Ga direct naar:
Er zijn weinig modellen die kunnen tippen aan het succes van de Toyota Corolla. Dit model is meerdere keren het meest verkochte automodel geweest op nationaal en wereldwijd niveau en er zijn nog altijd bijzonder veel modellen die geregistreerd staan. Heeft u een Toyota Corolla waarvan de voorruit vervangen moet worden? Dan bent u op de juiste pagina beland, want wij hebben goedkope nieuwe Toyota Corolla voorruiten tegen een scherpe prijs.
Voordat we kijken naar de scherpe prijzen van ons autoglas, geven we eerst de Toyota Corolla de ruimte die het verdient. Hoe heeft dit relatief simpele model de wereld weten te veroveren?
Het duurde niet lang voordat het succes van de Toyota Corolla duidelijk werd. Het model kwam in 1966 voor het eerst op de markt en slechts 8 jaar later was dit het meest verkochte automodel wereldwijd. In 2021 bleek nog eens hoe groot het succes van dit model eigenlijk was, want toen werd nummer 50 miljoen verkocht, een verkoopcijfer waar tal van andere grote automerken alleen maar van kunnen dromen.
Een van de redenen achter het succes is de truc die Toyota met meerdere modellen gekopieerd heeft. De Corolla is namelijk op tal van plekken gemaakt en in elkaar gezet, zoals in Canada, China, India, Maleisië, Nieuw-Zeeland, Turkije, Taiwan, het Verenigd Koninkrijk en tal van andere plekken. Dit heeft ervoor gezorgd dat Toyota altijd voor kon blijven lopen op de interesse en nooit lege plekken had bij de dealer. Ook zorgde het ervoor dat de modellen goedkoper en sneller aangeboden konden worden. Importheffing was er niet immers en de modellen hoefden niet de schepen op om naar verre landen gebracht te worden.
De introductie in 1966 was niet eens zo spectaculair overigens. Integendeel, het was een nieuw model vanuit Japan met een 1100 cc motor en de Toyota Corolla Sprinter zou direct naast het model geplaatst worden, maar veel stof deed dit model nog niet opwaaien. In 1970 kwam de tweede generatie met rondere vormen en er kwamen aanzienlijk meer motoren in het aanbod, om vervolgens in 1974 bij de derde generatie aan te komen.
Deze Corolla-modellen waren ronder, groter (betere aansluiting bij de internationale markt) en vooral zwaarder, met aanzienlijk meer uitvoeringen wat zorgde voor een doorslaand succes wereldwijd.
In 1979 introduceerde Toyota de vierde generatie van het model en ging terug naar de hardere, hoekige vormen, die meegenomen werd naar de vijfde generatie in 1983. Gek veel veranderde er overigens niet. Er kwamen nieuwe uitvoeringen, meer motoren in het aanbod, maar verder bleef het vooral een model met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding (met de nadruk op de prijs). Pas vanaf de vijfde generatie zou de Corolla voornamelijk voorwielaandrijving krijgen.
In 1987 bracht Toyota met de zesde generatie meer aandacht voor aerodynamica en de afwerking van de modellen van deze generatie is aanzienlijk stijlvoller dan van de voorgangers. Deze lijn werd doorgetrokken naar de achtste generatie in 1995 en de negende generatie in 2000.
De zevende generatie was het einde van de carburator in de Toyota Corolla en de modellen zouden ronder, zwaarder en ook groter worden. De coupé-uitvoering (de Corolla Levin) was nog maar op een aantal markten beschikbaar.
De achtste generatie kwam overal in 1995 op de markt, behalve in de Verenigde Staten. Daar kwam het model pas in 1997 (modeljaar 1998) op de markt en kreeg een compleet unieke voor- en achterkant. Dit lag perfect in lijn met de ideeën van Toyota, dat besloten had om verschillende uitvoeringen van dezelfde modellen op verschillende markten te zetten, om zo beter in te kunnen spelen op de vraag.
Vanaf 1998 kregen een aantal modellen van de Corolla voor het eerst de 1ZZ-FE-motor, een blok dat aanzienlijk lichter is dan de gebruikelijke motor buiten Japan. Bij deze motor is het blok namelijk van aluminium, net als de cilinderkoppen.
