Voorruit vervangen Volvo 480ES

Nu ook met werkplaatsen in België
Betaal vooraf of bij de monteur
Verzekerd van vakmanschap met 4 jaar garantie

Ga direct naar:

 

Goedkoop de voorruit vervangen van uw Volvo 480 ES

De Volvo 480 ES is van de eerste tekening tot het laatste geproduceerde model een fascinerend verhaal binnen de lange geschiedenis van Volvo. Het revolutionaire model werd nooit een verkoopsucces, maar was tegelijkertijd het model waarmee Volvo de weg naar de toekomst vrij wist te maken en waaraan de Zweedse autobouwer veel te danken zou hebben in de opvolgende decennia.

Heeft u een Volvo 480 ES en moet de voorruit vervangen worden? Dan vindt u bij ons altijd goedkopere, kwalitatieve autoruiten voor dit iconische model. Voordat we naar het autoglas kijken, werpen we eerst een blik op de 480 die de tongen in de autowereld los zou maken.

De Volvo 480 ES/Turbo, het model waarbij Volvo de traditie verliet

We zouden kunnen schrijven dat de Volvo 480 een model van Volvo is dat van 1986 tot 1995 gemaakt is in Born en dat het een complete flop geworden is met nog geen 100.000 (76.375) modellen die de fabriek uitrolden. Maar de Volvo 480 verdient meer dan een beknopte samenvatting waarin het als verliezer neergezet wordt. De Volvo 480 is namelijk een pionier geweest. Het was de eerste auto met voorwielaandrijving van Volvo en het enige model van dit merk dat voorlampen heeft die uit de motorkap omhoogkomen wanneer zij gebruikt worden. Het was tevens een model waarmee Volvo de traditie verliet en een compleet uniek model ontwierp, met een opmerkelijk design dat lang niet bij iedereen in de smaak viel.

Volvo had 6 jaar nodig om van introductie van het model tot de eigenlijke productie te komen, wat mede te maken had met problemen in Born, een tekort aan onderdelen en een veel te groot Galaxy Project, waar ook de Volvo 440 en Volvo 460 onderdeel van uitmaakten. De Volvo 480 was tegelijkertijd het startschot van het project en dat vertaalde zich in tal van opstartproblemen en kinderziektes in het model. Dat de Volvo 480 vervolgens ook nog niet naar Amerika kwam bij lancering (de dollar stond te laag), heeft het model ook niet echt geholpen.

De doelgroep voor de Volvo 480 ES was behoorlijk gedetailleerd omschreven door de ontwerpers. ‘Automobilisten tussen de 25 en 40 jaar met een hogere opleiding en een carrière’, oftewel yuppen. Dit idee heeft ervoor gezorgd dat Volvo een uniek ontwerp op de tekentafel kreeg met tal van features zoals verlichte deursloten aan de voorzijde van de auto, een automatische achterruitenwisser en een compleet volledig elektronisch Info Centre van Volvo.

Een model dat de tekentafel van Volvo zou veranderen

Het ontwerp van Jan Wilsgaard en Peter Horbury werd in Born afgemaakt door John de Vries, wiens naam onlosmakelijk verbonden zou blijven aan de 480 van Volvo. De 480 ES was vooral een model waarin Volvo een nieuwe weg insloeg. Veel meer aandacht voor comfort (bijvoorbeeld met een instrumentpaneel en dashboard dat naar de bestuurder gericht is) en technische hoogstandjes die in voorgaande modellen ontbraken. Daarnaast werkte Volvo samen met Renault om de beste motoren te leveren (en ook omdat de eigen motoren te zwaar waren voor de nieuwe 480).

Al die innovatie kunnen we het best laten zien in een promotiefilm van Volvo, waarin de automaker duidelijk afrekent met het langzame, brave imago. De audio bij onderstaande video is Duits.

Geen verkoopsucces, maar was dat ooit het idee achter de Volvo 480?

De Volvo 480 ES was niet zomaar een auto voor de nichemarkt. Het was hét model dat het enorme Galaxy Project in gang zou zetten, waarmee Volvo zijn eigen houdbaarheidsdatum wilde verlengen en dit met succes deed. De Volvo 480 markeerde de overgang naar voorwielaandrijving, een nieuwe manier van ontwerpen én tal van nieuwe motoren waarmee Volvo modellen zou maken die na de Volvo 480 ES (en de broertjes 440 en 460) wél doorslaande successen zouden worden op de internationale automarkt. Toen Volvo de productie afsloot en verving door de Volvo S40, kon het daarmee terugkijken op een geslaagd traject voor de Volvo 480.

Wanneer moet de voorruit vervangen worden van uw Volvo 480 ES?

Ruitschade is altijd vervelend, zeker wanneer de voorruit van een iconisch automodel als de Volvo 480 ES beschadigd is. In de meeste gevallen kunt u gewoon doorrijden met schade aan de voorruit. Alleen wanneer het gaat om een vertakte scheur of een ster met een diameter van minstens 20 millimeter én deze ruitschade in het zichtveld van de bestuurder zit, moet de voorruit van de Volvo 480 ES vervangen worden. Ruitreparatie is in deze gevallen niet meer mogelijk en de auto komt met deze autoglasschade niet meer door de apk.

Wat kost een nieuwe voorruit voor de Volvo 480 ES?

U heeft al een nieuwe voorruit voor de Volvo 480 ES voor € 339 en deze is geschikt voor alle modeljaren van dit type. De prijs is inclusief btw, maar exclusief montage en bezorging. Geeft u echter in het overzicht aan wat uw voorkeur heeft, dan kunt u de totaalprijs voor de nieuwe autoruit altijd direct in beeld zien staan.

Onze nieuwe voorruiten zijn aanzienlijk goedkoper dan het merkglas bij uw dealer en vaak zelfs goedkoper dan originele tweedehands autoruiten voor de Volvo 480. Originele Volvo-voorruiten zijn namelijk voorzien van een merklogo dat het autoglas exclusief en daardoor duurder maakt. Onze after market autoruiten hebben exact dezelfde kwaliteit en dat betekent dat u bij ons altijd de beste prijs-kwaliteitverhouding voor uw autoglas vindt.

Kunt u zelf de voorruit vervangen van uw Volvo 480 ES?

Zelf uw autoruit vervangen is niet heel lastig wanneer het gaat om de zijruit, maar bij voorruiten is het verhaal anders. Hier is het belangrijk dat er nauwkeurig en voorzichtig gewerkt wordt, om beschadiging van uzelf en uw auto te voorkomen en de veiligheid op de weg te kunnen garanderen. Heeft u weinig of geen ervaring met ruitvervanging, dan kunt u de voorruit van uw Volvo 480 ES gewoon op locatie laten vervangen door onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners.

Heeft u wel ervaring met ruitvervanging of kent u iemand die de voorruit voor u wil vervangen? Dan kunt u het autoglas ook gewoon exclusief montage bij ons bestellen.

Vandaag nog een nieuwe Volvo 480 ES voorruit regelen

Wilt u weer veilig met uw Volvo 480 ES de weg op en wilt u niet te veel betalen voor een nieuwe voorruit? Dan kiest u voor after market autoglas voor uw Volvo. Niet alleen vindt u bij ons de beste voorruiten tegen de laagste prijzen, u kunt ook altijd rekenen op uitstekende service. Kunt u niet vinden wat u zoekt of heeft u vragen over onze producten of werkwijze? Neem dan contact met ons op, zodat we u direct persoonlijk verder kunnen helpen.