitvoeringen zijn van het model en dat dit gevolgen heeft voor het aantal verschillende voorruiten voor de Celica.

Al onze voorruiten zijn aanzienlijk goedkoper dan de autoruiten bij uw Toyota-dealer en daar is een reden voor. Toyota-voorruiten zijn namelijk voorzien van een merklogo en dat logo maakt de ruit exclusief, wat betekent dat u er meer geld voor neer moet leggen. De kwaliteit van onze voorruiten is gelijk aan de originele voorruiten, maar de prijs is veel lager omdat u niet extra hoeft te betalen voor een merklogo. Dat betekent dat u bij ons het meeste autoglas krijgt voor uw geld.

Moet mijn Toyota Celica voorruit vervangen worden?

De voorruit van uw Toyota Celica moet alleen vervangen worden wanneer er sprake is van voorruitschade in het zichtveld van de bestuurder en het hier gaat om minstens een ster met een diameter van 2 centimeter of een vertakte scheur. In deze gevallen komt uw auto namelijk niet meer door de apk. In alle andere gevallen kunt u ervoor kiezen om door te rijden met de ruitschade. Het is wel verstandig om de schade in de gaten te houden. Wanneer de temperatuurverschillen aan weerszijden van de ruit oplopen, kan de ruit namelijk verder scheuren.

Kan ik de voorruit van de Toyota Celica zelf vervangen?

We raden u sterk af om zelf aan de slag te gaan met voorruitvervanging wanneer u niet zeker weet of u de voorruit zelf kunt vervangen. Wanneer de voorruit niet op de juiste manier gedemonteerd  en gemonteerd wordt, kan dit zorgen voor (omvangrijke) schade aan uw Celica en kunnen er problemen ontstaan wanneer u met de Celica de straat op gaat.

Om het u makkelijker te maken, werken wij samen met gecertificeerde montagepartners die uw autoruit op locatie kunnen vervangen (zowel voorruiten als zijruiten en achteruiten). Dat kan gewoon bij u op de oprit, de parkeerplaats van uw werk of bij een plaatselijk winkelcentrum.

Bent u autoglas-expert of kent u iemand die de voorruit van uw Toyota Celica kan vervangen? Dan kunt u bij ons ook terecht voor autoglas exclusief montage. U kunt er zelfs voor kiezen om de nieuwe Toyota Celica voorruit op te halen bij ons (uitsluitend op afspraak mogelijk).

Regelt u vandaag nog een nieuwe Toyota Celica voorruit?

Is de voorruit van uw Toyota Celica aan vervanging toe en wilt u zeker weten dat u kiest voor een kwalitatieve voorruit zonder dat u hier direct veel voor moet betalen? Dan kiest u voor onze after market voorruiten. Uiteraard kunt u tegelijkertijd rekenen op optimaal bestelgemak én staan onze specialisten klaar om u te helpen met advies op maat en antwoord op al uw vragen over autoglas.