De negende generatie moest de Toyota Corolla moderniseren, met meer aandacht voor het design en tal van technologische toevoegingen. Dit model werd in 2000 in Japan geïntroduceerd en dit model zou ook naar de Europese markt komen. De Verenigde Staten liepen ook bij dit model twee jaar achter: de negende generatie kwam hier pas in 2002 op de markt. De versie die naar Amerika kwam, leek sterk op de Corolla Altis uitvoering die in zuidoost Azië aangeboden werd.
De negende generatie zou in 2007 vervangen worden, behalve in China. Daar bleef dit model (met als naam Toyota Corolla EX) in productie tot begin 2017.
In 2006 kwam de E140 Corolla in Japan op de markt, samen met de grotere Corolla Axio en de station-uitvoering Corolla Fielder. Toyota besloot om het model nog verder te diversifiëren en hield in zuidoost Azië, India en Taiwan de Corolla Altis-lijn aan. Om het nog verwarrender te maken, koos Toyota ervoor om in Oceanië de Toyota Auris te verkopen als een Toyota Corolla hatchback, naast de sedan-uitvoering van de internationale E140 Corolla.
In 2012 kwam de elfde generatie naar Japan, maar dat zou niet het internationale model worden. Die kwam pas in 2013 en werd de Toyota Corolla E170/E180. Het grote verschil met de Japanse modellen is dat de internationale modellen (zoals gebruikelijk) groter en zwaarder zijn.
De twaalfde generatie van de Corolla werd in drie uitvoeringen op de markt gezet in 2018, als de hatchback, de estate en de sedan. Alle drie de uitvoeringen werden op verschillende momenten aan het publiek getoond, waarbij de hatchback zelfs een pre-productie model van de Auris zou zijn.
De Toyota Corolla Touring Sports (de estate-uitvoering) is daarnaast ook als Suzuki Swace in Europa op de markt gekomen.
De lijst met verschillende uitvoeringen van de Toyota Corolla is eindeloos en dat heeft mede te maken met iets dat we al eerder kort noemden. De Corolla is in veel verschillende landen gemaakt en in elkaar gezet. Dit heeft gezorgd voor een hoge mate van flexibiliteit, waarbij verschillende afdelingen aanpassingen hebben kunnen doen om de modellen beter aan te sluiten bij de markt. Een van de modellen die we hier echter wel moeten vermelden, is de Toyota Corolla Verso, een MPV die redelijk succes heeft weten te boeken. De tweede generatie van de Verso is overigens op een eigen platform gebouwd en niet meer die van de Corolla zelf.
De Toyota Corolla Verso is bijzonder populair geworden in Nederland en is op het moment van schrijven meer dan 30.000 keer verkocht. Uiteraard vindt u bij ons ook Toyota Corolla Verso voorruiten, net als autoglas voor de Toyota Corolla Cross.
Er zijn twee modellen die een aparte vermelding waard zijn. Dat zijn de krachtige Toyota GR Corolla en de hybride die ervoor moest zorgen dat de Corolla ook aan moest sluiten bij de huidige eisen. De Toyota GR Corolla is een monster met 300 pk, een G16E 1,6 liter turbomotor met 3 cilinders en vierwielaandrijving. Maar in plaats van woorden en specificaties is een filmpje van 30 seconden genoeg om te laten zien wat voor een beest dit eigenlijk is.
De Toyota Corolla Hybrid lijkt daar haaks op te staan. Een auto ontwikkeld om zuinig en milieuvriendelijk te zijn. Gelukkig had Toyota daar al een antwoord op. Het Japanse merk bewees met de Toyota Corolla Touring Sport Hybrid dat het echt niet saai hoeft te zijn én dat een hybride meer dan genoeg ruimte kan hebben voor een compleet gezin. Inmiddels zijn er verschillende hybride-varianten van de Corolla beschikbaar.
