Ga direct naar:
In het verleden is er heel wat gezegd en geschreven over de Volkswagen Corrado. Dit was niet in het minst het geval omdat de originele opzet van het merk voor dit type van auto niet helemaal is geslaagd. Toch kozen veel mensen er voor om over te gaan tot het kopen van deze telg uit de Volkswagen familie. Heeft u er ook voor gekozen om een Volkswagen Corrado te kopen, maar bent u geconfronteerd met bijvoorbeeld schade aan de voorruit van uw auto? Bent u daarvoor op zoek naar een efficiënte en bovendien ook betaalbare oplossing zonder dat er moet worden ingeleverd op het vlak van kwaliteit? In al deze gevallen is het absoluut de moeite waard om kennis te maken met de oplossing die wij u kunnen aanbieden.
Toen de Volkswagen Corrado de tekentafel had verlaten was het duidelijk dat deze auto dienst moest doen als voortzetting van de Scirocco lijn. Deze bestond op dat ogenblik uit de types Scirocco I & II. De Volkswagen Corrado zou dan worden gelanceerd als deel drie. Dat pakte echter even helemaal anders uit. Het karakter van de Scirocco III als imagomaker kon immers uitsluitend worden verkregen wanneer de productieprijs zo beperkt mogelijk kon worden gehouden. Het doel van Volkswagen was dan ook om deze kosten lager te houden in vergelijking met diens voorganger, de Scirocco II. Daar bleek men echter niet in te slagen. Daarnaast was er nog een reden om de Volkswagen Corrado niet uit te brengen onder de Scirocco lijn. In vergelijking met de twee voorgangers beschikt ze namelijk over een compleet andere motor.
Omdat de originele opzet voor de Volkswagen Corrado duidelijk naar de prullenbak kon worden verwezen werd er dan maar voor gekozen om ze in de markt te zetten als een 'high class sportcoupé'. Dit bleek een goede keuze, maar zorgde er tegelijkertijd wel voor dat de populariteit van dit type van Volkswagen vrij beperkt bleef. Daarnaast was deze auto uitsluitend op bestelling leverbaar. Dit betekende dat van elke Volkswagen Corrado die de fabriek verliet de koper reeds bekend was. Ondanks het feit dat de Volkswagen Corrado zichzelf dus moest profileren als high class sportcoupé spreekt het voor zich dat ook deze te maken kan krijgen met ruitschade. De voorruit van de Volkswagen Corrado bestond als enige uit gelaagd glas. De zij- en achterruiten waren gemaakt van gehard glas.
Voordat we verder in gaan op de kosten die zijn verbonden aan het vervangen van uw Volkswagen Corrado voorruit moet het gezegd dat dit in tegenstelling tot wat veel mensen denken niet altijd een verplichting is. Een kapotte voorruit vervangen moet dan ook enkel en alleen gebeuren op het ogenblik dat er sprake is van schade die het zicht van de bestuurder op de weg negatief kan beïnvloeden. Denk hierbij maar eens aan een flinke barst aan de zijde van de bestuurder. Deze barst lijkt op het eerste zicht misschien niet zo problematisch te zijn, toch kan ze behoorlijk gevaarlijk zijn. Een enkele reflectie van de zon of de verlichting van de tegenliggers is in deze situatie dan ook reeds voldoende om het zicht van de bestuurder aan de weg te onttrekken. Is de enkele barst in uw voorruit niet in het gezichtsveld van de bestuurder gelegen? In dat geval hoeft u zich geen zorgen te maken over een mogelijke afkeuring voor de apk. Dit betekent echter niet dat het oplossen van de schade altijd een absolute aanrader is.
Wat kost een autoruit? Het is ongetwijfeld één van de eerste vragen die u zichzelf zult stellen op het ogenblik dat u bent geconfronteerd met schade aan uw Volkswagen Corrado voorruit. Op dit vlak hebben we meteen goed nieuws voor u. De kosten voor het vervangen van een Volkswagen Corrado voorruit kunnen immers behoorlijk worden gedrukt. Veel mensen weten het namelijk niet, maar op het vlak van een nieuwe voorruit kunt u voor uw auto een keuze maken uit verschillende mogelijkheden, namelijk:
Een voorruit vervangen van een Volkswagen Corrado door middel van een nieuwe of zelfs een tweedehandse originele voorruit is altijd onnodig duur. Dit heeft alles te maken met het feit dat een originele autoruit in eerste instantie uitsluitend mag worden verkocht door een erkende merkdealer. Vanwege van de oorspronkelijk hoge aankoopprijs blijft ook de prijs van deze autoruiten op de tweedehandse markt nog steeds vrij hoog. Een after market autoruit bestellen kan de kosten flink drukken. Daar staat bovendien ook absoluut geen kwaliteitsverlies tegenover, in tegendeel.
Een nieuwe voorruit voor een Volkswagen Corrado kost slechts € 269 en de bijhorende voorruitlijst kost € 90. Voor € 459 all in wordt de voorruit vervangen bij u op locatie.
€ 269,00 | |
€ 90,00 |
Op het ogenblik dat de Volkswagen Corrado voorruit kosten kunnen worden beperkt denken veel mensen meteen dat daar kwaliteitsverlies tegenover moet staan. Dat is gelukkig niet het geval. Een beschadigde voorruit vervangen van de Volkswagen Corrado door gebruik te maken van een after market exemplaar zorgt er namelijk voor dat u nog steeds kunt rekenen op de best mogelijke kwaliteit. Dit blijkt onder meer uit het feit dat zowel originele als after market autoruiten worden gemaakt in dezelfde fabriek en deel uitmaken van dezelfde productielijn. Daarnaast kunnen we gerust stellen dat al onze after market autoruiten steeds worden geproduceerd volgens de strengste Europese kwaliteits- en veiligheidsnormen. Hiermee is de best mogelijke prijs-kwaliteitverhouding altijd gegarandeerd.
De mogelijkheid hebben om de Volkswagen Corrado voorruit prijs te drukken zonder kwaliteitsverlies is mooi meegenomen, maar wie gaat de voorruit vervangen als u hier zelf de expertise niet voor in huis heeft? De voorruit vervangen van uw Volkswagen Corrado uitbesteden kan gebeuren aan één van de verschillende FOCWA-gecertificeerde montagepartners waar wij mee samenwerken. De voorruit van uw Volkswagen Corrado wordt hierdoor niet alleen op zeer professionele wijze vervangen, daarnaast kan dit ook nog eens op locatie gebeuren. Dit laatste is ideaal voor mensen die bijvoorbeeld te maken hebben gekregen met een verbrijzelde voorruit. Voor hen is rijden met hun auto in deze situatie immers nagenoeg onmogelijk.