Ga direct naar:
Soms zijn automodellen zó populair dat menig autoliefhebber al reikhalzend uitkijkt naar de opvolger van het model. Dat was het geval bij de Volvo 440 die in 1995 een opvolger kreeg in de vorm van de Volvo S40 en de Volvo V40. De hooggespannen verwachtingen werden door de Zweden beantwoord met een spektakelstukje. Een prijsvechter waarbij ook aan comfort, luxe en praktische features gedacht was, met twee unieke en zeer uiteenlopende uitvoeringen.
Heeft u een Volvo S40 of een Volvo V40 met voorruitschade en moet de voorruit vervangen worden? Dan vindt u bij ons altijd het autoglas met de beste prijs-kwaliteitverhouding. Voordat we hier verder op in gaan, kijken we eerst naar het model dat een succesnummer voor Volvo werd.
Toen de Zweden naar de tekentafel gingen om een nieuw model te ontwerpen, had Volvo al een aanzienlijk marktaandeel. Op het gebied van prijsvechters schoot de automaker echter nog tekort en daar zou het bedrijf verandering in brengen met de ontwikkeling van de Volvo S40 en de Volvo V40. Dit model zou de zware taak krijgen om de verkoopcijfers te evenaren van de legendarische voorganger, de Volvo 440 die ook in Nederland een doorslaand succes werd. Tegelijkertijd was de concurrentie groot. De V40 moest in het lagere segment opboksen tegen grote namen als de Audi A3, de Mercedes A-Klasse en zelfs de BMW 1-Series, waar de Volvo S40 lijnrecht tegenover de Volkswagen Jetta kwam te staan.
De S40 zou de saloon-versie van het model worden, waar de V40 de station-variant was. Als platform werd hetzelfde platform gekozen als waar de Mitsubishi Carisma op gebouwd was. De modellen werden overigens gebouwd in het Nederlandse Borne (Nedcar) en zouden hierbij de hekkensluiters zijn. Volvo haalde na deze lijn de productie uit Nederland weg.
Wat vooral opvallend was aan de S40 en V40, was dat zij direct al naar Groot-Brittannië, Australië en Zuid-Amerika verscheept werden, wat mede gezorgd heeft voor een totaal verkoopaantal dat boven de 1 miljoen ligt.
Alleen de Volvo S40 kent een tweede generatie, die het daglicht zag in 2004. Er werd veel veranderd. Zo werd er direct gekozen voor een nieuw platform (het P1-platform van Volvo) en de productie werd verplaatst naar Gent. De V40 werd vervangen door de Volvo V50 en deze werd ook in Gent gebouwd.
De tweede generatie van de S40 was echter bijzonder op veel vlakken. Niet alleen werd het genomineerd voor uiteenlopende prijzen, het was ook de laatste generatie met de typerende 5-cilinder modulaire motoren van Volvo, had tal van overeenkomsten met de Mazda 3 en de Ford Focus én de campagne voor de nieuwe S40 was bijzonder. Er werd gekozen voor een documentaire-stijl campagne met de titel ‘The Mystery of Dalarö’. Het kleine dorpje Dalarö heeft net 1000 inwoners en een groot mysterie valt over het dorpje wanneer ineens 32 inwoners op dezelfde dag de nieuwe Volvo S40 gekocht blijken te hebben. De reclamespot was zo geloofwaardig dat menig kijker dacht dat het waargebeurd was en dat de Volvo-dealer in het kleine dorpje dus inderdaad 32 nieuwe S40-modellen klaar had staan.
Deze hele campagne is trouwens niet door Volvo bedacht of opgezet. Het grote succes van de reclame is te danken aan MVBMS Fuel, een Nederlands bedrijf in Amsterdam. En dat is maar goed ook, want hieronder kunt u zien waar Volvo zelf mee aan kwam zetten bij het uitbrengen van de eerste generatie van de Volvo S40/V40.