Met een model dat al meer dan 50 jaar in productie is, zijn veel leuke dingen te vinden. Reclames van Toyota bijvoorbeeld uit 1986, waarin de Corolla wel heel spectaculair lijkt te worden:
Of wat te denken van de veel nieuwere promotie waar de wereld van genoten heeft. Een wat brutale, grappige reclame waarin vooral de Toyota GR Corolla schittert, maar waarin ook de eerste modellen van dit type mee mogen doen.
Een klein opspattend steentje kan genoeg zijn om de voorruit van uw Toyota Corolla te beschadigen. Hoewel ruitschade bijzonder vervelend is, hoeft in lang niet alle gevallen de voorruit vervangen te worden. Integendeel, want in de meeste gevallen kunt u gewoon door blijven rijden met een beschadigde voorruit. Er zijn twee gevallen waarbij wel een nieuwe voorruit nodig is. Het gaat hierbij om een ster met een diameter van minstens 2 centimeter of een vertakte scheur, maar alleen wanneer de schade in het zichtveld van de bestuurder zit.
Besluit u door te rijden met een beschadigde Toyota Corolla voorruit? Houd de omvang van de schade dan wel in de gaten. Wanneer het verschil in temperatuur tussen beide zijden van de voorruit oploopt, kan de ruit namelijk verder scheuren. Dit risico wordt groter wanneer u bijvoorbeeld op een koude winterdag de verwarming vol op de voorruit zet om de ruit te ontdooien.
U heeft al een nieuwe voorruit voor uw Toyota Corolla vanaf € 299. Dit is de prijs inclusief btw en zonder kosten voor ruitvervanging en/of bezorging. Wanneer u uw voorkeuren aangeeft op de bestelpagina, past de website de prijs direct aan zodat u precies weet wat de totaalprijs wordt.
De prijzen voor ons autoglas zijn aanzienlijk lager dan de prijs die uw dealer hanteert. Ironisch genoeg zijn de autoruiten echter identiek qua kwaliteit en worden zij in nagenoeg alle gevallen in dezelfde fabrieken gemaakt. Het ‘grote’ verschil zit in een klein merklogo dat de Toyota voorruiten een exclusief karakter geeft, waardoor de prijs veel hoger uitvalt. Onze vervangende autoruiten hebben geen merklogo, wat betekent dat u nooit te veel hoeft te betalen. Wist u dat het verschil in prijs tussen een originele en after market voorruit zo groot is dat ons autoglas vaak nog altijd goedkoper is dan tweedehands voorruiten voor uw Toyota Corolla? Daarmee wordt het wel heel makkelijk om een keuze te maken.
Zelf een zijruit vervangen is vaak nog wel mogelijk wanneer u technisch aangelegd bent en de tijd kunt maken om dit zorgvuldig te doen. Dit gaat niet op voor het vervangen van een voorruit. Deze klus is veel omvangrijker met grotere risico’s voor de veiligheid en beschadiging van de auto of het autoglas. Daarom raden we u ten zeerste af om zelf aan de slag te gaan met de voorruit, tenzij u weet wat u doet. Geen zorgen, want we werken samen met gecertificeerde montagepartners die de voorruit van uw Toyota Corolla tegen een scherp tarief kunnen vervangen. Dit gebeurt altijd op locatie, u hoeft dus niet zelf naar een garage te rijden. Dit geldt voor alle klanten in Nederland en België.
Heeft u een garage, bent u autoglasspecialist of kent u iemand die de voorruit voor u kan vervangen? Dan kunt u bij ons ook terecht voor autoglas exclusief montage. Het is eveneens mogelijk om uw bestelling bij ons af te halen. Dat kan alleen op afspraak, omdat we uw bestelling dan alvast klaar kunnen leggen voordat u arriveert.
Is de voorruit van uw Toyota Corolla aan vervanging toe en wilt u zeker weten dat u kiest voor een kwalitatieve, nieuwe voorruit, maar wilt u tegelijkertijd niet te veel betalen? Dan bent u bij ons aan het juiste adres. Kunt u niet vinden wat u zoekt of heeft u vragen over één van de voorruiten voor de Toyota Corolla? Neemt u dan vooral contact met ons op, want op die manier kan één van onze specialisten u zo snel mogelijk assisteren.