Ga direct naar:
De Volvo C30 is de hatchback van het Zweedse Volvo die geproduceerd werd van 2006 tot 2013 en daarna uit productie gehaald werd om ruimte te maken voor de tweede generatie van de Volvo V40. De C30 mocht schitteren in Twilight Saga, maar werd geen doorslaand succes voor de autofabrikant, wat mede te wijten is aan een bijzondere marketingstrategie toen de elektrische variant van de C30 op de markt gezet werd. Desalniettemin rijden er duizenden exemplaren van dit model in Nederland rond. Heeft u een Volvo C30 en moet de voorruit vervangen worden? Dan vindt u bij ons nieuwe voorruiten met de beste prijs-kwaliteitverhouding én de beste service rond ruitvervanging.
De meeste automodellen kennen tegenwoordig meerdere generaties, updates en facelifts. De Volvo C30 is hierop een uitzondering, want er is slechts één generatie op de markt gebracht. In 2006 kwam de driedeurs hatchback met voorwielaandrijving in het premiumsegment op de markt. Wat direct opviel, was dat de achterkant van het nieuwe model veel gemeen had met de P1800 ES en de Volvo 480.
Dit platform zou in 2011 vervangen worden door het C-platform, dat doorgaans C-Car genoemd wordt. Volvo zou dit platform ook gebruiken voor de opvolger van de Volvo C30, namelijk de Volvo V40 II (en de V40 Cross Country).
In 2010 besloot Volvo om de C30 niet te voorzien van een nieuwe generatie, maar om aanpassingen te doen. Omvangrijk waren deze overigens niet. De voorzijde werd opnieuw ontworpen, de achterkant werd dynamischer en kreeg meer golvende lijnen en er kwamen twee nieuwe wielopties bij, waaronder compleet witte wielen. De meest opvallende aanpassing was de uitbreiding van het kleurenarsenaal: de C30 Contrast Colour Collection bood na 2010 keuze uit vijf kleuren voor de C30.
Volvo staat bekend om eigenzinnige keuzes, maar de keuzes rond de Volvo C30 DRIVe Electric draaiden het model eigenhandig de nek om. Volvo besloot om slechts een klein aantal exemplaren te maken met een 82 kW motor plus een 24 kWh accupakket (Li-Ion). Het idee was om maximaal 250 exemplaren te maken, die vooral geleaset konden worden door overheden en grote bedrijven, tegen een bedrag van zo’n slordige € 1500 per maand. Na kritiek op de hoge prijzen antwoordde Volvo dat de prijs in lijn was met de zeldzaamheid van het model. 126 exemplaren werden geleaset in Zweden, 6 in Frankrijk en daarmee was de kous af. De Volvo C30 DRIVe Electric flopte jammerlijk.
Hoewel de Volvo C30 met meer dan 12000 verkopen op Nederlandse bodem lijstaanvoerder is van de C-lijn, komt de C30 niet eens in de buurt van de topmodellen van Volvo. Ter vergelijking: de Volvo 340 scoort met meer dan 120.000 verkopen tienmaal beter en zelfs de Volvo V60 laat viervoudige verkoopcijfers zien. Tegelijkertijd is dit een model geweest dat slechts 7 jaar in productie geweest is, maar één generatie kende en een elektrische variant kreeg die zeer bijzonder in de markt geplaatst was. Daar komt bij dat de C30-modellen nog steeds veel aandacht krijgen op de tweedehandsmarkt.
Wellicht dat het relatief matige succes van de C30 ook te wijten is aan de marketing. Hieronder ziet u de advertentie die de Europese en Amerikaanse consument ervan moest overtuigen dat dit dé auto voor hem of haar zou zijn.
Autoruitschade is bijzonder vervelend, vooral omdat dit constant zichtbaar is. Toch hoeft de voorruit van uw Volvo C30 lang niet bij elke voorruitschade vervangen te worden. Er zijn slechts een aantal gevallen waarbij de voorruit direct vervangen moet worden. Hierbij gaat het om ruitschade in het zichtveld van de bestuurder, waarbij sprake is van een ster met een diameter van minstens 20 millimeter of een vertakte scheur. In deze gevallen betekent de ruitschade bij de apk afkeur.
U heeft al een nieuwe Volvo C30 voorruit voor € 329. Dit is de prijs inclusief btw, maar exclusief montagekosten en levering. Laat u een nieuwe voorruit voor uw Volvo C30 leveren en monteren door onze FOCWA-montagepartners binnen 14 dagen, dan komt de totale prijs op € 429 uit. Dat is aanzienlijk minder dan de prijs die uw Volvodealer u rekent.
De Volvodealer monteert uitsluitend merkglas, dat voorzien is van een merklogo. Dit merklogo maakt de voorruiten exclusief, maar doet verder nets voor het autoglas. De voorruiten die u bij ons vindt, zijn after market autoruiten. In de meeste gevallen worden zij in dezelfde fabrieken gemaakt als de merkruiten, maar omdat onze voorruiten géén merklogo hebben, zijn zij aanzienlijk goedkoper terwijl de kwaliteit identiek is. Wilt u voordelig autoglas, dan komt u dus bij after market autoruiten uit.
Tenzij u een automonteur bent en ervaring heeft met het vervangen van autoruiten, raden we u ten zeerste af zelf aan de slag te gaan met voorruitvervanging. Tijdens het demonteren en monteren van de voorruit kunt u de Volvo C30 beschadigen en bij onjuiste montage heeft u binnen de kortste keren weer een nieuwe voorruit nodig, waarmee de kosten voor het vervangen van de voorruit alleen maar oplopen.
Tijdens de bestelling kunt u aangeven dat u de voorruit wilt laten vervangen door onze montagepartners, die altijd autoruitvervanging op locatie kunnen verzorgen voor u. U kunt in de tussentijd dus gewoon verder met werken of doen wat u op dat moment moet doen, zolang onze partners maar bij uw auto kunnen komen om hun werk te doen.
Heeft u een garage of bent u autoglasspecialist? Dan kunt u de autoruiten ook exclusief montage bij ons bestellen. U kunt er zelfs voor kiezen om deze bij ons op te halen, zodat u geen leveringskosten af hoeft te rekenen bij uw bestelling.
Moet de voorruit van uw Volvo C30 vervangen worden en wilt u zeker weten dat u kiest voor de beste kwaliteit, zonder direct te veel te betalen voor uw autoglas? Dan bent u bij ons aan het juiste adres. U kiest daarnaast zelf hoe snel de voorruit vervangen moet worden. Alles tussen 1 en 14 dagen is mogelijk.
Heeft u vragen over onze Volvo C30 voorruiten of kunt u de juiste voorruit niet vinden voor uw auto? Neemt u dan vooral contact met ons op, zodat onze experts u direct persoonlijk verder kunnen helpen.