De verkoopcijfers van de Volvo S40 en Volvo V40 zijn zo goed dat zij afzonderlijk van elkaar op de vierde (S40) en vijfde (V40) plek staan op de lijst met meest verkochte Volvo-modellen in Nederland. Tellen we de aantallen bij elkaar op, dan verslaat de lijn met meer dan 135.000 modellen álle modellen van Volvo en laat het zelfs de Volvo 340 achter zich.
Wereldwijd werden de modellen overigens ook een grote hit. Er werden meer dan 1 miljoen exemplaren geproduceerd en verkocht. Daarnaast was de Volvo S40 de eerste Volvo die aangeboden werd op de Chinese markt, in samenwerking met Changan Ford (met 2.0, 2.4 en 2.5 benzinemotoren).
Ruitschade is (net als alle andere schadegevallen overigens) altijd vervelend, maar schade aan de voorruit betekent lang niet altijd dat de voorruit vervangen moet worden. Sterker nog, in de meeste gevallen mag u gewoon door blijven rijden met een barst in de voorruit. De voorruit moet alleen vervangen worden wanneer er sprake is van voorruitschade waarbij sprake is van een ster met een diameter van minstens 20 millimeter of een vertakte scheur.
U heeft al een nieuwe voorruit voor uw Volvo S40/V40 vanaf € 299 (inclusief btw). Dat is veel goedkoper dan de nieuwe voorruiten bij uw Volvo-dealer. Dit heeft te maken met het merklogootje dat in de Volvo-voorruiten zit. Dit logo maakt de voorruiten exclusief en onnodig duur, omdat dit logo verder niets voor uw voorruit doet.
Wij bieden uitsluitend after market voorruiten aan. Deze voorruiten worden vaak in dezelfde fabrieken gemaakt als de dealerruiten en ook de kwaliteit is identiek. Omdat onze ruiten echter geen merklogo hebben, valt de prijs van ons autoglas veel lager uit. Wilt u de beste prijs-kwaliteitverhouding voor uw nieuwe autoruiten, dan kiest u dus voor after market autoglas.
Wist u dat onze nieuwe ruiten vaak zelfs goedkoper zijn dan tweedehands autoruiten? Tweedehands autoglas met een merklogo is namelijk net zo exclusief als de voorruiten bij uw dealer, wat zorgt voor hogere prijzen, zelfs wanneer het in dit geval gaat om gebruikte autoruiten. Daar komt uiteraard nog eens bij dat after market voorruiten voor de Volvo S40 en V40 aanzienlijk makkelijker te vinden zijn. Die kunt u namelijk gewoon direct bestellen op deze pagina.
Een zijruit van de auto vervangen lukt vaak nog prima wanneer u technische kennis heeft en het juiste gereedschap. Voorruitvervanging raden we u ten zeerste af, tenzij u autoglasspecialist bent. Bij het demonteren van de beschadigde voorruit en het plaatsen van de nieuwe voorruit kan namelijk veel verkeerd gaan. U bespaart dan niet op de kosten door zelf aan de slag te gaan, maar komt juist voor véél hogere kosten te staan.
Bent u garagehouder of autoglasvervanger? Dan kunt u alle autoruiten ook gewoon bij ons bestellen exclusief montage (en zelfs zonder bezorging). Wij leveren niet alleen particulieren, maar ook aan garages in zowel Nederland als België, zodat u bij ons altijd kunt vinden wat u nodig heeft.
Is de voorruit van uw Volvo S40 of V40 beschadigd en moet deze vervangen worden? Dan vindt u op deze pagina alle geschikte voorruiten voor uw auto. Uiteraard kunt u er direct voor kiezen om de voorruit te laten vervangen door onze FOCWA-gecertificeerde montagepartners, die voorruiten op locatie vervangen door heel Nederland en België.
Kunt u de juiste voorruit niet vinden voor uw Volvo of heeft u vragen over een van de onze producten? Stuur ons dan vooral een bericht, zodat we u direct persoonlijk verder kunnen helpen.